Kreativnost se mora temeljiti na poslovnoj perspektivi

Autor: Vladimir Nišević , 15. travanj 2014. u 22:01
Georges Mohammed-Cherif, vlasnik agencije Buzzman i pionir viralnih kampanja

Ne mogu se sjetiti vremena kada su klijenti pitali agencije za ‘Preskupu proizvodnju bez ikakvog utjecaja na poslovanje’.

Georges Mohammed-Cherif osnovao je vlastitu agenciju Buzzman 2006. godine i tada bio je jedan od prvih koji je čvrsto vjerovao u digitalni zaokret.

Svoje bogato iskustvo Mohammed-Cherif je stekao radeći kao copywriter u najvećim pariškim kreativnim agencijama (BETC, CLM BBDO, Y&R, itd.) i to ruku pod ruku s brendovima kao što su  Tipp-Ex, Durex, Renault, Peugeot, Volvo, Apple, RATP, Club Med, Axe, Orangina, Eurostar, MTV Mobile, Microsoft, Kraft. Agencija Buzzman danas je poznata su zbog svojih revolucionarnih,  interaktivnih i viralnih kampanja, a o njima će pričati sudionicima Dana komunikacija, festivalu marketinških komunikacija, koji će se odvijati od 15. do 18. svibnja u Rovinju. 

Koliko je teško danas osmisliti nešto novo s obzirom na to da često imamo dojam kako je već sve viđeno? 
Pa, prije svega, bilo bi poprilično licemjerno od nas kada bismo rekli da smo sve već vidjeli. Milton Glaser je govorio "Ako na svemir gledate kao na svemir obilja, onda će to i biti. Ako gledate na svemir kao na svemir oskudice, onda će to biti." Ali to ovisi o vašoj točki gledanja. Očito, imamo nezaustavljivu potrebu za osvježenim pogledom kada su u pitanju naši klijenti i njihovi izazovi. Ali čak i ako to činite, čak i ako ste sposobni razmišljati izvan tih okvira, morate se dvaput zapitati je li to zaista nešto što nitko nije učinio do sada jer se toga nije sjetio ili zato što je glupa ideja. Zbog toga naš rad ponekad izgleda poput pjesme "Impossible dream" (Nemogući san) Franka Sinatre. Bez obzira koliko beznadno ili daleko to izgledalo, ne smijemo prestati pokušavati doći do grala. No, najbolji način stvaranja nečeg novog, ako smo pragmatici, jest raditi s neobičnim klijentima. U posljednje vrijeme smo imali priliku raditi s Double A – brand papira za fotokopiranje, vrhunske kvalitete – i ugodno smo iznenađeni činjenicom da ako potrošači nisu upoznati s brandom, s govorom, imaju tendenciju biti pažljiviji i znatiželjniji.

Koliko su nove tehnologije promijenile načine oglašavanja i kampanja? 
Kada se osvrnete na kratak pregled utjecaja tehnologije, od viktorijanskog Telegrama iz 19. stoljeća, sve do interneta, možete primijetiti da je tehnologija promijenila naš način komunikacije, ali i nešto duboko ljudski poput Ljubavi. Čineći sve trenutačnim i bez geografskih granica, tehnologija utječe na čovjeka kao biće. Tehnologija preoblikuje naše ponašanje i to nam daje dobar uvid. Na primjer, kada smo radili na kampanji My People's Choice, koristili smo tehnologiju kao alat za rješavanje problema. Nekad ste morali najprije kupiti naočale i tek onda saznati što ljudi misle o njima. Koristeći tehnologiju i širenje informacija na društvenim mrežama, dali smo potrošačima priliku da riješe svoje probleme. 

Na koje načine je kriza utjecala na svijet kreativne, ne mislim samo kroz smanjenje budžeta već i možda nove, jeftinije načine oglašavanja? 
Kao osnivač nezavisne agencije volim razmišljati kao da smo uvijek u krizi. Kada ste neprestano pažljivi i na oprezu to vas drži u pokretu. To je ključ za minimalizaciju popratne štete tijekom krize. Da odgovorim na Vaše pitanje, moram reći da su klijenti uvijek – čak i prije krize – pitali za rentabilnost i učinkovitost. Ne mogu se sjetiti vremena kada su klijenti pitali agencije za "preskupu proizvodnju bez ikakvog utjecaja na poslovanje". Ne postoje jeftiniji načini. Sjajne ideje se svakodnevno proizvode, na tone. Ako ih ne možete progurati, nitko ih neće vidjeti, bez obzira na to koliko su dobre. Vaš je posao uvijek imati na umu da je pažnja jedan od rijetkih i najvrijednijih resursa kojima raspolažemo. 

Je li teže osmisliti novu kampanju za stari, etablirani proizvod ili novi, potpuno nepoznati? 
Djelomično sam već odgovorio na ovo pitanje kada sam govorio o tome što smo radili za Double A. Nepoznato može dovesti do zadivljenosti. Međutim, i tu ima prednosti i nedostataka. Nedavno smo dobili pitch koji nas je postavio kao kreativnu agenciju van okvira, u Francuskoj, za Burger King. To je bio ogroman uspjeh i velika čast jer smo odrasli gledajući reklame za Burger King, što je bio izvor inspiracije za nas koji smo stvarali agenciju. To je legendaran klijent i ne možemo si dopustiti da budemo razočaravajući. Sve su oči uperene u nas. 

Koje su vam najdraže kampanje i što ih je obilježilo?
Tipp-Exova kampanja "A hunter shoots a bear" je bila svjetski poznat projekt. Način oglašavanja koji nikad prije nije viđen, a koristio je YouTube, koji tada nije bio baš fleksibilan alat. Buzzman je zahvaljujući tome 2011. dobio Ad Ageovu nagradu International Small Agency. Za nas je to bila prekretnica. Nedavno (ove godine) smo lansirali Milka Last Square kampanju. Intenzivna suradnja s Mondelezom je trajala godinu dana. Umjesto da smo komunicirali brandovu poruku o mekoći, odlučili smo omogućiti ljudima da to dožive. Kako bismo to postigli uzeli smo posljednju kockicu (najbolju!) svake Milka pločice i dali ljudima na izbor da ju dobiju natrag ili pošalju nekome do koga im je stalo. Rezultat – iskustvo prave uključenosti za potrošača. Dopuštajući nam da nanovno razmislimo o proizvodu, a posljedično i o samoj proizvodnji, Milka nam je dala mogućnost da stvorimo nešto bez presedana i što postavlja potrošača u središte. Ne mogu biti ponosniji no što jesam. To je za nas definitivno bila druga prekretnica. 2014. godina će biti nevjerojatna.

Kreativna sloboda

Koliko je važno povjerenje klijenta i postoji li uopće danas u korporativnom svijetu kreativna sloboda? 

Kada tražite od klijenta (za vrijeme pitcha) da u potpunosti nanovno razmisli o svojoj proizvodnoj liniji, kao što smo mi učinili s Milkom (Mondelez) za kampanju The Last Square, ne možete reći da povjerenje i kreativna sloboda više ne postoje. Mi iz Buzzmana imamo sreću što naši klijenti imaju povjerenja u nas. Ali, što uopće znači "kreativna sloboda"? Ako se kreativnost ne temelji na poslovnoj perspektivi ili se ne pokušava riješiti klijentov problem, tada kreativna sloboda zaista ne bi smjela postojati u oglašivačkom svijetu. Mi u Buzzmanu volimo razmišljati o našem odnosu s klijentima kao o odnosu s poslovnim partnerima. Ako im pomognemo da budu bogati i slavni, i mi ćemo biti.

Komentirajte prvi

New Report

Close