Kreativnost i ideja su besplatni

Autor: Vladimir Nišević , 29. travanj 2014. u 22:01
Lida Hamar Paladin ponosna je na projekt turneja klapa Cambi i Intrade

Direktorica Agencija Hamar Media koja se bavi ogranizacijom evenata i koncerata govori o stanju u branši.

Lida Hamar Paladin, direktorica je Agencije Hamar Media. Osnovna je djelatnost marketing, promocija, odnosi s javnošću, organizacija vlastitih projekata, evenata kao i organizacija velikih koncertnih događanja te menadžment. Hamar Paladin u razgovoru za Poslovni dnevnik kaže kako bi voljela da u tom poslu ima snažniju konkurenciju po pitanju kvalitete, te da su smajeni budžeti ponekad samo izgovor jer su kreativne ideje besplatne.

Koliko je u Hrvatskoj snažna konkurencija u organizaciji evenata?
Ponekad mi se čini da se svi u Hrvatskoj bave organizacijom evenata, ali jako je malo onih koji tome pristupaju ozbiljno, s planom i strategijom. Agencija Hamar Media dugi niz godina organizira razne evente, ali trudimo se nikada ne ponavljati i uvijek pazimo na želje naših klijenata. Uspješno odrađenim eventom smatram onaj na koji dođu interesne skupine, a ne kada se pozove jako puno poznatih imena samo da event ispadne da je bio dobro posjećen. Smatram da u Hrvatskoj za svakog organizatora ima mjesta, ali voljela bih da je snažnija konkurencija po pitanju kvalitete. Zadovoljna sam sve većim brojem firmi koje nam dolaze sa željom da ostvarimo zajedničku suradnju. To je rezultat svega što smo do sada radili i stvarali.

Inovativnost zasigurno igra ulogu u organizaciji i provođenju evenata. Prema vašoj ocjeni koliko se u Hrvatskoj prate svjetski trendovi i koja su od događanja u vašoj organizaciji na koja bi istaknuli kao pozitivan primjer?
Nisam baš zadovoljna inovativnošću raznih evenata koji se održavaju u Hrvatskoj, mislim da bi se trebao staviti jači naglasak na to. Ljude zanima nešto novo, drugačiji pristup koji će ih zainteresitrani, privuči da obrate pozornost. Uvijek se primjeti kada se netko potrudi, kada netko napravi fora projekt i ne mogu biti stroga i reći da se ne vide pomaci, ali toga bi trebalo biti više. Mnogo puta se za izgovor uzima budžet, ali kreativnost i ideja su besplatni, a ponekad za realizaciju iste treba jako malo. Mi se trudimo stalno biti inovativni i mislim da to naši klijenti prepoznaju. Meni osobno brzo dosadi isti principi rada, volim raznolikost, dinamiku i onaj povratni feedback naše publike, klijenata ili kupaca koji traje danima nakon neke naše organizacije. Napravili smo mnogo predivnih koncerata sa vrhunskim produkcijama svjetskih standarda, zanimljivih kampanja…

Koliko je trenutna financijska kriza i manja platežna moć utjecala na trziste evenata – od velikih koncerta do manjih događanja?
Kao i u svim segmentima poslovanja, naravno da se financijska kriza osjeti svugdje. Ali ono što je pozitivno u svemu je da su firme prepoznale marketing i promociju kao ključan segment svog djelovanja. Velika promjena je možda i u tome što neke firme nemaju unutar sebe odjel marketinga i odnosa s javnošću već angažiraju agencije koje se isključivo i usko time bave. Njima je lakše jer odrađuju svoj dio za što su specijalizirani, a mi im podižemo proizvod kroz naše marketinške kanale.

Prema vašem mišljenju, a s obzirom da radite s glazbenim zvijezdama iz Hrvatske, je li za našu glazbenu industriju presudan proboj na ex jugo tržištu, ili imamo potencijal i za proboj u Europi i Zapadu?
Itekako imamo potencijal za širenje u Europu i Zapad, a to je već i dokazano. Mislim da nije više presudno osvajanje tržišta susjednih zemalja, jer su nam zaista vrata cijelog svijeta otvorena, samo ih treba pametno i u pravom vremenu prepoznati, a onda i iskoristi. Mi smo u agenciji imali nekoliko uspjeha po tom pitanju. Pjesme nekoliko naših izvođača emitirane su u više od sto zemalja svijeta, imamo i slučaj našeg partnera, izdavačke kuće Scardona koja je nedavno napravila dvije uspješne i unaprijed rasprodane turneje – prva sa klapom Cambi u Americi, a druga sa klapom Intrade u Australiji, a nama je bila velika čast biti dio toga. U tim pokušajima ne smije biti mjesta strahu, već samo treba ambiciozno razmišljati. To su izazovi koji me posebno vesele.

Koliko je teško danas stvoriti muzički brend od mlade, neafirmirane zvijezde i mijenjaju li se s vremenom alati koji se koriste, poput facebook ili YouTube u odnosu na klasične medije?
Danas je to jako teško, iz više razloga. Taj proces stvaranja traje godinama, ali uvijek će biti najbitnija pjesma, hit koji publika voli i želi. Potrebno je jako puno discipline, vjere, truda, dizanja i padanja, ustrajnosti i dobar tim da bi se stvari razvijale u smjeru kojem pojedinac želi. Nama svi izvođači koji su došli u agenciju rekli su da su sve pokušali sami, ali da ne znaju napraviti plan po kojem bi išli. I baš zato imaju nas. Mi smo im menadžeri, organizatori, služba za odnose s javnošću, administracija, tehnika, sve na jednom mjestu. Alati poput facebooka ili youtubea su naravno dodatni poticaj za širenje komunikcija sa publikom, ali smatram da je ipak najbitniji odnos sa klasičnim medijima. U agenciji nikada nismo gledali na novinare kao princip rada "ti meni, ja tebi", svi predstavnici medija znaju da ćemo im biti na raspolaganju za sve što treba jer jedino tako se i može raditi u tom zatvorenom krugu – izvođač, mendžer, medij. Drago mi je da smo u tom uspjeli.

Zarada od koncerata

Ako nije poslovna tajna, koliko organizator eventa može uprihoditi po jednom koncertu ili većem događanju?

Naravno da je poslovna tajna, ali isto tako mogu reći da mi imamo dugogodišnje suradnje sa našim klijentima, suradnicima, izvođačima i firmama tako da su i drugi omjeri budžeta. U ovo vrijeme recesije velike firme počele su drugačije razmišljati. Ne žele plaćati velike iznose paušala, već su odredili točne budžete za pojedine projekte i tražili nekoga tko ih može pratiti u tome.

Komentirajte prvi

New Report

Close