Nešto se zabavno dogodilo “tamo dolje”

Autor: Majda Žujo,VLM , 22. kolovoz 2011. u 13:20

Do kraja godine IKEA će pokrenuti lokalnu web stranicu, a iduće godine provesti pitcheve za kreativnu agenciju, agenciju za zakup medijskog prostora te distributera tiskanih publikacija

Tvrtka IKEA poznata je po svojim originalnim marketinškim kampanjama, posebice kada se radi o otvorenju novih tržišta ili trgovinama, a s obzirom da kroz godinu, dvije planiraju otvoriti trgovinu i u Zagrebu, isto se očekuje i na našem tržištu.

Marketinške aktivnosti IKEA povjerava marketinškoj agenciji pa je tako prije tri godine na regionalnoj razini odabrana agencija Draftfcb Afirma koja marketinškim aktivnostima podržava ovu inicijalnu fazu ulaska na tržišta Hrvatske, Srbije i Slovenije dok je za PR odabrana zagrebačka agencija Madison Consulting.“Što se područja odnosa s javnošću tiče, tijekom prošle godine proveli smo pitch za odabir agencija u Hrvatskoj, Sloveniji i Srbiji. U vrlo kompleksnom procesu odabira, u Hrvatskoj je između šest agencija u užem izboru izabrana agencija Madison Consulting kao najbolja i s njima je započeta suradnja početkom ove godine”, kaže Igor Štefanac, glasnogovornik tvrtke IKEA u Hrvatskoj. Kako kaže, i tijekom 2012. IKEA planira provesti tri procesa pitchiranja i to za: kreativnu agenciju, agenciju za zakup medijskog prostora (media buying) te distributera tiskanih publikacija (IKEA kataloga i drugih publikacija). “Proces pitcha je vrlo kompleksan i IKEA ga shvaća vrlo ozbiljno i ništa ne prepušta slučaju. Agencije koje su u Hrvatskoj prošle proces selekcije za agenciju za odnose s javnošću tome mogu posvjedočiti. Ono što je nama najvažnije jest da budemo maksimalno fer i transparentni tijekom cijelog procesa jer tražimo partnera u punom smislu te riječi. Tražimo različite kompetencije, znanja i vještine, ali najvažnije od svega, potencijal razumijevanja IKEA branda. Svi uvjeti se temelje na globalnim IKEA standardima uz određene prilagodbe lokalnim potrebama”, poručuje Štefanac.

Cijenimo domaće znanje
Osim toga, tvrdi kako domaće agencije zasigurno na najbolji način mogu doprinijeti lokalnim znanjem i poznavanjem tržišta i potrošača i to će, između već navedenih, biti jedan od ključnih kriterija za odabir najboljih partnera za tvrtku. Što se pak medijskih kanala tiče, dodaje on, odabir najboljih medija za komunikaciju uvijek se prilagođava komunikacijskim ciljevima i ciljanim javnostima s jedne strane, dok se s druge strane uvijek teži maksimalnoj učinkovitosti i povratu investicije.

Praćenje gradnje robne kuće
Iako se točan datum otvorenja jedne od najpopularnijih kompanija namještaja još ne zna, komunikacijske aktivnosti već su neko vrijeme u punom zamahu, a i stalna odgađanja otvorenja zasigurno zahtijevaju promišljenu strategiju komunikacije prema javnosti. “Ako gledamo komunikacijske aktivnosti u širem smislu, onda one započinju trenutkom najave ulaska na određeno tržište, ponajprije kroz segment odnosa s javnošću. Mislimo da je to u našem slučaju bilo vrlo vidljivo. Naime, IKEA još od 2008. godine kada smo kupili zemljište vrlo transparentno komuniciramo sve faze u kojima se nalazimo”, kaže Štefanac. Dodaje i da iako je IKEA brand relativno poznat u Hrvatskoj, moraju dodatno uključiti sve svoje javnosti kako bi bile u mogućnosti u potpunosti razumjeti poslovnu ideju i njezine prednosti na tržištu i to sve prije samog otvorenja robne kuće. “Do kraja 2011. godine planiramo pokrenuti i lokalnu web stranicu Ikea.hr koja bi bila platforma na kojoj naši budući kupci i zaposlenici mogu doznati više informacija o IKEA konceptu, našoj poslovnoj ideji i ideji ljudskih potencijala, ponudi proizvoda, aktivnostima na području socijalnih inicijativa te inicijativa zaštite okoliša. Bitan element bio bi i praćenje tijeka gradnje buduće robne kuće, zapošljavanja kolega i objave otvorenja IKEA robne kuće u Zagrebu”, zaključuje Štefanac.

Kampanja u Australiji

Parodija na film ‘Hrabro srce’
Posljednja u nizu kreativnih Ikeinih reklama izašla je iz radionice australske agencije The Monkeys iz Sydneya. U 60 sekundnom spotu, redatelj Hamish Rothwell napravio je parodiju filma ‘’Hrabro srce’’ prikazujući vojske kupaca koji mašući Ikeinim proizvodima sa brda jure prema svojim domovima u gradu, spremni na rat s dosadnim interijerima. Kako bi okupla toliki broj statista, IKEA se obratila korisnicima svoje članske iskaznice i za finalni spot odabrala njih desetine što je već nagovijestilo da se nešto važno događa s Ikeom u Australiji. I događa, jer IKEA će 8. rujna u Melburneu otvoriti svoju najveću trgovinu na južnoj hemisferi, a nakon toga slijedi i otvaranje trgovine u Sydneyu. IKEA je veliki uspjeh doživjela i prilikom otvorenja nove trgovine u švedskom Malmöu, za koju je agencija Forsman&Bodenfors osmislila inovativnu Facebook kampanju i osvojila brojne nagrade struke. Veliku popularnost postigli su i kampanjom za Ikeine ormare kada su u poznatoj ulici u Stockholmu izložili ormare s dizajnerskim kolekcijama mladih dizajnera. Osim toga, internetom su kružili vicevi o Ikei i tako joj donijeli najpoželjniji marketing – onaj besplatni.

Komentirajte prvi

New Report

Close