Klijenti su educiraniji i znaju da se fanovi ne mogu kupiti

Autor: Majda Žujo , 03. lipanj 2013. u 19:30
Nekoliko ključnih projekata u zadnje dvije godine godine omogućili su Revoluciji da sa četvero zaposlenih narastu na petnaestak zaposlenika/Igor Kralj/PIXSELL

Gorjan Agačević, Ozren Crnogorac, Vladimir Končar i Aljoša Mohorović partneri u digitalnoj agenciji Revolucija koja je na rovinjskim Danima komunikacija osvojila dvije Mixx nagrade.

Kreativni studio Revolucija osvojila je na nedavno održanim Danima komunikacija čak dvije Mixx nagrade koje se dodjeljuju za najbolje digitalne kampanje.

Nagrade su zaslužili za kampanje "Facebook zastava" za Ožujsko pivo te "Poruka u boci" za Beck's, a koliko su bile uspješne govore i potvrđeni tržišni rezultati. Studio koji stoji iza uspjeha dvaju digitalnih kampanja osnovali su Gorjan Agačević, Ozren Crnogorac i Vladimir Končar, a kasnije im se pridružio i Aljoša Mohorović kao četvrti partner. Kako je došlo do suradnje relativno male agencije i najveće pivovare u zemlji te koji su im planovi, otkrio nam je Gorjan Agačević. 

Koliko dugo radite sa Zagrebačkom pivovarom? 
Za Zagrebačku pivovaru radimo već četvrtu godinu. Prvo smo počeli raditi za Ožujsko pivo, a zahvaljujući rezultatima koje smo postigli angažirali su nas i za druge brendove. Vrijedi napomenuti da su dobri rezultati ishod zajedničkog rada s pivovarom. Prije nego smo počeli raditi za Zagrebačku pivovaru, prisutnost Ožujskog u digitalnim medijima je bila minimalna. Sve se svodilo na standardne display oglase i objavljivanje TV reklama na Youtubeu. Ožujsko je u početku imalo oko 800 Facebook fanova, a mi smo u nekoliko godina od Ožujskog uspjeli napraviti najpopularnije piće kada je riječ o online prisutnosti u Hrvatskoj. Postignuti su odlični rezultati unutar ciljanog targeta između 18 i 25 godina, a rezultati su se vidjeli i na prodaji. 

Koji su konkretni rezultati kampanje za koju ste nedavno nagrađeni?
Radi se o Facebook aplikaciji za Ožujsko pivo, rađenoj u suradnji s Petrom Pavićem, koja je imala zadatak okupiti što veću podršku hrvatskoj nogometnoj reprezentaciji. Medijska atmosfera oko reprezentacije lani nije bila najzdravija pa smo s Ožujskim htjeli pokazati da su navijači još uvijek uz reprezentaciju. I to smo postigli. Zahvaljujući aplikaciji, Ožujsko je u 25 dana dobilo 20.000 novih Facebook fanova što je veliki uspjeh. Bilo koji brend koji u Hrvatskoj u mjesec dana uspije skupiti više od 10.000 novih fanova (ako govorimo o zdravom rastu, a ne o kupovini fanova) to može smatrati uspjehom. Bitno je naglasiti da su ova i sve ostale kampanje dio opsežnije digitalne strategije, jer samo tako se mogu postići izvrsni rezultati. Drugi nagrađeni projekt je mobilna aplikacija za Beck's, kojom smo stari koncept poruke u boci oživjeli primjenom moderne tehnologije i omogućili ljubiteljima brenda da se izraze i komuniciraju bez obzira gdje se nalazili. 

Koliko često se fanovi još kupuju?
Događa se, ali manje nego prije, jer su i klijenti educiraniji i znaju da ta brojka sama po sebi ne znači ništa. 

Koliko je poraslo dijeljenje sadržaja?
Porastao je razgovor na društvenim medijima o brendu, odnosno o Ožujskom pivu. Jedan od zadataka brenda je da se poveže s određenim događajima. Nije bit da se priča samo o pivu već o svijetu uz koji pivo ide. 

Kako ste to mjerili?
Mjerili smo količinu razgovora i ton istog, odnosno jesu li komentari negativni ili pozitivni. U ovom slučaju su bili iznimno pozitivni. Broj od oko 5000 ljudi koji pričaju o Ožujskom  porastao je na 20.000 tisuća. No i podaci iz "offline" svijeta su pokazali porast konzumacije i svijesti o brendu. 

Koliko je ljudi radilo na tim aplikacijama? Jeste li svi bili uključeni?
U idejnom projektu su svi uključeni, ali nakon toga je na realizaciji radio manji tim od troje, četvero ljudi. Dizajner, programeri i netko tko nadzire cijelu situaciju. 

Što mislite zašto su se u Zagrebačkoj pivovari odlučili za malu i nepoznatu agenciju, a ne za veću i iskusnu?
Istina je da smo bili relativno mlada i mala agencija,no sada nam je lakše jer imamo nekoliko većih klijenata i odličnih referenci. Posao za Zagrebačku pivovaru smo dobili preko pitcha. Dva mjeseca smo posvetili tome da prezentiramo dobar rad. Zadatak je bio prezentirati digitalnu strategiju, odnosno način na koji će se brend ponašati u digitalnim medijima.

Kada je osnovana Revolucija?
Ove godine ćemo proslaviti deset godina postojanja.

To onda i nije tako mlada tvrtka?
Nije, ali smo konkretniji porast doživjeli tek unazad zadnjih nekoliko godina s porastom interesa sa digitalne medije. Sa četvero ili petero zaposlenih prije dvije godine porasli smo na petnaestak zaposlenika. Kada smo počinjali to su uglavnom bili poslovi grafičkih usluga i dizajna, izrade multimedije na tada popularnim CD-ROM-ovima, te produkcija web stranica. Nekoliko ključnih projekata u zadnjih pet godina omogućilo nam je da narastemo i profiliramo se kao jedan od važnijih digitalnih studija u Hrvatskoj. Suradnja sa Zagrebačkom pivovarom, koja nam je i danas jedan od najdražih klijenata, je jedan od takvih projekata. Daju nam otvorene ruke pa nam je puno lakše da posao radimo kako treba. Osim njih, naši klijenti danas su Volvo Car Corporation, Cybercom, TimeTech Ventures, RedLine systems, Iskon, ZB Invest, Nike Hrvatska…

Jesu li vam nagrade na Danima komunikacija donijele nove klijente?
Jesu. Dobili smo upite za nove poslove i to od novih klijenata. A nagrade nam znače jer su validacija za manju firmu. Sve dvojbe koje smo možda imali oko kampanje su nestale kad su došli rezultati, ali nagrada je dodatna potvrda struke da je to što radimo dobro. 

Već surađujete s klijentima izvan Hrvatske. Hoće li se njihov broj proširiti ulaskom u EU?
Dosad je omjer hrvatskih prihoda u odnosu na inozemne bio većinom na strani hrvatskih, ali imamo i stranih klijenata. Prvi veći strani klijent nam je bio Volvo za kojeg smo dvije godine radili na lokaciji u Švedskoj. Radimo i s nekoliko tvrtki iz Švicarske i fondovima iz Kanade. Do njih smo došli preko preporuke, ili su nas jednostavno pronašli na internetu. Ako se nastavi ovaj trend, bez obzira na ulazak u EU, broj inozemnih klijenata Revolucije će se povećavati.

Možete li na takvim tržištima nastupiti samostalno ili vam je potrebna podrška neke veće agencije?
Ovisno o veličini projekta. Ako se radi o zahtjevnijem i većem projektu, mi jesmo mali igrač i dobro je povezati se s nekim tko je veći od nas, pogotovo ako je već prisutan na relevantnom tržištu. Ipak većinu projekata u zadnje vrijeme odrađujemo samostalno.

Ulaskom u EU ćemo postati jeftiniji, ali će istočne zemlje postati jeftinije za nas. Kako će to utjecati na vas?
Hrvatska je već sad skuplja od nekih istočnijih tržišta, ali su klijenti sve više educirani i ne traže samo nižu cijenu, već određeni način komunikacije i pristupačnost. Rekao bih da će EU olakšati stvari oko kooperative i zakonske regulative, ali ne očekujem neko čudo. Omogućit će nam da lakše sklapamo dogovore. No, bitna je kvaliteta odnosno mogućnost da klijentima ponudimo nešto bolje, bez obzira što smo možda i skuplji. Rano smo zaključili da ne želimo konkurirati cijenom, već kvalitetom.  

Morate li još uvijek ići na pitcheve ili do posla dolazite preko preporuka?
Moram priznati da ne volimo ići na pitcheve. Ne vjerujem da ih itko voli jer zahtijevaju veliki trud i puno vremena, a ishod je upitan. Ipak, pitch je često jedini način za početak nove suradnje. Naravno da sudjelujemo ako smo pozvani, ali većina našeg posla dolazi preko preporuke. 

Zašto su pitchevi problem?
Često su pitchevi potpuno besplatni, a manjim tvrtkama je teško odvojiti resurse za adekvatnu pripremu i pritom dobro odrađivati već postojeće poslove. Sudjelovanje u pitchu po pozivu bi se trebalo platiti. To bi osiguralo da i klijent i agencija postupku pristupe daleko ozbiljnije.Potrebno je i puno više interakcije između agencije i kompanije kada se radi pitch. Pitchevi se obično rade za velike projekte pa je šteta da tvrtke ne ulažu više vremena u kvalitetnu pripremu opsežnijeg briefa za agencije. Nijedna agencija ne može samo preuzeti papir na kojem je uglavnom opisana administrativna procedura za prijavu, a u manjoj mjeri podloga temeljem koje se očekuju ideje, i samo na osnovu toga napraviti dobar prijedlog kampanje, projekta ili strategije. No, i ovdje vidim pozitivne promjene u zadnjih godinu dana, pogotovo u privatnom sektoru. 

Koliki su problem mali budžeti?
Brojevi jasno pokazuju da je provedeno vrijeme bilo koje skupine sve više usmjereno na digitalne medije. No budžet koji se ulaže u digitalni marketing još uvijek ne odgovara tome. Inercijom se i dalje najviše ulaže u TV.  Mali budžeti naučili su sve digitalne agencije, pa tako i nas, kako s malo napraviti puno, a ja se nadam da će naši klijenti iz toga zaključiti da s većim budžetom možemo napraviti i više. 

Komentirajte prvi

New Report

Close