Ministarstvo kulture dijelit će stipendije nezaposlenim novinarima

Autor: Saša Paparella , 25. ožujak 2015. u 12:00
Foto: Hrvoje Jelavić / Pixsell

Postupak je takav da nezaposleni novinari anonimno (pod šifrom) predlažu uredništvu neprofitnog medija temu ili teme kojima se žele baviti.

Ministarstvo kulture i ove je godine objavilo Javni poziv za ugovaranje novinarskih radova u neprofitnim medijima, čija glavna svrha je pomoć nezaposlenim novinarima i, kako se navodi, "dubinskog istraživanja tema od javnog interesa".

 

544kuna

iznos je koji će se kompenzirati medijima

Iznos pojedine naknade za mjesec novinarskog rada je 7939 kuna i  jednak je visini prosječne bruto plaće u Hrvatskoj, a neprofitni medij- nositelj prijavljenog projekta, dobit će kompenzaciju u iznosu od 544 kune. Novac je namijenjen financiranju novinarskog rada u razdoblju od sredine svibnja do 31. prosinca 2015. godine. Rok za prijave istječe u četvrtak, 26. ožujka, a odluka o odabiru korisnika bit će objavljena na internetskoj stranici Ministarstva kulture najkasnije do 20. travnja.

Postupak je takav da nezaposleni novinari anonimno (pod šifrom) predlažu uredništvu neprofitnog medija temu ili teme kojima se žele baviti. Prihvati li redakcija temu, odgovorne osobe potpisuju Pismo namjere da radove objave. Isti novinar može koncipirati više prijava. Za financijsku podršku ugovaranju novinarskih radova mogu se prijaviti neprofitni proizvođači medijskog sadržaja koji se distribuira putem različitih tehnoloških platformi – tiska, radija, televizije, interneta. Ti neprofitni mediji mogu biti javne ustanove, vijeća nacionalnih manjina, pravne osobe vjerskih zajednica, udruge i neprofitne zadruge posvećene zadovoljavanju informativnih, obrazovnih, znanstvenih, umjetničkih, kulturnih i drugih komunikacijskih potreba javnosti.

 

7939kuna

iznos je pojedine naknade za mjesec novinarskog rada

Neprofitni mediji ne mogu stjecati financijsku dobit za svoje članove, osnivače ili treće osobe, nego eventualni višak prihoda u odnosu na rashode mogu koristiti samo za unapređenje i razvoj vlastitog rada na području javne komunikacije. Kako se navodi u pozivu, posebni ciljevi su jačanje kritičkog kapaciteta i društvenog utjecaja neprofitnih medija, širenje informativnog opsega (broja tema) i relevantnosti sadržaja (pozadine informacija) neprofitnih medija, profesionalizacija novinarskog i autorskog rada u neprofitnim medijima te jačanje autonomije novinara.

Komentirajte prvi

New Report

Close