Ravnopravnost kao ključ uspjeha, 40% tvrtki članica HURA-e vode žene

Autor: Marta Duić , 08. kolovoz 2019. u 22:00
Anita Letica (PMI), Andrea Štimac (HURA) i Anđela Buljan Šiber (Izone)

Inicijativa pokrenuta u lipnju, uskoro izdaju vodič, a na panelima potiču promjene.

Akcije govore glasnije od riječi kada je u pitanju jednakost i raznolikost. Redefiniranje naizgled jednakog i raznolikog vodstva danas bi trebalo biti ključni imperativ industrije koja želi angažirati talente, potaknuti inovacije i napredovati u budućnosti. 

Baš iz tih razloga Hrvatska udruga društava za tržišno komuniciranje (HURA), u suradnji s 42 agencije članice i poslovnim partnerima radi na isticanju vrijednosti raznolikosti za kreativnost i učinkovitost. Equality & Diversity prvi je u nizu događaja kojima se nastoji ukazati na načine na koje kreativna industrija može motivirati društvo i stvarati bolji svijet s jednakom zastupljenošću, jednakim ulogama, jednakom plaćom i jednakim poštovanjem.

Zamišljen je kao platforma za učenje i unaprjeđenje poslovnog svijeta. S ciljem pružanja pozitivnog primjera unutar kreativne industrije i pokretanja priče o raznolikosti i jednakosti prva diskusija organizirana je u lipnju u  zagrebačkom A most unusual gardenu.

Staromodnost ne može opstati
"Staromodne tvrtke koje ne dijele ove vrijednosti ne poštuju ljude koji im pomažu rasti te stvarati biznis i nemaju potencijal za dugoročan opstanak na tržištu. Ravnopravnost i raznolikost neophodne su za razvoj poslovanja. Zato nam nije cilj samo organizirati događanja – želimo potaknuti promjene i inkluziju u načinu razmišljanja za uvođenje jednakih prava", objašnjava Dunja Ivana Ballon, izvršna direktorica HURA-e.

 

Buljan Šiber

Istraživanja pokazuju da su tvrtke koje imaju veću raznolikost među zaposlenicima uspješnije.

Radna skupina udruge, koju čine Andrea Štimac, Anđela Buljan-Šiber, Rajna Cuculić, Boris Rogan, Manuela Šola, Paula Baburić, Domagoj Davidović i Jelena Fiškuš, priprema vodič koji će izdati u formi smjernica za dobru praksu, a slijedit će najviše međunarodne standarde s ambicijom da postane temeljni dokument domaćim tvrtkama kada je u pitanju rodna jednakost.  Kako kaže Ballon, u pitanju je industrija koja često predstavlja uzor kad je riječ o rodnoj ravnopravnosti, što u praksi dokazuju tvrtke koje su članice HURA-e, jer čak 40  posto  njih vode žene. Osim velikog broja žena koje su liderice i na vodećim pozicijama, omjer žena među zaposlenicima u agencijama također je visok te doseže gotovo 50 posto. Ipak, napominje, prostora za poboljšanje ima u broju žena u kreativnim odjelima, gdje su one često u manjini.

Andrea Štimac, članica Uprave HURA-e i voditeljica radne skupine koja se bavi tematikom raznolikosti i jednakosti navodi dobre primjere svjetske prakse poput IPA Diversity Goals in the advertising industry by 2020 koje planiraju ostvariti kroz sedam aktivnosti, SAP: Next-Gen purpose driven innovation university, Philip Morris International: Inclusive Workplace ili P&G koji mijenja brend kampanju u poticanje razmišljanja i razgovora o predrasudama – The Talk i The Look. 

Širenje baze talenata i resursa
"Uskoro će HURA kroz svoju Equality & Diversity inicijativu i aktivnosti predstaviti dobre prakse hrvatskih agencija, brendova, kompanija, i time pozitivno utjecati na promjene u industriji, ali i društvu˝, napominje Štimac. Anđela Buljan Šiber, članica radne skupine HURA-e na temu jednakosti i raznolikosti ističe da se može lako i profitirati, kad se svima pruže jednake šanse. 

 "Istraživanja pokazuju da su tvrtke koje imaju veću raznolikost među zaposlenicima uspješnije, imaju bolje rezultate one Uprave u kojima sjede i žene. Trebamo raditi na razbijanju predrasuda kojima je naše društvo izuzetno opterećeno jer tako širimo bazu potencijalnih talenata i resursa od čega, u konačnici, svi imamo koristi", zaključuje Buljan Šiber.

Komentirajte prvi

New Report

Close