‘Ono što je Severina učinila za internet, HŽ je učinio za Twitter’

Autor: Darko Bičak , 22. travanj 2014. u 17:58
Foto: Twitter

Tvitomanija koju su prošlog tjedna hotimično izazvale u “Lijepoj našoj” Hrvatske željeznice (HŽ) vjerojatno će se analizirati, i stručno, još godinama.

Tvitomanija koju su prošlog tjedna hotimično izazvale u "Lijepoj našoj" Hrvatske željeznice (HŽ) vjerojatno će se analizirati, i stručno, još godinama. Podsjetimo, HŽ je pozvao studente da predlože novi slogan kojeg bi željeznica koristila. No, dogodilo se da je ovaj poziv izazvao balističku reakciju Hrvata koji su svakih pet sekundi postavili objavu na Twitteru. Naravno, na žalost HŽ-a, radilo se redom o sarkastičnim objavama u kojima se u pravilu ismijavao HŽ. U stručnoj javnosti se spekulira da ono što je Severina sa svojim "filmićem" svojedobno napravila po pitanju popularnosti interneta, to je za Twitter sada napravio HŽ. Štoviše, među marketingašima kruži priča da kampanju koju si je Željeznica napravila sama svojom naivnošću, ne bi mogle napraviti ni globalne marketinške mega-agencije s desecima milijuna eura proračuna za projekt.

Ovu pojavu analizirao je na LinkedInu mladi zagrebački konzultant i PR stručnjak Bruno Blumenschein. On podsjeća da je Hrvatska mala zemlja za super odmor s prijateljskim stanovnicima, no da je istodobno puna kontroverzi. Jedna od tih je da je većina najvećih tvrtki i dalje u državnom vlasništvu koje pokušavaju u datim okolnostima pronaći održivi poslovni model. Ovu marketinšku kampanju vidi kao očiti primjer svega lošeg što se u našoj zemlji događa. "Ljudi od marketinškom odjelu HŽ-a su vjerojatno dobili od menadžera C razine narudžbu u stilu – dajte nam novi slogan koji mora biti zarazan i lako pamtljiv, cool, a što je najvažnije jeftin, zapravo besplatan. U pokušaju da zadovolje šefove, nekome u marketingu padne na pamet ideja – Idemo otvoriti natjecanje za studente", pokušava slikovito prikazati nastanak ove nespretne kampanje Blumenschein.

HŽ je pritom ponudio "bombastične" nagrade koje su se sastojale od dvije željezničke karte za putovanje po Europi, za prvo mjesto, i dvije karte za nacionalni prijevoz, za drugo mjesto. Tu je i treća utješna nagrada u vidu promotivnog materijala u vidu kapa, rokovnika i kemijskih olovaka. Blumenschein navodi da većina marketinških agencija ne bi niti organizirala sastanak svojih kreativnih stručnjaka u razmatranje kampanje s ovolikim predviđenim budžetom.

Tako je u četvrtak krenulo tvitanje i našlo se tu nebrojeno "prijedloga" od kojih su neki: Agatha Christie je jedan svoj bestseler napisala za vrijeme vožnje u Orient Expressu, a sve ostale tijekom vožnje Hrvatskim željeznicama, Godot se vozi s nama, Ana Karenjina bi s nama još uvijek bila živa, Ako vam vrijeme prebrzo prolazi, koristite HŽ, Idemo toliko sporo da nas je još uvijek moguće opljačkati na konjima i sl. No, ono što je uslijedilo, iznenadilo je i marketinške stručnjake. Mnoge kompanije su na svojim tvitovima iskoristile sarkazam nacije prema HŽ-u za vlastitu promociju. Tako je, navodi Blumenschein, Zračna luka Zadar na svojem nalogu na Twitteru napisala – Čekajući vlak, odaberite avion! Catering tvrtka Jelovnik.hr objavila je – Naručite hranu s Jelovnika.hr jer je dostava brža i od naših vlakova.

Blumenschein podsjeća kako su novi 'prijedlozi' za HŽ-ov slogan nastajali svakih pet sekundi. "Prijatelji su me zvali govoreći kako nisu koristili Twitter nekoliko godina, ali da su se zbog ovoga sjetili vlastite lozinke. Jedan mi je prijatelj napisao sljedeće: 'Ono što je Severinin pornić učinio za penetraciju hrvatskog interneta, Hrvatske željeznice učinile su za hrvatsku Twitter zajednicu", piše Blumenschein.

Blumenschein pojašnjava da su, iako nehotice, u marketingu HŽ-a ispunili cilj svakog marketingaša u svijetu izazvavši, ako ne nužno u pozitivnom smislu, ali ono enorman interes za svoju stvar. "Nije bitno je li  reakcija pozitivna ili negativna, važno je da se o tome priča" – poznata je krilatica PR stručnjaka.

Blumenschein kaže da je njemu nepojmljivo da HŽ to nije pokušao iskoristi u svoju korist. On smatra da bi se prodajom promotivnih majica i galanterije s ovim sloganima mogle zaraditi ozbiljne pare. "Kada već sve ode k vragu, pokušajte se našaliti na svoj račun i na tome masno zaraditi", predlaže Blumenschein.

 


Izvor: Twitter

Komentari (2)
Pogledajte sve

Ispravili, hvala na reakciji!

Ispravak netočnog navoda: HŽ nije pozvao studente da im putem Twittera daju prijedloge, nego je raspisao natječaj na svojim stranicama i pozvao da im se prijave pošalju na mail koji su naveli u natječaju.
Isto tako, glasnogovornica HŽ-a je dala izjavu po pitanju ovoga.

New Report

Close