Komercijalne televizije mogle bi izgubiti postojeće programske koncesije

MARKETING&MEDIJI 31.5.2009. 22:00 Saša Vejnović

Zdenko Ljevak, dugogodišnji predsjednik Programskog vijeća HRT-a, Ernest Strika, šef odjela telekomunikacija HRT-a, i Damir Hajduk, bivši zaposlenik HTV-a, novi su članovi Vijeća za elektroničke medije

Nacrt prijedloga zakona o elektroničkim medijima, ali i kadroviranje u Vijeću za elektroničke medije utjerali su strah u kosti čelnicima komercijalnih televizija. U Vijeće će ući tri nova člana koji su se i prije imenovanja našli na udaru kritika kao “HTV-ovi ljudi”. To i ne čudi jer je jedan od njih, izdavač Zdenko Ljevak, dugogodišnji predsjednik Programskog vijeća HRT-a i tek je nedavno podnio ostavku kako ne bi bio u sukobu interesa. Ernest Strika još je zaposlenik javne radiotelevizije u kojoj je šef odjela telekomunikacija HRT-a. Treći novi član Vijeća bit će Damir Hajduk, koji također ima HRT-ovsku prošlost.

Planovi HTV-a
U vrijeme dok je javnom televizijom ravnao Robert Šveb, Hajduk mu je bio pomoćnik za ekonomska pitanja. Upućeni, međutim, tvrde da je njega pogrešno nazivati “HTV-ovim čovjekom” jer mu, navodno, Prisavlje nije ostalo u najboljem sjećanju i vrlo brzo nakon što je Šveb odstupio, otišao je i Hajduk. Vijeće za elektroničke medije uskoro će dodatno dobiti na važnosti jer će dijeliti nove, digitalne koncesije. Poznato je da HTV ima ozbiljne planove za (barem) dva dodatna digitalna kanala, što njihova komercijalna konkurencija žestoko osporava, tvrdeći da javna televizija na to nema pravo. Ili barem da nema pravo do kanala doći mimo natječaja. Stoga smatraju da će ova imenovanja pomoći javnoj televiziji da natječaj doista bude samo formalnost. No bez obzira na koji će način HTV doći do mogućnosti da emitira nove kanale, onog trenutka kad krene u taj posao, komercijalne televizije izgubit će dio oglasa. Čak ni u ovim uvjetima, s dva HTV-ova kanala, komercijalne televizije jedva preživljavaju, a o nekoj ozbiljnijoj dobiti mogu samo sanjati. Dodatno ih brine i to što u nacrtu novog zakona o elektroničkim medijima nema odredbe prema kojoj bi mogli produžiti koncesiju ako su djelatnost obavljali u skladu s propisima i koncesijskim ugovorom. Umjesto toga ostaje dosadašnja formulacija prema kojoj se raspisuje javni natječaj, a dotadašnji koncesionar nema nikakvu prednost.

Gubici Nove TV
Prva će takve propise osjetiti Nova TV kojoj koncesija završava za manje od godinu dana (u travnju 2010.). Sadašnji vlasnik, Central European Media Enterprises, televiziju je kupio u kolovozu 2004. godine, no stari su vlasnici pobijedili na natječaju za nacionalnu koncesiju još 1999. godine, a emitiranje programa započelo je u kolovozu 2000. godine. U posljednjih pet godina, otkako je CME kupio Novu TV, nisu uspijevali pozitivno poslovati. Iako im posljednjih godina rejtinzi znatno rastu, zbog velikih ulaganja još su u minusu, a ova bi godina trebala biti prijelomna jer uprava ima zadatak završiti godinu u plusu kako god zna i umije. Čak i ako im to pođe za rukom, već bi iduće godine mogli izgubiti na natječaju za dosadašnju koncesiju. Na Novoj TV, ali ni na RTL Televiziji, još ne žele javno kritizirati zakonske izmjene. U neslužbenim razgovorima kažu kako su načelno suglasni s prijedlogom u onoj mjeri u kojoj se prenose odredbe europskog zakonodavstva.

Neslužbeno

Problem RTV pristojbe
Neslužbeno s komercijalnih televizija upozoravaju da se u pojedinim odredbama favorizira HRT, naročito u dijelu koji se odnosi na upravljanje državnim potporama za javne radiodifuzijske usluge koje bi sukladno europskim zahtjevima moralo biti pod nadzorom nezavisnog tijela. U proceduri je osnivanje tijela koje bi nadziralo trošenje sredstava od RTV pristojbe, ali i ono će biti sastavljeno od ljudi s HRT-a. Osim toga kažu da bi onima koji već posjeduju koncesiju trebalo omogućiti automatsku obnovu koncesije zbog osiguranja investicija, naravno pod uvjetom da su dosad poštovali preuzete obveze. Problematično im je i to što nacrt ne sadrži odredbe o prelasku s analognog na digitalno emitiranje iako bi takva regulacija bila nužna s obzirom na to da bi trebalo osigurati jednak tretman javne i komercijalnih televizija.

  1. Ključne riječi
  2. Hrvatska radio televizija HRT
  3. NovaTV (Hrvatska)
  4. RTL Grupa

Samo registrirani korisnici mogu komentirati

Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje!

Prijavi se ovdje!

Povratak na vrh