Natjecatelje Trenutka istine ne pokreće novac nego egzibicionizam

Kad je Nova TV pripremala jesensku shemu bilo je određenih dvojbi oko emisije Trenutak istine, no uspjeh, odnosno gledanost premašila je sva očekivanja

Koncept je u principu jednostavan: natjecatelj se podvrgne detektoru laži i odgovara na sve škakljivija privatna pitanja. Kako prolazi određenu grupu odgovora, tako osvaja novčane pakete. Pošto je svako iduće pitanje neugodnije i intimnije, gledateljima je sve zanimljivije. Iako je formula jednostavna, čelnici te televizije nisu bili sigurni da će u maloj Hrvatskoj osigurati dovoljan broj natjecatelja. I zaista, kada se malo promisli, tko bi htio na nacionalnoj televiziji priznati da vara ženu, punicu mrzi, više voli sina od kćeri, spavao bi sa šefom zbog karijere i okolo pokazuje svoje kućne porno-uratke bez ženinog znanja? No, interes koji je uslijedio nakon prvih emisija iznenadio je i one najoptimističnije.

Navala natjecatelja
Prema našim informacijama dosad se za sudjelovanje u toj emisiji prijavilo više stotina ljudi, a prijave i dalje pristižu. U početku su stizale na kapaljku, no kada je show krenuo telefonske linije su se usijale. Pa iako se gledateljima čini nevjerojatnim da se netko želi do te mjere ogoliti pred svima i da je zbog nekoliko desetaka ili stotina tisuća kuna spreman na kocku staviti svoj brak i odnos s najbližima, zapravo najviše prijava stiže upravo nakon završetka svake emisije. Tako obično u prvih petnaest minuta od završetka emisije govorni automat Nove TV registrira dvadesetak novih prijava. Iako se laiku čini da je stvar u novcu, stručnjaci smatraju kako se radi o nečemu drugome, da je zapravo riječ o ljudima koji se jednostavno žele eksponirati, bez obzira na cijenu. Želja da budu na nacionalnoj televiziji prevladava svaki strah, a novac im je pritom tek u drugom ili trećem planu. Slično razmišlja i psihologica Tanja Pureta, magistrica organizacijske i industrijske psihologije, koja se slaže da novac kod takvih ljudi nikad nije presudan. “Svi mi imamo različito shvaćanje o prostoru privatnosti i prostoru javnosti. Nekima je prostor privatnosti jako velik i s okolinom ne žele podijeliti gotovo ništa, dok s druge strane postoje ljudi s vrlo malim prostorom privatnosti i većinu stvari svima daju na uvid, bez problema će pričati o sebi”, kaže Pureta, dodajući kako su upravo takvi ljudi česti sudionici ovakvih emisija i realityja. No, ona upozorava i na hrvatsku specifičnost koja se dala zamijetiti prilikom ulaska kandidata u Big Brother kuću i porukama njihovih najbližih.

Hrvatski specifikum
“Tada ćete najčešće čuti poruku ‘budi svoj’. Kod nas je to očigledno vrijednost koja se u većini populacije jako cijeni pa se smatra da je ponekad važnije pokazati svoj pravi karakter, pa makar iznio detalje koji možda nisu za svačije uši. Biti svoj i ne prilagođavati se drugima je nešto što je u zadnje vrijeme dosta karakteristično za Hrvatsku”, kaže Pureta. Takvi ljudi, koji svojom otvorenošću šokiraju gledatelje i vjerojatno svoje bližnje, zapravo ne misle da si uništavaju život. Oni žele vidjeti koliko su hrabri i dosljedni sebi, pa za one koji nakon toga ne žele ostati uz njih smatraju da su sami krivi. “Tko ih osuđuje, ne razumije ih. On je pokazao da je iskren i u svojim očima ispada dosta pozitivan”, kaže Pureta, dodajući kako su takve emisije dale mogućnost da se ljudi bez posebnog talenta i vještine pojave na nacionalnoj televiziji. “Sustav vrijednosti erodirao je u smjeru ‘biti bogat bez puno rada’. To je plodno tlo za takve emisije”, kaže Pureta, no zaključuje kako ćemo se morati svi otrijezniti i shvatiti kako je istina zapravo suprotna.

Rejting

Gledanija od Big Brothera
O uspjehu emisije govori njena velika gledanost, pa je tako share (udio onih koji u tom trenutku imaju upaljen televizor) u ciljanoj komercijalnoj populaciji (18-49 godina) u prosjeku oko 33 posto, dok, primjerice, RTL-ov Big Brother toga dana ima nekih 5-6 posto manji share. Osim toga, gledanost konstantno raste, a sve je veća i kako emisija ide kraju. To je i logično jer tada pitanja postaju intimnija i neugodnija za natjecatelja. Kako se radi o ne baš jeftinom projektu, pitanje je hoće li i na proljeće ljudi iz vašeg susjedstva na nacionalnoj televiziji priznavati svoje najintimnije tajne.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!