‘Osoba koja želi raditi kod nas mora voljeti digitalni marketing, bez toga nema ništa’

Autor: Tomislav Hrastovčak , 04. prosinac 2014. u 14:21
Ilija Brajković (Foto: Akcija)

Digitalna agencija Akcija nedavno je predstavila novi vizualni identitet i proširenu paletu usluga.

Digitalna agencija Akcija, koja ima urede u Splitu i Zagrebu, nedavno je predstavila novi vizualni identitet i proširenu paletu usluga kojima se želi pozicionirati kao jedna od ključnih agencija koja u potpunosti pokriva sve segmente brzorastućeg tržišta digitalnog marketinga. Drugim riječima, tvrtka koja je prije tri godine osnovana kao agencija za komunikaciju na društvenim mrežama, sada postaje "full service" agencija. Tim povodom porazgovarali smo s partnerom u Akciji i suosnivačem Ilijom Brajkovićem, koji nam je otkrio više o počecima tvrtke, planovima i stanju na tržištu.

Kako ide priča o osnivanju o Akcije?

Akciju smo osnovali Petar Bogdan i ja u listopadu 2011. godine. Poznavali smo se već neko vrijeme i kroz priču smo shvatili da dijelimo slične interese i imamo slična razmišljanja. U to vrijeme smo i on i ja radili kao community manageri za nekoliko klijenata i shvatili smo da bi najbolja opcija bila udružiti se i početi raditi zajedno. Osnovali smo tvrtku i krenuli.

Što vam je predstavljalo najveću prepreku pri pokretanju biznisa?

Najveću prepreku nam je stvaralo nepoznavanje tržišta s obzirom na to da iza sebe nemamo agencijskog iskustva. Kad sam prvi put čuo izraz pitch nisam imao pojma što on predstavlja. Ali to je pretpostavljam normalan proces odrastanja i učenja koji više-manje moraju proći svi.

Kako izgleda pokretanje posla u vremenima krize?

Ne znam kako izgleda pokretanje posla u vremenima prosperiteta pa baš i ne možemo povlačiti neke paralele, nama je to bilo kako je bilo i morali smo se prilagoditi. S jedne strane, nama je kriza bila dobra jer su se klijenti morali okrenuti digitalu i isprobati nove načine oglašavanja i komunikacije poput Facebooka s obzirom na smanjene budžete, ali s druge strane dosadila nam je, htjeli bi vidjeti kako je poslovati kad svi imaju novaca. 🙂

Koje kompanije smatrate uzorima?

Uzora i imamo i nemamo. Često smo u počecima gledali druge agencije u Hrvatskoj i inozemstvu i razmišljali kako bi bilo super da imamo neke stvari koje oni imaju. Ali u tri godine tvrtke shvatili smo da svaka agencija ima svoj put i svoje "probleme", te da i mi moramo izgraditi svoju priču. Puno puta smo shvatili da neke agencije koje su nam bile "uzor" imaju više internih problema nego mi, pa smo naučili ne vjerovati pričama. Ali ako već trebamo nekoga izdvajati, onda bi to definitivno bila tvrtka Pet minuta, od Viktora (Marohnića, op. a) i ekipe jako puno učimo i jednog dana želimo imate neke stvari posložene kako su ih i oni posložili.

Počeli ste kao agencija za komunikaciju na društvenim mrežama, a sada se želite pozicionirati kao "full service" digitalna agencija. Koji su ključni razlozi širenja poslovanja?

Jednostavno smo shvatili da velika većina klijenata želi na jednom mjestu dobiti zaokruženu uslugu digitalnog marketinga. Naš put je zapravo bio skroz prirodan i dodavanje novih usluga se odvijalo postupno. Krenuli smo kao agencija specijalizirana za komunikaciju na društvenim mrežama, pa smo nakon nekoliko mjeseci pokrenuli startup FenixApps koji tržištu nudi razvoj Facebook i web aplikacija. Svoj marketing smo velikim dijelom bazirali na content marketingu, pa smo od klijenata počeli dobivati upite da kreiranje sadržaja počnemo raditi i za njih i tako je popis usluga proširen i s content marketingom. Ali za kompletnu priču (a naš slogan je "We create your story") smo morali zaokružiti sve usluge digitalnog marketinga. To nipošto ne znači da ćemo interno moći ponuditi tržištu sve usluge, jer ne želimo kompromitirati kvalitetu rada, nego smo okupili tim odličnih partnera koji su specijalizirani za određene segmente digitalnog marketinga. Na taj način, klijenti na jednom mjestu mogu dobiti vrhunski digitalni marketing i zaokruženu priču, a opet će u svakom segmentu dobiti vrhunsku kvalitetu rada.

Kako ocjenjujete trenutnu situaciju u digitalnoj branši u Hrvatskoj?

Trenutna situacija je pomalo kaotična. Mnogi klijenti tek kreću u digitalni marketing i potrebno im je neko vrijeme da shvate i nauče sve o tome. S druge strane, na tržištu je sve više i više agencija koje nude digitalni marketing jer je to danas "in", pa onda klijenti ne znaju odabrati jer im se nudi sve i svašta. To je OK, to je normalni proces odrastanja tržišta i bit će potrebno nekoliko godina prije nego se tržište konsolidira i stabilizira. Situacija se može usporediti sa situacijom na tržištu grupne kupovine iz 2011. godine, kada je to bilo popularno pa se na tržištu u jako kratkom vremenu našlo na desetke portala. Danas ih je živo i profitabilno svega nekoliko. Mi znamo svoje prednosti i ono što nudimo tržištu: potpuna posvećenost digitalnom marketingu i klijentu. Živimo za svaki projekt i uvijek dajemo 110% za uspjeh svake kampanje i projekta i to naši klijenti prepoznaju.
 


Petar Bogdan (Foto: Akcija)

Što mislite, koja je sljedeća velika stvar u području društvenih mreža i digitalnog marketinga?

Što se tiče budućih trendova, ono što će se sigurno u Hrvatskoj početi više koristiti je automatizacija marketinga. Marketing se više neće raditi radi samog marketinga, s tim da će online postajati sve kompleksniji. Digitalni marketing će morati povezati sve elemente i početi služiti kao CRM, a to će biti nemoguće raditi ručno te će sustavi za automatizaciju svih tih procesa biti jako popularni. Na primjer, netko vas je tražio na Googleu, došao na vaš web, gledao po određenim uslugama, skinuo vaš ebook (tu dobivate jako puno informacija o korisniku) te vas na kraju lajkao na Facebooku pa se povremeno vraća i čita vaše blog postove, uz redovito primanje vašeg newslettera. Automatizacija marketinga će omogućiti da postavite pravilo: ukoliko je netko preuzeo ebook o Facebook marketingu, pogledao više od 5 podstranice/blog postova iz kategorije "Facebook aplikacije", ali nije posjetio web stranicu u zadnjih mjesec dana, automatski mu pošalji email tog i tog sadržaja. To će marketingašima uštedjeti jako puno vremena i omogućiti puno bolje rezultate, ali će biti potrebno veliko znanje i iskustvo u postavljanju takvih kampanja. Danas su digitalne kampanje većinom nepovezane i ne postoji integracija između različitih kanala (oglašavanje, društvene mreže, web, newsletter…). To je jedno od područja koje mene osobno najviše zanima i koje istražujem. U skladu s time, pokrenuli smo suradnju s tvrtkom Act-On, koja je jedna od vodećih tvrtki za automatizaciju marketinga i zajedno ćemo raditi na podizanju svijesti o mogućnostima automatizacije marketinga u Hrvatskoj i regiji.

Tražite li možda nove zaposlenike?

U ovom trenutku, u završnim smo procesima oko zapošljavanja community managera u Zagrebu i Splitu. Također, počeli smo tražiti i account managera s iskustvom za naš zagrebački ured, s tim da se s time ne žurimo jer želimo naći vrhunsku osobu za taj posao pa pomalo obavljamo razgovore i pregovore s kandidatima koje ili već znamo ili nam ih je netko preporučio.

Koje kvalitete i znanja mora imati svatko tko želi posao u Akciji?

Osoba koja želi raditi u Akciji mora voljeti digitalni marketing, bez toga nema ništa. Nije dovoljno da nam netko dođe i kaže da on to želi naučiti, nego mora pokazati da je već proaktivno učio o tome i da ima već neko znanje. Ljubav prema digitalnom marketingu i želja za učenjem je osnova bez koje dalje ne razgovaramo. Nakon toga, gledamo kako bi se ta osoba uklopila u tim i bi li bilo ugodno raditi s njom. Uz to, gledamo specifična znanja koja se vezana uz poziciju za koju se osoba prijavljuje: account manager mora imati menadžerskih vještima i mora biti u mogućnosti otići na sastanak kod klijenta, community manageri moraju imati visoku dozu pismenosti i smisla za komunikaciju, programeri moraju znati barem osnove programiranja…

Gledajući iz današnje perspektive, biste li neke stvari u početku napravili drugačije?

Neke stvari sigurno bi. Na primjer, odmah na početku bi otvorili ured u Zagrebu, tu odluku smo predugo odgađali. Ured u Zagrebu imamo već godinu dana i sada smo tek svjesni koliko nam je otvaranje ureda pomoglo. Uz to, još više energije bi posvetili softverskim rješenjima i još više bi gurali razvoj i izvoz softvera na strano tržište. U tom smislu, FenixApps će doživjeti blago pivotiranje uz koje ćemo predstaviti nove usluge za međunarodno tržište.

Imate li kakvih općih savjeta za one koji pokušavaju krenuti u vlastiti biznis?

Ako samo počnem pisati o savjetima vjerojatno ću napisati mali ebook :-). Moj generalni savjet je: krenite i to je to. Svaka tvrtka je specifična i morat ćete sami naći svoj put. I ne slušajte savjete drugih poduzetnika koji nemaju isti put kao i vi.

Komentirajte prvi

New Report

Close