‘Naši studenti od prve godine upoznaju potencijalne poslodavce’

Autor: Ante Pavić , 23. srpanj 2014. u 18:10
Damir Jugo, dekan Edward Bernays Visoke škole za komunikacijski menadžment/ Borna Filic/PIXSELL

Dekan Edward Bernays Visoke škole za komunikacijski menadžment govori o prvoj godini djelovanja i što daju studentima.

Edward Bernays Visoka škola za komunikacijski menadžment već godinu dana školuje sve one koji žele naučiti nešto više o odnosima s javnošću.

Njezin dekan Damir Jugo u intervjuu za Poslovni dnevnik objašnjava da usprkos dojmu, ne postoji zasićenje u odnosima s javnošću, nego dojam zasićenja čine ljudi koji nisu dovoljno educirani.

Koliko studenata pohađa Bernays i bilježite li porast ili pad zainteresiranih?
U prvu generaciju našeg preddiplomskog i diplomskog programa upisali smo čak 120 studenata, u upisnom postupku koji je trajao samo četiri mjeseca od osnivanja Bernaysa u svibnju prošle godine. To znači da je zanimanje za komunikacijsku industriju veliko, ali i da su studenti očigledno prepoznali kako su Bernays osnovali ljudi koji više od 15 godina rade na komunikacijskom tržištu u Hrvatskoj i regiji i koji točno znaju što jedan budući komunikacijski stručnjak mora znati da bi imao uspješnu karijeru u praksi. Interes je još veći za upis u drugu generaciju pa očekujemo da će na jesen Bernays imati više od 200 uspješnih mladih ljudi.

Nije li tržište previše zasićeno ljudima specijaliziranima za odnose s javnošću?
Tržište možda izgleda zasićeno, ali to zasićenje čine ljudi koji nisu dovoljno educirani da bi se odnosima s javnošću bavili na najvišoj razini. Eksponencijalni rast PR tržišta u cijeloj regiji zadnjih godina nažalost nije istom brzinom pratio razvoj visokoobrazovnih programa, pa se tako događa da se svi bave PR-om, da postoji kvantiteta, a ne kvaliteta. Posljedica toga je da su odnosi s javnošću u dijelu poslovne zajednice došli na zao glas i da ljudi u struku ulaze nekontrolirano i bez zadrške se predstavljaju stručnjacima za komunikacije, a to nisu niti blizu. Sve to mi daje za pravo da vjerujem kako će upravo naši studenti odnosno alumniji značajno promijeniti strukturu i razinu struke odnosa s javnošću u Hrvatskoj.

Na početku su se mnogi bavili s ovim poslom zbog čega je kvaliteta bila neujednačena. Je li danas situacija drugačija?
Na počecima razvoja struke u Hrvatskoj, početkom 2000. poslodavci su imali ogromna očekivanja od svojih komunikacijskih stručnjaka koji zbog neadekvatnog obrazovanja i iskustva nisu bili u mogućnosti kvalitetno odgovoriti njihovim zahtjevima, jer su se nerijetko na tim pozicijama nalazili ljudi bez iskustva koji su se još do jučer bavili nekom drugom profesijom. Rješenje za ovaj problem je velik broj korporacija tada pronašao u angažiranju agencija za odnose s javnošću, a danas se naglasak stavlja na obrazovanje, jer je upravo to jednu struku čini ozbiljnom. Daleko od toga da u Hrvatskoj nema kvalitetnih i obrazovanih stručnjaka, veliku većinu njih smo kao predavače uključili u naš studijski program i tako osigurali da sve ono što studenti danas nauče mogu već od sutra primijeniti u praksi. 

Po čemu se to Bernays razlikuje od ostalih sličnih visokih škola? 
U nekoliko riječi, po najboljem mogućem spoju teorije i prakse, i inicijativi da studenti već za vrijeme studija započnu karijeru u praksi i to u segmentu industrije za koju sami shvate da imaju afiniteta. S akademske strane imamo snažnu podršku naše mentorske institucije Sveučilišta u Dubrovniku čije studijske programe "Mediji i kultura društva" i "Odnosi s javnostima" izvodimo za prve dvije generacije naših studenata. Tako predavači iz akademskog svijeta stvaraju temelj, a praktičari ga prilagođavaju realnim potrebama tržišta. Kroz partnerstvo s više od 40 institucija studentima smo osigurali praksu u agencijama za odnose s javnošću, medijskim kućama, korporacijama, agencijama za istraživanje tržišta, čime smo prva i vjerojatno jedina visokoobrazovna institucija u Hrvatskoj i regiji koja je za sve svoje studente osigurala praksu na baš svakoj godini studija. Dodana vrijednost je i dnevni kontakt studenata s njihovim potencijalnim poslodavcima, te individualno praćenje njihovog profesionalnog razvoja, čime potencijalnim poslodavcima dobivaju na uvid ukupni profil potencijalnog zaposlenika i prije nego li im se sam došao predstaviti.

Profil studenata

Jesu li vaši studenti već dugo u odnosima s javnošću pa usavršavaju stečena znanja ili su to mladi studenti bez iskustva?

Dio studenata je došao iz srednjih škola i tek trebaju ući u realni svijet tržišta i prakse, dok je drugi Bernays prepoznao kao mjesto gdje će usavršiti znanja i vještine o komunikacijama. Neki studenti su čak i završili fakultete, ali Bernays vide kao mjesto gdje će dobiti iskustvo i akademski okvir na području komunikacija. Njima ne treba papir odnosno diploma, već praktično znanje. Među našim studentima ima direktora komunikacija tvrtki, glasnogovornika političkih stranaka, glavnih urednika utjecajnih medija u Hrvatskoj. To pokazuje kako je Bernays prepoznat kao ozbiljna institucija.

O Edwardu Bernaysu

Edward Bernays – je li on otac propagande ili odnosa s javnošću? 

Bernays je po mnogo čemu bio kontroverzan, pa tako i po ovom pitanju. Rijetki praktičari danas studiozno pristupaju projektima kao što je to on činio, kombinirajući elemente psihologije masa i sociologije. Međutim, zna se da je najveći doprinos dao odnosima s javnošću zbog čega ga se naziva i ocem naše profesije. Naša institucija nosi ime Bernaysovo ime zahvaljujući njegovoj obitelji, koja je istaknula kako bi Bernays bio ponosan na ovakvu instituciju koja funkcionira po principima kao rijetko koja institucija u SAD-u.

Komentari (1)
Pogledajte sve

i svi će naći posao u Americi, Engleskoj, Švicarskoj????? Bar da izvozimo vrhunski školovane stručnjake za kojima vapi svijet!![emo_smijeh]

New Report

Close