Mobiteli postaju središte interaktivnog marketinga

Autor: Poslovni.hr , 11. ožujak 2012. u 22:00

Nova tehnologija omogućuje mobilnu komunikaciju koja je neovisna o prostoru i vremenu u kojemu se kompanija i njen potencijalni potrošač nalaze

Marketinška teorija i praksa značajno su se promijenile u posljednjih deset godina. Tehnološke promjene snažno su utjecale na ponašanje potrošača i kupaca što marketinškim stručnjacima predstavlja veliki izazov pri kreiranju marketinških strategija. Na tržištu koje trpi dramatične promjene, formula uspjeha može se sažeti u dvije riječi – brza prilagodba!Marketinški stručnjaci danas moraju razviti nove strategije i taktike koje će se moći implementirati u suvremeno okružje.

Digitalizacija
Digitalizacija je povezana s razvojem aparata i sustava koji funkcioniraju na temelju digitalnih informacija. Veliki dio poslovanja odvija se putem mreža koje povezuju ljude i gospodarske subjekte. Broj korisnika interneta raste iz dana u dan. Pristup internetu putem mobilnih telefonskih uređaja bilježi sve veću popularnost. Mobilni marketing postaje zanimljiv tvrtkama koje su počele koristiti SMS marketing za promociju svojih proizvoda i usluga. Istraživanja u Velikoj Britaniji dokazuju da se korisnicima sviđaju promotivne poruke koje stižu na njihove mobilne telefone te pozitivno ocjenjuju imidž poduzeća koja se odlučuju na komunikaciju s potrošačima putem SMS poruka.Nova tehnologija navela je tisuće poduzetnika na pokretanje elektroničkog poslovanja, odnosno otvaranje internetske tvrtke. Pojava novih posrednika dovela je do situacije da mnogi gospodarski subjekti moraju preispitati svoje poslovanje i ispunjavanje želja i potreba korisnika. Proizvođači računala, vlasnici knjižara, cvjećarnica, glazbenih prodavaonica pa sve do turističkih agencija počeli su razmišljati o prodaji proizvoda putem interneta.

Tehnologija je omogućila poduzećima da učinkovitije prikupljaju informacije o potrošačima na tržištu krajnje potrošnje i poslovnim partnerima i klijentima. Prilagođavanje klijentima predstavlja preuzimanje inicijative da ponudu prilagodi tržištu, a prilagođavanjem željama klijenata poduzeće omogućuje potrošačima da sami osmisle i kreiraju ponudu. Nova tehnologija danas omogućuje mobilnu komunikaciju koja je neovisna o prostoru i vremenu u kojemu se gospodarski subjekt i potencijalni potrošač nalaze. Mobiteli su postali sastavni dio naših života što potvrđuju i monogobrojni rezultati istraživanja koji govore da više ljudi prihvaća mobilne uređaje nego što se odlučuju na korištenje računala. Komunikacija putem mobilnih uređaja precizna je i povoljna te prilagođena potrebama potencijalnih potrošača. Time se stvara i jedinstvena kvaliteta odnosa te prilagođavaju promotivne aktivnosti poduzeća.

Neizbježni mobiteli
Agencija Gartner predviđa da će do 2009. godine 40 posto ljudi u svijetu posjedovati mobilni uređaj što potvrđuje da će marketinški stručnjaci sve više razmišljati o interaktivnoj komunikaciji putem mobitela kako bi osigurali put do ciljne skupine. Potrošači prihvaćaju novu tehnologiju ako osigurava prednost u odnosu na postojeću, ako je kompatibilna s postojećom tehnologijom, ako se jednostavno koristi te ako je mogu isprobati prije donošenja konačne odluke o kupovini. Studija “The branding performance of SMS advertising” govori da je mobilno oglašavanje 50% uspješnije od televizijskog i 130% od oglašavanja na radiju. Isti slučaj potvrđuje da se 66% ljudi spontano prisjeća promotivne SMS poruke, a nakon verbalnog poticaja taj postotak se povećava na 76%. Svi pozitivni učinci SMS promocije u prosjeku su više od četiri puta veći od negativnih učinaka što govori da takva komunikacija s potrošačima ima budućnost. U prosjeku 36 posto primatelja poruka tvrdi da postoji veća vjerojatnost da će kupiti pro naveden u poruci.

Elvira Mlivić Budeš, osnivačica poslovnog učilišta Filaks

Ciljana komunikacija

Uspjeh mobilnog marketinga
Primjeri uspješnog mobilnog marketinga u svijetu su Harper Collins (knjige), Twentieth Century Fox (filmovi), Cadbury’s (slatkiši) i McDonald’s (brza hrana). Istraživanje provedeno u Velikoj Britaniji, Njemačkoj i Italiji govori da samo 7% ispitanika ima negativno mišljenje o mobilnom marketingu, a 43% je potvrdilo da bi vjerojatno pogledali oglas ili posjetili web-stranicu poduzeća. Uspjeh mobilnog marketinga temelji se na interaktivnosti, odnosno dvosmjernoj komunikaciji između gospodarskog subjekta i potrošača.

Prilagođenost potrošaču
Komunikacija putem mobilnih uređaja precizna je i povoljna te prilagođena potrebama potencijalnih potrošača. Time se stvara i jedinstvena kvaliteta odnosa te prilagođavaju promotivne aktivnosti poduzeća. Potrošači prihvaćaju novu tehnologiju ako osigurava prednost u odnosu na postojeću, ukoliko je kompatibilna s postojećom tehnologijom, ako se jednostavno koristi i ao je mogu isprobati prije donošenja konačne odluke o kupovini. Naravno, valja dobiti i dopuštenje za slanje oglasa putem SMS-a.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Da, od 2000te slusamo takvom marketingu- pogledajte takve firem u portfelju Jerusalem venture Partnersa- od 2000 su jedva narasle…

New Report

Close