'Reci da si za' novi je Obamin slogan

Obamino isključivo oslanjanje na internetske alate neće odigrati presudnu ulogu, misli Ivan Račan

Američki predsjednik Barack Obama počeo je kampanju za reizbor 2012. godine porukom na Twitteru, osvježavanjem statusa na stranici na Facebooku i e-mailom upućenim milijunima pristaša.

Na društvenim mrežama im je poručio “Reci da si za” (“Say that you're in”), nudeći link na službenu stranicu kampanje, na kojoj mogu ostaviti svoju e-mail adresu i poštanski broj. Na web stranici ih poziva na uplatu donacija za realizaciju kampanje i volontiranje, nudeći na prodaju bedževe, naljepnice, majice i vodu. “Are you in” aplikacijom na Facebooku omogućava pristašama da ostave poruke podrške te da pozovu obitelj i prijatelje da učine isto. Lansirao je i dvominutni Youtube video, u kojem se umjesto njega pojavljuju zagovornici različitih profila, pojašnjavajući zašto bi Obama trebao dobiti jedan mandat. Američki predsjednik tako se ponovno oslanja na online alate zahvaljujući kojima je 2008. godine postao prvi Afroamerikanac na čelu SAD-a. Ivan Račan, vlasnik agencije za odnose s javnošću Maksima komunikacije kaže kako bez društvenih mreža danas u zapadnom svijetu više uopće nije moguće kvalitetno komunicirati, pa je nezamislivo da se njima ne služe i političari.

Obama je, dodaje, prije tri godine bio prvi političar koji je javno priznao “ovisnost” o internetu i Blackberryju, no iako je tada bio predvodnik trenda, komunikacija putem interneta i korištenje online alata u međuvremenu su postali uobičajeni. Stoga, prema Račanom mišljenju, Obamino oslanjanje na internetske alate u kampanji nikako ne može odigrati presudnu ulogu. “Možda može odraditi kampanju nešto kvalitetnije, ali u osnovi riječ je samo o pakiranju, odnosno prezentaciji proizvoda. Hoće li se uspješno prezentirati, ovisi najviše o tome je li dovoljno dobra osoba da ponovno pobijedi na izborima. Sam za sebe žustar nastup na društvenim mrežama ne znači ništa, jer se podrazumijeva, a mislim da Obama ima daleko veći problem od toga hoće li dobro komunicirati preko Twittera”, smatra Račan.

Twitter tek 15 tisuća

Facebook u Hrvatskoj koristi 800 tisuća ljudi
Kada je riječ o Hrvatskoj, situacija je bitno drugačija. Prema procjenama, Facebook koristi najmanje 800 tisuća ljudi, dok Twitter ima svega 15 tisuća korisnika. Također, većina domaćih političara u komunikaciji s građanima još se uvijek ne oslanja primarno na komunikaciju putem interneta. “Rekao bih da korištenje društvenih mreža u Hrvatskoj tek počinje. Naprosto zaostajemo. Naš je problem što nemamo dovoljan broj korisnika širokopojasnoj interneta. Ili nije dostupan ili je preskup, a to su dva ozbiljna problema koja koče razvoj. S druge strane, o kakvoj god krizi da se radilo, u SAD-u se podrazumijeva da građani imaju internet”, zaključuje Račan.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve