Oglašavanje se preselilo na društvene mreže i mobitele

Autor: Majda Žujo , 04. ožujak 2012. u 22:00

Čak je 40 posto populacije jugoistočne Europe na Facebooku pa nije čudo da je ta društvena mreža postala jedan od najučinkovitijih i najisplativijih marketinških alata

Postovi koje korisnici objavljuju na Facebooku svakodnevno dobiju čak dvije milijarde “lajkova” ili komentara. Svaki dan na Facebook se logira preko 500 milijuna ljudi, a dnevno se na njemu podijeli više od 250 milijuna fotografija. U Hrvatskoj je 1,5 milijun korisnika te društvene mreže, a statistike govore da je čak 40 posto populacije jugoistočne Europe na Facebooku, i to barem 45 minuta dnevno. Nije onda ni čudo da je u kratko vrijeme Facebook postao jedan od najučinkovitijih, ali i najisplativijih marketinških alata, a kompanijski “fan page” neizostavna veza s potrošačima.

Važne preporuke
“Biznis je bolji u povezanom svijetu, stoga investirajte u to da svoj brend izravno povežete s potrošačima”, savjet je Brucea Balea, direktora prodaje Facebooka za tržište središnje i istočne Europe, Bliskog istoka i Afrike koji je u četvrtak u Zagrebu držao predavanje sudionicima konferencije Marketing kingdom. “Ljudi su se oduvijek pouzdavali u prijatelje kod donošenju odluka o tome što kupiti. Čak 65 posto njih prije će zapamtiti proizvod ako mu ga preporuči prijatelj nego ako ga vidi na reklami i zato bi sve kampanje trebale biti društvene”, tvrdi Bale dodajući kako upravo Facebook korisnicima daje mogućnost da stvari koje vole podijele s drugima. Prvi puta u Hrvatskoj, Bale je promovirao i novi Timeline za poslovne profile, koji su za sada imali samo privatni korisnici te savjetovao kako napraviti što bolji korporativni profil. “Neka vaša naslovna fotografija odražava vaš brend. Uvijek imajte istu sliku profila. Redovito stavljajte sadržaje na svoju stranicu, ali stavljajte sadržaj koji će zainteresirati vaše fanove da bi ga podijelili s drugima. Osim toga, bitno je i vrijeme kada stavljate neki sadržaj na stranicu pa saznajte kada vaša ciljna skupina najviše vremena provodi na fejsu”, savjetovao je Bale dodavši kako istraživanja pokazuju da su korisnici između 18 i 24 godine najaktvniji između 21 i 22 sata.

Kome smetaju oglasi
Značajna novost koju je Bale spomenuo u Zagrebu je i ta da je Facebook razradio još jedan način prikazivanja oglasa na svojoj platformi – prikazivanje na “news feedovima” mobitela. Sve je više korisnika koji toj društvenoj mreži pristupaju preko mobitela, a samo u Hrvatskoj, od njih 1,5 milijun, 750.000 dnevno Facebooku pristupi preko mobitela. “Mobilno oglašavanje će biti ključno u sljedećih pet godina. Yahoo! ima 10 posto veći CTR na mobitelima”, tvrdi i Joshua Partridge, Yahooov šef za širenje tržišta koji je na konferenciji Marketing kingdom prikazao Yahoo!-ova rješenja te kritizirao oglašavanje takozvanim pop-up bannerima koje nitko ne voli. “Pop-upovi imaju puno klikova samo zato jer ljudi često promaše ”x“ kojim žele zatvoriti prozor, a ne zato što su ljudima interesantni”, tvrdi Partrige. Osim toga, naveo je i zanimljiv podatak da, prema istraživanjima, Španjolcima i Talijanima banneri smetaju najmanje, dok su Francuzima i Nijemcima najodbojniji.Jedna od kompanija koja je prepoznala važnost oglašavanja na društvenim medijima te kako ih iskoristiti je Lego. Tako je i predavanje Larsa Silberbauera, odgovornog za društvene medije u Lego grupi bilo jedno od najzanimljivijih i najhvaljenijih na Marketing kingdomu. “Lego je snažno krenuo prema društvenim mrežama. Sa tradicionalnog marketinga usmjerili smo se na njih 24 sata dnevno”, poručio Silberbauer, čiji tim za društvene medije broji tek tri člana. Legova strategija temelji na tome da se povezuje sa svojim vjernim korisnicima, koji često posjeduju vlastite stranice na kojima prikazuju svoje lego kreacije. S njima je uspostavljena komunikacija te se dio proizvoda temelji upravo na tim kreacijama koje su postale popularne na društvenim mrežama ili njihovim stranicama.

Navika je bitna

Životni principi u poslovanju
Ian Hunter iz Fujitsua i Chris Stock iz tvrtke FourThirds imali su jedno od dojmljivijih predavanja na Marketing kingdomu. Na pozornicu su se dovezli biciklima, a umjesto da pričaju o marketinškim alatima i mjerenju njihove učinkovitosti, održali su kratku “self-help” seansu u kojoj su na interaktivan način pokušali ukazati na bitne životne principe bez kojih ni posao koji radimo ne može funkcionirati. U prezentaciji koju su dočarali svojom biciklističkom avanturom na Himalaje, ukazali su da na koncu uspjeh počiva na zdravlju, energiji, originalnosti, upornosti i timskom radu pojedinca. Dakle, da bili uspješni morate biti zdravi, baviti se sportom, dovoljno spavati ili imati hobije. Morate imati energiju i znati usmjeriti svoju strast. Biti originalni, ali prije svega iskreni prema sebi. Uvijek trebate pokušati doseći svoj cilj, čak i onda kada vam se čini da to nije moguće. Na poslijetku, bitno je biti povezan sa svojim timom. “Bez obzira na sve nove načine komunikacije, a određenim ljudima uvijek treba komunicirati na način na koji su navikli, bilo da se radi o e-mailu, telefonu ili čak osobnom kontaktu”, poručio je Stock.

Biznis je bolji u povezanom svijetu stoga svoj brend izravno povezujte s potrošačima
Bruce Bale, Facebook

Tradicionalni marketing prerasto je u marketing koji traje 24 sata svaki dan
Lars Silberbauer, Lego

Komentirajte prvi

New Report

Close