Radionice za nezaposlene i mlade nude novu perspektivu

Autor: Poslovni.hr , 20. veljača 2018. u 10:50
FOTO: Press

Coca-Cola diljem Hrvatske organizira radionice za nezaposlene od 18 do 30 godina. Vrhunski predavači otkrili su nam kako će izbrusiti njihove vještine.

Prijave za Coca-Colinu podršku mladima počinju danas na mrežnim stranicama projekta. Mogu se prijaviti svi od 18 do 30 godina koji ne sudjeluju u programima osposobljavanja. Besplatne trodnevne radionice započinju krajem ožujka u Zagrebu, a održat će se u 12 gradova diljem Hrvatske, od Dubrovnika do Vukovara.

– Nakon iznimno uspješnih provedenih programa u prvoj godini i odličnih reakcija polaznika prvog naraštaja, ove godine u projekt želimo uključiti čak tisuću mladih. Želimo nastaviti pridonositi rješavanju jednog od najvećih društvenih problema, visoke nezaposlenosti mladih, te pridonijeti njihovu ostanku i pronalasku posla u Hrvatskoj. Ovaj projekt stoga prikazuje našu predanost zajednici, sudjelovanje u pronalasku odgovora na važna društvena pitanja te želju da budemo aktivnim sudionikom u rješavanju problema i razvoju hrvatskog društva – rekla je Ruža Tomić Fontana, glavna direktorica Coca-Cole HBC za Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu i Sloveniju.

Vrhunski tim predavača mladima će pomoći u stjecanju novog poslovnog i životnog iskustva te u dizanju njihova samopouzdanja. Vesna Kezdorf i Andrej Grubišić, koji su predavači bili i lani, podijelili su s nama kakav će pristup imati ove godine u radu s mladima.
– Glavni problem je što ne vjeruju u sebe, a to su ljudi koji mogu okrenuti svijet. Dođu uglavnom bezvoljni, a otiđu s nekom novom energijom. Zbog toga svaku radionicu započinjem s njihovim dizanjem samopouzdanja. Tek se onda prebacujem na edukaciju o izradi poslovnog plana. Učim ih element po element, od toga što su i što rade, kako komunicirati s bankama i investitorima, način na koji moraju gledati na poslovanje kroz pet godina te kako izvlačiti novac – rekla je Kezdorf, koja se veseli novim radionicama na Coca-Colinoj podršci za mlade. Inače, informatičarka i ekonomistica s više od 35 godina iskustva u poslovnom svijetu kaže kako, neovisno o stupnju obrazovanja, oni zajedno uče te se nadopunjuju.

– To se najbolje vidi u timskim projektima gdje oni jednako pridonose izvrsnom rezultatu – istaknula je Kezdorf.

Prvi naraštaj od 250 polaznika uspješno je prošao kroz sve radionice i predavanja u Osijeku, Sisku, Splitu i Zagrebu, a ove se godine kvota povećala na 1000 mjesta. Na radionicama će odabrani polaznici usvajati poslovne vještine, poput osnova financijske pismenosti, upravljanja projektima, poslovnog planiranja te pregovaračkih i prodajnih vještina. Upravo te vještine, ističu u Coca-Coli, nedostaju našim mladima jer one nisu zastupljene u formalnim programima obrazovanja. S tim se svakako slaže Andrej Grubišić, koji karijeru u poslovnom svijetu u Hrvatskoj i inozemstvu gradi od 2002. godine.

Ono što primjećujem je da sve više generacija studenata s fakulteta izlazi bez da su čitali ikakvu literaturu. Dominiraju nenačitani studenti. Pogreška je što ne čitaju poslovni tisak. Relativno su slabo upućeni u događanja u zemlji. Nemaju ono što bismo mi nazvali ‘biznis awareness’ – rekao je Grubišić. Smatra kako je ova podrška stoga izrazito poticajna.

– Moje predavanje se zove financijska pismenost, a u suštini je riječ o osnovama financijskih izvješća, o računu dobiti i gubitka, bilanci, novčanom toku, odnosno o osnovnim ekonomskim terminima i pojmovima – rekao je Grubišić.
Prošle se godine uvjerio kako se mnogo mladih ljudi s tim terminima susreće prvi put, dok ih neki razumiju, ali ne u potpunosti.

– Okruženje često nije poticajno. Moj savjet mladima je taj da budu disciplinirani i posvećeni, kako se petogodišnje obrazovanje ne bi pretvorilo u osmogodišnje. Automatski gubite te tri godine koje su bitne u poslu. Nama se na pripravnička mjesta prijavljuju ljudi s 28 ili 29 godina. Kasne pet godina – dodao je. Na radionicama, kaže, polaznici stječu “tips and tricks” koji nisu dio akademske literature.

– Stvore vrijedne kontakte, što s ljudima iz Coca-Cole, što s nama iz prakse – zaključio je.

O tome i o ostalim vještinama koje su potrebne za tržište rada govorit će i dr. sc. Predrag Pale, Vesna Vrga Perović te Romeo Jerčić.
O životnim vještinama, poput razumijevanja i razvoja sebe, komunikacije i davanja povratnih informacija te interakcije i umrežavanja, učit će od Tanje Prekodravac, Valentine Penić, Ane Miletić i Ane Frlan Bajer, stručnjakinja Grupe Selectio. Polaznicima će od velike pomoći biti što će Grupa Selectio u svojoj bazi zadržati životopise svih kandidata kako bi im povećala mogućnost pronalaska posla. Osim toga, dobit će i pristup mrežnoj platformi gdje će moći preuzeti dodatne materijale i literaturu.

Nakon uspješnog završetka programa polaznicima će potvrdu o završenoj obuci dodijeliti Coca-Cola HBC Hrvatska, čiji će menadžeri i aktivno biti uključeni u program, dijeleći sudionicima svoja iskustva i pomažući sa savjetima za uspješan razvoj karijere.
Upravo je prošlogodišnji program pomogao brojnim mladima pronaći posao. Jedna od polaznica u Splitu pohvalila se kako je ubrzo nakon radionica pronašla posao. Svi zainteresirani mogu se prijaviti OVDJE

‘Čitajte što više i budite 
u tijeku s događanjima’

Problem je u nedovoljno poticajnom okruženju zbog kojeg se studenti izgube u procesu studiranja. Oni moraju čitati literaturu, poslovni tisak i biti u koraku s događanjima u zemlji. To primjećujem da im nedostaje kad dođu na razgovor za posao. Oni moraju stvarati taj ‘biznis awareness’. Svakako, bitna je i interna motivacija. Zbog toga je Coca-Colina podrška za mlade odlična jer je ona poticajna i inspirativna. Polaznici stječu ono što mi zovemo ‘tips and tricks’, a koji nisu dio akademske literature. Stvore vrijedne kontakte, što s ljudima iz Coca-Cole, što s nama iz prakse, rekao je Andrej Grubišić, partner u tvrtki Grubišić & partneri.

'Polaznicima moramo vratiti vjeru u rad’

Nedostaje im samopouzdanja, a ono je u životu najbitnije, istaknula je Vesna Kezdorf, koja ima više od 35 godina iskustva u poslovnom svijetu kao informatičarka i ekonomistica. Njezini savjeti pomažu kandidatima u pronalasku sebe i realizacije na tržištu.

– Prvo, kandidati moraju razmisliti o tome kakvog bi oni zaposlenika željeli da su poslodavci. Zatim, ne smiju se zatvarati u sobe. Moraju razgovarati s ljudima i širiti okolinu. Često im kažem: ‘Idite u tvornice, idete u mjesne zajednice i institucije’. Naučit ćete kako nastupati s ljudima. Treće je samopromocija. Neka dignu glavu, naprave vlastitu web stranicu. Na taj rad svakako moraju biti ponosni – istaknula je.

 

Komentirajte prvi

New Report

Close