Prema Nielsenu raste globalno oglašavanje

Autor: Poslovni dnevnik , 17. veljača 2013. u 22:00
Ilustracija

Potrošnja je porasla za 4,3 posto u odnosu na treći kvartal 2011. godine, i to na 139 milijardi američkih dolara.

Globalno oglašivačko tržište poraslo je u trećem kvartalu 2012. godine, prema Nielsenovom kvartalnom Global advertising trends izvješću. Potrošnja je porasla za 4,3 posto u odnosu na treći kvartal 2011. godine, i to na 139 milijardi američkih dolara. Porast se najvećim dijelom pripisuje Olimpijskim igrama koje su veliki medijski događaj diljem svijeta, te predsjedničkim izborima u SAD-u. Zanimljivo je kako najveći rast u oglašavanju bilježi kino sa 9,2 posto porasta, potom internet sa 7,7posto pa radio sa 6,5 posto. Oglašavanje u dnevnim novinama ima blagi rast, a negativan pad oglašavanja bilježe magazini. Unatoč porastu koji se bilježi na svim kontinentima, zapadni dio Europe nastavlja pad koji se pripisuje velikom oprezu oglašivača koji paze na marketinške budžete radi ekonomske nestabilnosti.

Prema sektorima u odnosu na razdoblje od siječnja do rujna 2011., u 2012. godini više od šest posto rasta bilježe telekomunikacije, mediji, automobilska industrija i roba široke potrošnje, a u padu su zdravstvene usluge i kućna tehnika. Iako zapadna Europa bilježi prosječno 3,4 posto pad oglašavanja, od zemlje do zemlje rezultati se jako razlikuju. Nije neočekivano da je najnegativniji trend u Španjolskoj (-16,2 posto), gotovo 10% se manje oglašavalo u Italiji, a u Velikoj Britaniji i Njemačkoj trend je u jako blagom minusu. Pozitivan trend bilježi Francuska. Na budžete za oglašavanje odražava se i politička situacija, pa su efekti Arapskog proljeća vidljivi i u potrošnji na reklamiranje. Najviša je stopa u Egiptu, čak 37,2 posto, a visokih 18,9 posto drži Bliski Istok i Afrika. 

Komentirajte prvi

New Report

Close