Previše publiciteta može proizvod gurnuti u drugi plan

Autor: Antonela Zečević , 06. rujan 2010. u 22:00

Ako gledatelji negoduju, bolje da reklame nema

Kontroverzne reklame za britanski sladoled Antonio Federici, koje na jednom plakatu prikazuju trudnu opaticu sa sloganom “Bezgrešno začet” dok su na drugoj dva svećenika tik pred poljubac sa sloganom “Mi vjerujemo u spas”, uzbunile su katoličke redove u Velikoj Britaniji. No, od kontroverznih reklama nije bila pošteđena ni Hrvatska.

Što o tome misle za Poslovni dnevnik govore Kamilo Antolović, prvi sudski vještak za oglašavanje i tržišne komunikacije u Hrvatskoj i član Suda časti HURA-e i Davor Bruketa, kreativni direktor reklamne agencije Bruketa&Žinić. Slažu se da je oglas za sladoled i promatrana poruka napravljena na način kako se to i očekuje odnosno da bude zapažena, skrene pozornost u cilju povećanja. “Da sam odlučujem, kao kreator poruke i profesionalac oglasne industrije, svakako bih oglasio promatranu poruku, ali kao legalist i vještak za oglašavanje, izvjesno bih stopirao emitiranje promatrane poruke”, objašnjava Antolović. Bruketa kaže da je vrijeđanje bilo koga jednostavno loše. “Postoje razni samoregulativni akti kojima struka prevenira lošu praksu, ali mislim da zabrane samo potiču takve stvari jer generiraju medijsku pažnju”, kaže Bruketa. Ističe da je i inače Crkva omiljeni cilj “provokativnih” ideja jer će sa sigurnošću reagirati pa će primjerice i ljudi u Hrvatskoj saznati za taj sladoled i to sa minimalnim troškom oglašivača. “Ako oglas stvara visoki postotak negativnog stava onda je bolje da se proizvod nije ni oglasio”, rekao je Antolović i dodaje: “Bolje je da za vas nitko ne zna nego da svi znaju da ste loši”. Davor Bruketa smatra da je pravo pitanje koliko će publicitet biti efikasan: “Ponekad taj publicitet čini suprotno, gurajući proizvod kojeg se?reklamira u drugi plan”.

Najkontroverznije

Kamilo Antolović:
“Prilagodljiva svakoj podlozi”
“Jebeno dobro”
“Radio 101”

Davor Bruketa:
reklame za gume “Prijanja uz svaku podlogu”, zatim nedavni primjer guze u turističkoj reklami (i to samo samo zato jer ju je primjetila premijerka) ili aktualan primjer “Najbolja za svaki položaj” koja reklamira madrace.

Komentirajte prvi

New Report

Close