Neprofitne marketinške kampanje poseban su izazov

Autor: Josipa Ban /VLM , 22. studeni 2012. u 22:00
Lana Bedeković Rosandić magistrirala je na neprofitnom marketingu

Neprofitne organizacije morat će početi primijenjivati suvremene marketinške alate da bi profitni sektor prepoznao korist koju može imati od društvenih akcija.

Lana Bedeković Rosandić, vlasnica marketinške agencije Alert, osmislila je i provela jednu od najvećih humanitarnih kampanja u Hrvatskoj "Palčić gore". Kako ističe vlasnica agencije Alert, reklamne kampanje iziskuju velike marketinške budžete, no što kad se radi o organizacijama koje s tim budžetom ne raspolažu, a ideje koje promoviraju mijenjaju društvo? "Tada na scenu stupa neprofitni marketing", kaže Rosandić te dodaje kako upravo takvi primjeri pokazuju da vještine marketinga, koji često ima negativan predznak, mogu biti od koristi za širu zajednicu. Na samom početku svoje karijere Rosandić je odlučila ono čime se profesionalno bavi staviti na raspolaganje neprofitnim organizacijama ne bi li im na taj način pomogla u ostvarivanju cilja. Kako objašnjava, uloga neprofitnih organizacija unutar društva danas je sve veća što dovodi do njihove veće odgovornosti prema primjeni suvremenih načina poslovanja, sličnim onima u profitnom sektoru."Hrvatski profitni sektor može profitirati od neprofitnog", ističe Rosandić i napominje da će neprofitni sektor morati početi primjenjivati suvremene marketinške alate prije nego što profitni sektor vidi svoj interes u njegovom podupiranju. Shvatila je to, ističe, još na početku svoje karijere u marketingu, kad se i rodila ideja da jedno s drugim spoji "na obostrano zadovoljstvo".

Kreću novi projekti
Tako je Rosandić na neprofitnim kampanjama počela raditi prije gotovo deset godina (2003. godine) i to za udrugu Dupinov san na kampanji "Posadimo život" čiji je cilj bio osnaživanje odgovorne društvene svijesti i prikupljanje novčanih donacija za obnovu šumskog fonda (pinija, čempresa) jadranske regije te sadnje maslina na unaprijed odabranim lokacijam duž jadranske obale s otocima.S ovom udrugom, kako najavljuje Rosandić, ponovo kreće u realizaciju novog ekološkog projekta, a ove je godine osmislila i provela jednu od najvećih humanitarnih kampanja "Palčić gore" s ciljem prikupljanja sredstava za inkubatore i dodatnu medicinsku opremu za prijevremeno rođenu djecu.

Kuna spašava život
"Svaka kuna koju ne potrošimo na marketing može nekome spasiti život", ističe vlasnica agencije Alert, koja je nedavno obranila i magistarski rad iz područja neprofitnog marketinga. Kako objašnjava, na neprofitnim kampanjama najviše voli "onaj osjećaj" kada se počinju vidjeti stvarni rezultati. Upravo je takva kampanja Palčić gore koja je, kako objašnjava Rosandić, nastala od ideje jedne osobe, bez ikakvih sredstva, no upornošću, s puno rada i truda uspjela je motivirati mnoge. U prilog tome govore i brojke. Naime, od početka akcije Palčić gore, koja je započela u ožujku ove godine do danas, donirano je ukupno pet rodilišta širom Hrvatske opremom vrijednom preko 656 tisuća kuna, dok je nedavnim koncertom u zagrebačkoj Ciboni, prikupljeno dodatnih 800.000 kuna. Ono što dodatno veseli vlasnicu agencije Alert  je činjenica da takve akcije okupljaju ljude koji nesebično koriste svoje talente i profesionalno iskustvo  kako bi napravili nešto za zajednicu.

Problemi

Premalo entuzijasta

U akciju Palčić gore uključili su se vrsni spikeri, fotografkinja Maja Kljajić koja je snimila male Palčiće te produkcijska kuća Leptir TV koja je snimila TV spot. Kao najteži dio kod realizacije neprofitnih kampanja ističe nedovoljan broj osoblja. "Čovjek bi pomislio da će moći okupiti veliki broj ljudi koji će pomagati, no kad stvarno dođe do toga ostaje samo mali broj ljudi koji će stvarno ostati do kraja", objašnjava Rosandić.

Komentirajte prvi

New Report

Close