Kraljev Grudobran: Učenje o rebrandingu na primjeru Dubrovnika

Autor: Domagoj Bebić , 26. prosinac 2019. u 22:00
Dubrovnik je turistima pružio ono što oni žele, a to je sadržaj/Grgo Jelavić/PIXSELL

Turistički vodiči o bogatoj kulturnoj i povijesnoj baštini grada posjetiteljima ne govore u kontekstu povijesnih činjenica već kroz prizmu megapopularne serije.

Proces tranzicije Hrvatske iz zemlje pogođene ratnim zbivanjima, do poznatoga turističkog odredišta bio je poprilično dug i uglavnom spontan, ali nikako stručno vođen proces.

Posljednjih godina filmska industrija, zahvaljujući poznatim televizijskim serijama i filmovima, odigrala je važnu ulogu u rebrandingu Hrvatske kao turističke destinacije. Istraživanja pokazuju kako turistima u donošenju odluke gdje će putovati važnu ulogu igraju društveni mediji i popularan sadržaj. S porastom i popularizacijom medijskih tehnologija popularna kultura također je doživjela značajan porast popularnosti. 

Mogućnosti digitalne tehnologije pridonijele su lakšem pristupu širem spektru žanrova popularne kulture sve široj publici. Ako želimo objasniti ulogu filmova u turističkoj promociji zemalja, Novi Zeland karakterističan je slučaj. Neki navode kako je upravo trilogija 'Gospodar prstenova' pokrenula masovni turizam na Novom Zelandu, a provedena istraživanja pokazala su da je trilogija potaknula više od dvije trećine sudionika istraživanja na putovanje u tu daleku zemlju. 

Nije zbog sunca i mora
Hrvatska posljednjih godina postaje sve popularnija turistička destinacija, a Dubrovnik se desetljećima ističe kao turistička meka Hrvatske. Iz godine u godinu Dubrovnik se može pohvaliti sve većim brojem gostiju i noćenja, ali i poznatim imenima koja su za godišnji odmor odabrala upravo taj naš jadranski grad. Iako turistički objekti u gradu nemaju problema s popunjavanjem kapaciteta, a ulice Dubrovnika svake sezone preplave turisti, svima koji žive od turizma odavno je potpuno jasno da ovakve rezultate nisu osigurali sunce i prekrasno more.  Turisti žele sadržaj, a popularna kultura, koju nazivaju i kultura za mase, idealni je pokretač rebrandinga. Upravo to prepoznao je i jako dobro iskoristio Dubrovnik.  Grad je 2016. godine postao kulisa megapopularne serije Game of Thrones.

Vizura samoga grada toliko se uklopila u radnju serije, gradske zidine, uske uličice i crkve bile su idealne za snimanje scena ove popularne serije. Sami producenti su u više navrata istaknuli da je nevjerojatno koliko se Dubrovnik uklapa u koncept serije. Zahvaljujući tome lokacije na kojima je snimana serija ostale su gotovo netaknute, u izvornom obliku, što je dodatno zainteresiralo obožavatelje serije da posjete Dubrovnik i osobno dožive lokacije snimanja. 

Svega nekoliko minuta scena ove popularne serije snimljenih na dubrovačkim ulicama gradu su omogućile nevjerojatnu količinu besplatne reklame i publiciteta. Svi poznati svjetski portali pisali su o Dubrovniku – biseru Jadrana, zbog iznimne ljepote, ali i lokacija snimanja turisti su pohrlili doživjeti autentične lokacije snimanja. Dubrovnik je ovu reklamu iskoristio maksimalno, a turistima je pružio ono što oni žele, a to je sadržaj.

Od suvenira bez kojih turisti ne odlaze iz grada, a tematski su povezani sa serijom, do odjeće i ostalih predmeta s motivima i likovima iz serije, pa sve do posebno osmišljenih turističkih tura koje turiste vode kroz dijelove grada na kojima su snimljene poznate scene. Turistički vodiči o ljepotama grada te bogatoj kulturnoj i povijesnoj baštini ne govore u kontekstu povijesnih činjenica, koje su novim generacijama manje interesantne, već kroz prizmu megapopularne serije. Dubrovnik je primjer koliko je važno praćenje trendova i prilagodba zahtjevima, u ovom slučaju turista. 

Žive tematiku Igre prijestolja
Dubrovnik je od 1979. godine uvršten na listu Unescove liste Svjetske baštine. Koliko je grad uspješno iskoristio motiv pop kulture i koliko je rebranding grada bio uspješan govori i podatak da je grad je s popisa gotovo uklonjen upravo zbog serije 'Game of Thrones' ili 'Igra prijestolja'. Naime, zbog ogromnog porasta popularnosti Dubrovnika na turističkoj karti svijeta i zbog sve većeg priljeva turista upravo zahvaljujući scenama iz popularne serije, Unesco je upozorio gradske vlasti da ograniče broj turista jer će u protivnom izgubiti svoje mjesto na listi.

Dubrovnik je odličan primjer koliku moć utjecaja posjeduje popularna kultura, u ovom slučaju filmska industrija kada je u pitanju stvaranje prepoznatljivosti. Samo nekoliko scena u megapopularnoj seriji omogućilo je da grad preko noći stekne nevjerojatnu popularnost, a s druge strane grad, turistički djelatnici i posjetitelji žive tematiku Igre prijestolja. Sve dok ulice Dubrovnika ne postanu kulisa neke druge popularne serije ili filma, a naš 'turistički biser' ne doživi novi rebranding.

Komentirajte prvi

New Report

Close