Marketinško spajanje stoljeća zasad zaobilazi Hrvatsku

Autor: Majda Žujo , 29. srpanj 2013. u 22:00
Čelnik i predsjednik Uprave Publicisa Maurice Levy i predsjednik Uprave Omnicoma John Wren/EPA

Ujedinjenjem dviju vodećih svjetskih kompanija za marketing, oglašavanje i komunikacije stvorena tvrtka vrijedna 35 milijardi dolara, ali trenutno nema planova za spajanje njihovih podružnica na hrvatskom tržištu.

Dvije vodeće svjetske marketinške kompanije, američka Omnicom grupa te francuska Publicis grupa u nedjelju su potpisale sporazum o spajanju.

Time će (nakon što dobiju sve dozvole dioničara i tržišnih regulatora) biti stvorena uvjerljivo najveća svjetska grupacija u komunikacijama, oglašavanju, marketingu i digitalnim uslugama, čija se tržišna vrijednost trenutno procijenjuje na 35,1 milijardu dolara. Spajanje Publicisa i Omnicoma zasigurno će imati veliki utjecaj na svjetsku marketinšku industriju i milijarde dolara koje na oglašavanje troše najveći svjetski brenovi. No, mnogi od tih brendova naći će se u svojevrsnom konfliktu, jer će ista kompanija istovremeno servisirati konkurente, kao što su Coca-Cola i PepsiCo, ili pak McDonald's, i Yum Brands (vlasnik KFC-a i Taco Bell-a).U novoj grupaciji nazvanoj Publicis Omnicom sada će pod jednim krovom djelovati čitav niz uspješnih svjetskih agencija kao što su BBDO, Saatchi & Saatchi, DDB, TBWA, Publicis Worldwide, Ketchum, StarcomMediaVest, OMD, Leo Burnett, Proximity i mnoge druge, a njihovo spajanje moglo bi dovesti i do smanjenja konkurentnosti na tržištu.

Stoga konačnom zaključenju spajanja još prethodi odobrenje regulatora, čija se suglasnost očekuje se krajem 2013. ili početkom 2014. No unatoč velikom utjecaju koje spajanje Omnicoma i Publicisa ima na globalnoj razini, u Hrvatskoj, među agencijama koje su u njihovoj mreži, neće biti promjena. "Spajanje kompanija na globalnoj razini trenutno neće ništa promijeniti na hrvatskom tržištu, niti za agencije koje su dio Publicisa, niti za one koje su dio Omnicom grupacije", kaže nam je Damir Brčić, direktor Publicisa u Hrvatskoj, a isto nam je poručila i Ana Lisinski, direktorica agencije OMD koja je u vlasništvu Omnicom Media Grupe. "U ovom trenutku ne postoje konkretni planovi za spajanje agencija u Hrvatskoj te nastavljamo s radom kao i do sada, ali se radujemo da će ubrzo i na našem tržištu biti omogućena suradnja i razmjena ekspertize unutar Publicis Omnicom Grupe", poručila nam je Lisinski.

Zajedničku prihodi grupacija Omnicom i Publicis, u 2012. su premašili 22,7 milijardi dolara, a unatoč tome što je Omnicom nešto veći, ugovor je sklopljen kao spajanje kompanija iste vrijednosti. Dosadašnji generalni direktor Omnicoma John Wren i generalni direktor Publicisa Maurice Levy zajednički će upravljati novom grupacijom narednih 30 mjeseci, nakon čega će Levy postati predsjednik, a Wren će ostati generalnim direktorom. Sjedišta kompanije i dalje će ostati u New Yorku i Parizu, na čijim će burzama biti izlistane i njihove dionice.

"Mnogo smo godina imali veliko poštovanje jedan prema drugome, kao i prema kompanijama koje smo vodili. To je poštovanje u posljednjih mjeseci poraslo, naročito dok smo radili na tome da ovu kombinaciju učinimo stvarnom. Veselimo se zajedničkom vođenju kompanije i uzbuđeni smo zbog onoga što naši ljudi zajednički mogu postići za naše klijente i dioničare", zajednička je poruka dvaju novih direktora. Zahvaljujući mreži od 130.000 zaposlenika klijentima Publicis Omnicom grupe na raspolaganju će biti najveća globalna baza stručnjaka i znanja, a nadaju se kako će se zajednički bolje suočiti s izazovima koje je donijela digitalizacija. 

Komentari (1)
Pogledajte sve

SVAKI DAN PO NEKOLIKO HILJADA LJUDI OSTAJE BEZ POSLA.

ALI ZATO ORGANIZIRAMO FESTIVALE KAO NEKU MODNU REVIJU NA KOJOJ SE PRIKAZUJU NAJSAVRŠENIJI MODUSI OGLAŠAVANJA , NARAVNO DIGITALNOM TEHNIKOM ,A SVAKI DAN SVE MANJI BROJ
PROIZVODNIH POGONA. RADE, ALI ZA SVE MANJI BROJ POTROŠAČA, PA I STRUKTURA POTROŠNJE JE SVE BOLJE IZDIFERENCIRANA,TIČUĆI SE MODE I SVRHOVITOSTI POTROŠNE ROBE A KOJA JE SVE MANJE ZAHTJEVNA ZA TRAJNIJE ODRAŽAVANJE, JER SGUSNUTI I SVE IMUČNIJI DIO POTROŠAČA BIVA IZBIRLJIVIJI I ZAHTJEVNIJI, PA SE NAMEĆE POTREBA DA SE UDRUŽE KAPITALI KAKO BI TAJ DIO TRŽIŠNOG MEHANIZMA , PŠRISVOJIO ŠTO VEĆI DIO VIŠKA RADA KOJI SE STVARA U PROIZVODNJI , A NA TRŽIŠTU REALIZIRA. ALI KAPITALISTI ,KAKO REĆE MARX ,NIKADA NEMAJU OSJEĆAJ DRUŠTVENE BRIGER I ODGOVORNOASTI ZA SVOJA DELANJA ,PA IM NI NAJMANJE NE SMETA ŠTO SVE MANJI BROJ PROIZVODNIH POGONA RADI, ALI SVE VIŠE PROIZVODI NOVOASTVORENIH VRIJEDNOSTI KOJE SE MOGU I MORAJU NAZVATI ,HIPERPRODUCIJOM, A
HIPER PRODUKCIJA JE PROPAST. HIPERPRODUKCIJA SVAKOG DANA SVE VIŠE PROIZVEDE NESPOSOBNIH POTROŠAČA. NIJE DOVOLJNO DA SE UDRUŽI BILOKOJI TEHNOLOŠKI PROCES TE PLANETARNE TEHNIKE I TEHNOLOGIJE ,JER JE TEHNIKA I TEHNOLOGIJA KOMPLEKSNA I KOMPLEMENTARNA ŠTO ZNAČI IMA OPĆEDRUŠTVENI KARAKTER ,KADA NE TRPI NIKAVE TOROVE ILI IZDVOJENE SEGMENTE DA BI SE NEKA GRUPA ILI NEKA KOMPANIJA ,MA KAKO VELIKA U MEĐUNERODNIM RAZMJERAMA POKUŠALA PRISVOJITI NJENE POJEDINE SEGNMETE RADI SVOJE DOMINACIJE NA TRŽIŠTU I ZGRATANJU BOGATSTVA U MONOPOLSKOJ FOTELJI. TA SU VREMENA IZA NAS.
ALI ,KAKO KAŽE MARX KAPITALISTI NEMAJU OSJEĆAJ DRUŠTVENE BRIGE NI DRUŠTVENE SVIJESTI O UKUPNOSTI ŽIVLJENJA ,OSIM KAKO OASTVARITI EXTRA PROFIT ILI PROFIT KOJI POKRIVA SVE PROMAŠENE A NEUBROJIVE PROBLEMME .JER KAPITALISTA NE ZNA MISLITI .NJEGOV NAČIN MIŠLJENJA NEMA, KAKO REKOH , DRUŠTVENI KARAKTER KADA BI TREBAO SAGLEDATI SVE OKOLNOSTI SVOGA EGZISTIRANJA ,A I TO JE ZA NJEGA ,POJEDNAČNO ,PA I KOLEKTIVNO NEMOGUĆE,JER UVJEK FALI ONAJ DRUŠTVENI MOMENAT KOJEG KAPITALISTA NIKADA NE MJMERI SVOJIM ARŠINIMA.

CIJELU KAPITAKLISTIČKU POVIJES PROIZVODNIH ODNOSA POTRESALE SU CIKLIČKE KRIZE ,MANJEG ILI VEĆEG INTENZITETA ,ALI SU TO BILA DRUGAČIJA VREMENA KADA JE TEHNIKA I TEHNOLOGIJA BILA U PUZAJUĆEM NAPRETKU PA JE KAPITALISTA IMAO ŠANSU DA SE OPORAVI ,BIRAJUĆI MODUS:ILI POBOLJŠANJE PROIZVODNOG PROCESA ILI UDRUŽIVANJE SA MOĆNIJIM ,ALI SA MANJE OVLASTI I MANJE PROFITA,ILI EVENTUALNI BANKROT. DAKLE ZA KAPITALISTU JE POSTOJALA ŠANSA DA ISPRAVI SVOJE ZAKAŠNJELO SAGLEDAVANJE TEHNOLOŠKOG NAPRETKA I MIJENJANJA TRŽIŠNIH UVJETA PLASMMANA PROIZVODA.
DANAS ,KADA JE U UPOTEREBI PLANETARNA TEHNOLOGIJA A SVE NABROJANE ŠANSE SU DAVNO UMRLE, JER JE NASTUPILO VRIJEME KIBERNETIKE ,TEHNOLOGIJE KOJA JE PLANETRANIH RAZMJERA KOJA TRAŽI SVESTRANU DRUŠTVENU ORGANIZIRANOST I OPĆEDRUŠTVENU AKTIVNOST U KORIŠTENJU PLANETARNIH RESURSA KOJI NE POZNAJU PRIVATNO VLASNIŠTVO, A NAJMANJE NJENO MONOPOLIZIRANJE ,ŠTO ĆE REĆI NJENO SPRAČANJE U NEKE INERESNE TOROVE RADI DOMINACIJE , DUHOVNE I MATERIJALNE , JER SE TA TEHNIKA I TEHNOLOGIJA PROŠIRILA U SVE DRUŠTVENE SLOJEVE I SVE DRUŠTVENE PORE ŽIVOTA, PA SAMO DRUŠTVENO UPRAVLJANJE I OPĆE DRUŠTVENO PLANIRANJE NJENOG USMJERAVANJA DAJE REZULTATE KOJI POSTAJU SVENARODNO BOGATSTVO, KADA NADNICA ILI RADNIČKA NAJAMNINA POSTAJU PRAHISTORIJSKI MOMENAT DRUŠTVENIH ODNOSA.

I NAKON SVIH DOGAĐANJA NA PLANU MEĐUNARODNIH ODNOSA A KOJI IZVIRU IZ PORIZVODNIH ODNOSA KAPITALISTIČKOG PRIVBATNOG VALSNIŠTVA ,KOJI SU SVE VIŠE MONOLOLIZIRANI ,KOJI SVE VIŠE PROIZVODE NE SAMO KRIZE ,NEGO OPĆE DRUŠTVENU KRIZU ,KADA LJUDI UMIRU OD GLADI, KAD DJECA OD SEDAM GODINA ,U NERAZVIJENOM SVIJETU, RADE PO 8-1O STAI ZA NADNICU OD JEDNOG DOLARA DNEVNO, ONDA PRESTAJE SVAKO LJUDSKO HUMANO ,ŠTO ĆE REĆI UMNO PROMIŠLJANJE, OPSTOJNOSTI PRIVATNOG VLASNIŠTVA NAD SREDSTVIMA PLANETARHNE TEHN OLOGIJE ,JER ONA U TAKVIM OKOLNOSTIMA ,KAKO SAM NAPRED NAVEO, PROIZVODI TOTALNO SIROMAŠTVO , MOMENTALNO ZA ONAJ NAJVEĆI DIO LJUDSKE ZAJEDNICE NAŠE GEJE ,A VEĆ SUTRA , AKO SE RADNIČKA KLASA KAO NOSILAC SVEGA NE ODUPRE TAKVOJ STIHIJI ,IMAT ĆEMO OMČU OKO VRATA KOJU SMO SMI SEBI STVILI . KAPITALISTA TAJ KRAJ NE VIDI DOK NE DOĐE NA GILJOTINU.
PA KADA PROČITAM I JOŠ NA SLICI VIDIMM DVOJICU DUHOVNIH SLIJEPACA JER ONI NE VIDE GILJOTINU ,PA SE KAO DVA DABRA POPELI NA ZADNJE NOGE DEMONSTRIRAJUĆI NAM VELIKU MEĐUNARODNU NOVINU ,KAKO ĆE SE UDRUŽITI , DVA MARKETINŠKA DIVA, RADI OSTVARENJA MONOPOSKE KORISTI U FOTELJI.
TAKO DVA DABRA,OMNICOM I PUBLICIS, NA JEDNOM BRVNU ZAGRLJENI, OBAVIJESTIŠE SVIJET KAKO NAMJERAVJU OBJEDINITI SVOJA CARSTVA ,ONA IZDVOJENA IZ KOMPLEKSA PLANETARNE TEHNOLOGIJE ,A ONA SU MONOPOL NA MARKETINSAŠKOJ ARENI KOJA SVAKOG DANA POSTAJE SVE SIEROMAŠNIJA ,ALI DVA DABRA ,GLOĐU JEDNO BRVNO DOK NE PADNU U VODU KOJOJ NEĆE IMAZI NIKAVE ŠANSE ZA PROIZVOĐENJE SKLONIŠTA ZA PREŽIVLJAVANJE.
A NAŠ MANAĐER SAŠA ŠKORIĆ ,VJEROJATNO ZAVRŠIO OBRAZOVANJE ZA JEDNOKRATNU UPOTREBU, PA SE KOČOPERI SVOJIM IMDŽOM VELIKOG MODNOG OGALAŠIVAĆA ,MODERNIM SREDSTVIMA ,DIGITALNO,KOJE JE SVE NAUČIO U POSLOVNOJ ŠKOLI KOJU SAMO KPAITALIZAM POZNAJE. MOŽDA NJAVRINA ŠKOLA ILI LOVRIČEVIĆEVA. SAŠA NAM ,ONAKO NA REVIJAL NAČIN OBJAŠNJAVA PROMJENU SVIJETA OGALAŠAVANA U KOJEM ON, KAO POSEBNI STRČNJAK,NJAVRIN ILI BILOKOJE POSLOVNE ZGUBIDANASKE ŠKOLE ,NAJAVLJUE PREOKRET U OVLASTI NJEGOVOG MONOPOLSKIOG IMIDŽA. MAŠALA!!!!

New Report

Close