Netflix iznenadio, u nas stare boljke

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 18. listopad 2016. u 22:01
Netflix je za 2017. najavio investiciju od 6 mlrd. dolara, usmjerenu na sadržaj

U 3. kvartalu neto prihodi porasli na 2,29 mlrd. dolara. Moglo bi to cijenu dionice vratiti na lanjskih 133 dolara.

Ponuda originalnoga sadržaja Netflixu, globalno poznatom američkom internetskom videoservisu, u trećem je kvartalu donijela rast neto prihoda na 2,29 milijarde dolare, a broja pretplatnika za 370 tisuća na američkom tlu te čak 3,2 milijuna novih korisnika diljem svijeta. Iako su brojke bolje od očekivanih, one ne jamče i da je Netflix zaobišao i neizvjesnost sljedećih poslovnih rezultata, poručuju analitičari  međunarodne investicijske Saxo banke.

Peter Garnry, rukovoditelj sektora za trgovanje dionicama u Saxo banci, kaže da bi Neflixovi izvrsni rezultati mogli pogurati i cijenu dionice te je vratiti na prošlogodišnju najvišu vrijednost od 133 dolara. No, razloga za zabrinutost ipak ima jer su troškovi za privlačenje novih korisnika uvećani za 100 posto, dok su prihodi rasli zapravo 30 posto. "Važno je shvatiti taj omjer potreban za privlačenje novih ili zadržavanje zadovoljstva postojećih korisnika u odnosu na ono što prihoduju, a to je ono što me zabrinjava", Garnrijev je komentar sadržan u priopćenju Saxo banke.

Naime, Netflix je za 2017. najavio investiciju od šest milijardi dolara, usmjerenu ponajprije na sadržaj. To podrazumijeva produkciju originalnog materijala poput serija Stranger Things, House of Cards i Making a Murder, što je Netflixov najvažniji adut u tržišnoj borbi s Amazonom i HBO-om. No, zbog značajne konkurencije u vidu Amazona i HBO-a te sklonosti potrošača da imaju nekoliko pretplata istodobno, nitko ne može posjedovati distribucijski kanal, smatra Garny i dodaje da će Netflix možda morati obuzdati vlastite ambicije.

"Tržišni udjel u Sjevernoj Americi također im ne ide na ruku jer tu ima moćnog konkurenta kao što je Amazon koji, da bi se što brže proširio u područje videostreaminga, koristi svoju financijsku moć od internetske prodaje i AWS platforme", pojasnio je. U skladu s globalnim ambicijama, Netflix je u siječnju ove godine listu zemalja u kojima je prisutan proširio za 130 novih članica, među kojima se našla i Hrvatska. No, iako je Netflixov ulazak na hrvatsko tržište pokazatelj liberalizacije i bogaćenja ponude TV, filmskog i komercijalnog sadržaja, stjecanju većeg broja korisnika na putu stoje dvije prepreke.

Naime, ovdje nije dostupan sav sadržaj koji Netflix nudi, ali ograničena ponuda ne podrazumijeva i nižu cijenu, pa hrvatski korisnici za djelomičan sadržaj plaćaju istu cijenu kao američko tržište. Razlika u ponudi je posljedica činjenice da određeni nedostupni sadržaji, poput House of Cards, nisu ni bili namijenjeni za globalno prikazivanje. Drugi vitalni Netflixov problem na hrvatskom tržištu nepostojanje je hrvatskih prijevoda. Netflix tu gubi korisnike obiteljskog i dječjeg sadržaja, što otvara prostor za domaće internetske videoservise.

Komentirajte prvi

New Report

Close