Prihodi Olimpijskih igara najveći u povijesti

Autor: Majda Žujo , 25. srpanj 2012. u 22:00

Za olimpijski ciklus od 2009. do 2012. prihodi od prava na prijenos Igara iznose gotovo četiri milijarde dolara – to je povećanje od gotovo 50%

Olimpijske igre jedna su od najučinkovitijih marketiških platformi u svijetu, a s obzirom na potencijalni doseg od nekoliko milijardi gledatelja, nije ni čudo da su mamac za sponzore i proizvođače programa.

Samo prava prijenosa i top-sponzorstva u posljednjem su olimpijskom ciklusu (Vancouver i London) već osigurala više od pet milijardi dolara, a prihodi od ostalih sponzora, karata te licencija tek se trebaju pobrojiti. Prava na prijenose i sponzorstva Olimpijskih igara sklapaju se na cikluse od četiri godine, a u posljednjem su dogovorena za već održane Zimske olimpijske igre u Vancuveru 2010. te Olimpijske igre u Londonu 2012. Od 2009. do 2012. prihodi od prava na prijenos Igara iznose gotovo četiri milijarde dolara, a prihodi iz tzv. top-programa sponzora iznose 957 milijuna dolara. U top-programu našle su se najveće svjetske kompanije koje se jedine imaju pravo koristiti olimpijskim obilježjima u komercijalne svrhe, a u njemu sudjeluje jedanaest korporacija. U četverogodišnjem ciklusu od 2009. do 2012. Olimpijadu sponzoriraju Visa, Samsung, P&G, Coca-Cola, Acer, Atos, Dow, GE, McDonalds, Omega te Panasonic.

Rast prihoda
U usporedbi s prethodnim godinama vidljiv je velik rast prihoda od prava na emitiranje olimpijskog programa pa su prihodi od ciklusa od 1993. do 1996. porasli za više od 300 posto. U odnosu na prethodni ciklus (2005. – 2008.) prihodi od prijenosa narasli su za čak 1,35 milijuna dolara. Zanimljivo je da prihodi top-sponzora nisu padali ni unatoč svjetskoj ekonomskoj krizi pa su sada za gotovo milijun veći od prethodnog ciklusa. Ni ostala sponzorstva ne igraju malu ulogu u zaradi, a između dva ciklusa, onog od 2001. do 2004. i od 2005. do 2008 su udvostručeni. Ipak, s godinama su se znatno smanjili prihodi od karata, koji su se sa 625 milijuna u četverogodišnjem razdoblju od 1997. do 2000. srozali na 274 milijuna za ciklus igara u Torinu i Pekingu. Kako stoji u strategiji Mađunarodnoga olimpijskog odbora, glavni cilj marketinškog programa Olimpijskih igara je osigurati financijsku stabilnost olimpijskog pokreta, a prihodi se generiraju kroz nekoliko programa, uključujući prava prijenosa igara i sponzorstva. Pritom je više od 90 posto prihoda usmjereno na olimpijske organizacije, što uključuje 204 nacionalne olimpijske organizacije, njihove timove i sportaše, Organizacijski odbor Olimpijskih igara te Međunarodne federacije raznih olimpijskih sportova. Kako se tvrdi u službenim dokumentima MOO-a, ta su sredstva namijenjena održavanju Olimpijskih igara i promicanju razvoja sporta u svijetu. Sam Međunarodni olimpijski odbor pak zadržava manje od 10 posto prihoda od marketinga kako bi pokrio operativne i administrativne troškove upravljanja olimpijskim pokretom. Komercijalna partnerstva čine 40 posto olimpijskih prihoda, a partneri su dužni osigurati vitalne tehničke usluge i podršku cijeloj olimpijskoj obitelji.

Prvi put 3D
“Marketinški se program brine da Olimpijske igre budu dostupne maksimalnom broju ljudi u cijelom svijetu, ponajprije prijenosom na televiziji i digitalnim medijskim platformama”, stoji na stranicama MOO-a, koji upravlja prodajom prava emitiranja izborom top-partnera, sponzorskim programom kao i programom službene nabave i licenciranja. S ovogodišnjih Igara emitirat će se više od 5600 sati programa, a omogućit će ih 13.000 nositelja prava u više od 200 zemalja. Od Igara u Pekingu 2008. čitav olimpijski događaj pokriven je i digitalno pa se očekuje da će Olimpijada u Londonu 2012. privući više digitalnih gledatelja nego ikada prije, a prenosit će se na najvećem broju platformi nego što su se prenosile ijedne Igre u povijesti. Prvi put u povijesti Međunarodni olimpijski odbor i uživo će prenositi sadržaj Olimpijskih igara preko Youtube kanala (www.youtube.com/olympics) na 64 teritorija u Aziji i supsaharskoj Africi, a moguće će ih biti pratiti i na zahtjev. U drugim zemljama prijenose uživo i na zahtjev na internetu i mobilnim platformama omogućit će nositelji prava prijenosa na pojedinim teritorijima kako bi olimpijskim fanovima diljem svijeta omogućili da prate Igre kada i kako god to žele. Zahvaljujući Panasonicu prvi put u povijesti Olimpijada će se emitirati i u 3D formatu. Međunarodni olimpijski odbor pobrinuo se i za društvene mreže, uključujući Facebook, Twitter, Google, Foursquare i Weibo, kako bi uključili mlađu publiku. Već sada službena stranica Olimpijskih igara London 2012. ima gotovo 750.000 fanova.

Ulaznice

Za mlade i stare
Organizatori igara u Londonu osigurali su 1,3 milijuna karata po povlaštenim cijenama. Tako cijene karata počinju već od 20 funti, za mlađe od 16 godina osmišljen je program “pay their age”, a stariji od 60 godina karte mogu dobiti za 16 funti. Te povlaštene karte pokrivaju više od 200 događanja, a organizatori su ove godine osigurali i najviše karata dosad za osobe s invaliditetom.

Prijenosi u brojkama

5600 sati prijenosa u 200 regija
4,8 milijardi potencijalnih gledatelja
13.000 TV profesionalaca
230 sati 3D programa




Komentirajte prvi

New Report

Close