Oglašavanje u 2012. mršavije za 10%

Prošle je godine je na reklame utrošeno 150 milijuna kn manje Prošle je godine je na reklame utrošeno 150 milijuna kn manje

Prošle je godine je na reklame utrošeno 150 milijuna kn manje.

Oglašivačko tržište u Hrvatskoj i u 2012. je nastavilo padati te je 10 posto manje u odnosu na godinu ranije.

Prema podacima koje je objavilo Hrvatsko udruženje društava za tržišno komuniciranje (HURA), 2012. godine je u oglašavanje utrošeno tek nešto manje od 1,5 milijardi kuna, što je 150 milijuna kuna manje nego 2011. Najviše je smanjena potrošnja u tiskanim medijima te radijskom oglašavanju, a najmanji pad osjetio se u vanjskom oglašavanju. Televizija, koja je dobila najveći dio oglašivačkog kolača, također je zabilježila pad, a raslo je tek oglašavanju na internetu, i to za osam posto u odnosu na 2011.

"Trend opadanja investicija u medije nastavlja se već petu godinu za redom. Razlog tome je kontinuirani pad BDP-a te izostanak gospodarskog oporavka koji se odrazio i na industriju oglašavanja. Prema podacima iz prvih pet mjeseci ove godine negativni trend je i dalje prisutan, no pad je usporen. Do kraja godine brojke bi se mogle približiti prošlogodišnjima što bi bio dobar pokazatelj za naredne godine", poručila je Rajna Cuculić, članica Uprave HURA-e dodajući kako će značajniji rast investicija u oglašavanje uslijediti tek s gospodarskim oporavkom. "Ohrabruju brojke iz EU gdje ulaganja u marketinške aktivnosti u rastu", kaže Cuculić. U odnosu na predkriznu 2008. oglašavanje je palo za čak 40 posto. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve