‘Kravata brend kao iPhone i Samsung’

Autor: Darko Bičak , 09. rujan 2018. u 22:01
Hrvatsko predsjedanje EU, koje kreće 2020., idealna je prilika za snažnu promociju/M. Lukunić/PIXSELL

Kreće ofenziva za snažnije brendiranje izvornog hrvatskog proizvoda.

Ono što je za Južnu Koreju Samsung, a za SAD iPhone, to bi za Hrvatsku trebala postati kravata – globalno sveprisutan predmet kojeg će svi poistovjećivati s našom zemljom, rečeno je na skupu "Kravat(na) diplomacija" koji se u petak održao u Zagrebu u organizaciji Academia Cravatice i Kluba za javnu diplomaciju Hrvatskog društva za UN.

Zaključeno je da Hrvatska ima priliku za promociju kravate tijekom narednog razdoblja kad se priprema, a od 1. siječnja 2020. i preuzme predsjedanje EU-om. Kako je pojasnio Zvonimir Frka-Patešić, dugogodišnji diplomat koji trenutačno obavlja funkciju predstojnika Ureda predsjednika hrvatske Vlade, kravata je prepoznatljivi europski simbol te je i običaj da predsjedavajuća EU zemlja daruje kravate eurodiplomatima.

"Povijesna je činjenica, koju nitko u svijetu ne osporava, da je nastanak kravate vezan uz Hrvate. Kao što je poznato, hrvatski laki konjanici u Tridesetogodišnjem ratu (1618.-1648.), u kojem su ratovali, ugrubo, Francuzi i Nijemci, nosili su marame oko vrata koje su prigrlili Francuzi te ih nazivali "cravate". Dakle, potječu od Hrvata, Francuzi su ih pretvorili u modni detalj, Englezi im dali današnji kroj, a Talijani ih svojom masovnom modnom industrijom učinili sveprisutnima.

Nijemci su, pak, otvorili prvi muzej kravate. Jasno je da se radi o sveeuropskom simbolu koji bi trebalo jače vezati uz hrvatski identitet", kazao je Frka Petešić. Na skupu je najavljeno da će se 2020. pokušati dogovoriti da se u svim glavnim gradovima EU stavi hrvatska kravata na spomenik nekom nacionalnom značajniku, a koji i na svojoj skulpturi nosi neki oblik kravate.  

Komentirajte prvi

New Report

Close