Kako je hashtag promijenio lice digitalnog marketinga

Autor: Promo , 23. kolovoz 2017. u 11:00
FOTO: Promo

Na današnji dan obilježavamo 10. rođendan hashtaga.

Korisnik Twittera Chris Messina 23. kolovoza 2007. objavio je post s prijedlogom kako koristiti hashtag za grupe i za grupiranje konverzacija na platformi.

https://twitter.com/chrismessina/status/223115412

Ono što je stvoreno na Twitteru kao način objedinjavanja konverzacija postalo je jedinstven način zbližavanja raznih zajednica (communityja). Od #LoveIsLove do #WorldCup danas postoji hashtag za gotovo sve prilike.

Također, hashtagovi su brandovima postali moćan alat kako bi proširili svoj doseg i uključili se u relevantne online konverzacije. Uistinu, nijedna marketinška kampanja nije potpuna bez hashtaga, a samim njegovim korištenjem brandovi generiraju pozornost svojoj tvrtki i dopuštaju korisnicima da dijele svoja iskustva na Twitteru. Simbolizirajući online komunikaciju i povezanost, hashtagovi su migrirali na pakiranje proizvoda, billboarde, oglase u tisku i gotovo polovicu TV oglasa prikazanih tijekom Super Bowla 2015. godine.

I dok slavimo 10. rođendan ikonskih ljestvi #, iskoristit ćemo priliku da se podsjetimo kako je brand marketing promijenjen korištenjem hashtagova na Twitteru.

#BuildingCommunities – razvoj communityja

Twitter je fundamentalno promijenio način na koji brandovi komuniciraju sa svojim kupcima. Sada se korisnici, gotovo u trenutku, mogu povezati s tvrtkama kad god to požele. Brandovi su bili brzi u shvaćanju snage hashtaga u razvoju zajednica (communityja) na Twitteru i pronalaženju načina za interakciju s njima i nagrađivanje tih zajednica (communityja).

Primjerice, @KLM i njihova kampanja #happytohelp. Nizozemska aviokompanija stavila je naglasak na svoju iznimnu korisničku službu tako što je pružila tjednu potporu svojim korisnicima i drugim putnicima koristeći hashtag #happytohelp.

Još jedan dobar primjer korištenja Twitterova hashtaga kako bi se komuniciralo sa zajednicom (communityjem) svog branda jest @CocaCola. Coca-Cola je bio prvi brand koji je lansirao Twitter emoji, tako proširujući svoju marketinšku kampanju #ShareaCoke u digitalnu konverzaciju i dopuštajući postizanje rekorda u “Najvećoj zdravici na svijetu (World'sLargestCheers)” putem kreativnog korištenja hashtaga na Twitteru.

https://twitter.com/CocaCola/status/644540089893154816

#JoinTheConversation – pridružite se konverzaciji

Ako se nešto događa bilo gdje na svijetu, događa se i na Twitteru i postoji hashtag za to. Twitter pruža mogućnost brandovima za jedinstven način povezivanja s događanjima u realnom vremenu putem hashtagova.

Brandovi su brzo naučili kako se pripremiti za neočekivano. Pogledajte kako je Snickers odgovorio na ugriz nogometaša Luisa Suareza tijekom Svjetskog kupa 2014. godine.

https://twitter.com/snickers/status/481533752477495300

Na početku godine Wendy’s je postao dijelom hashtag konverzacije kad je korisnik @carterjwm pitao @Wendys koliko je retweetova potrebno da bi osvojio godišnju zalihu besplatnih nuggeta. Odgovor restorana Wendy’s bio je 18 milijuna. Retweet kampanja koja je nastala nakon toga, putem hashtaga #NuggsForCarter, postala je globalna senzacija i tweet korisnika @carterjwm najviše je retweetan tweet svih vremena, koji je čak porazio i glasoviti selfie s Oscara voditeljice Ellen DeGeneres. Wendy’s su bili brzi u iskorištavanju hashtaga i nadograđivanja jednog tweeta u globalnu kampanju.

https://twitter.com/Wendys/status/861938018806095872

#SeeEverySide – uvid u različite poglede

Twitter je mjesto gdje se ljudi zbližavaju, otkrivaju i kreiraju pokrete, kojima se mobiliziraju putem hashtagova poput #BlackLivesMatter i #LoveWins. Brandovi također iskorištavaju hashtagove kako bi pridonijeli društvenim promjenama i pozitivnosti.

Primjerice, @PaddyPower i drugi brandovi koji su se uključili u kampanju #RainbowLaces, koja se bavila homofobijom u nogometu.

https://twitter.com/paddypower/status/507809162521092096

Kampanja branda Dove #SpeakBeautiful, pokrenuta tijekom Oscara 2015., imala je cilj promijeniti negativnu konverzaciju o idealnom tijelu.Rezultati su bili nevjerojatni: 30% manje negativnih konverzacija o ljepoti i 69% više pozitivnih konverzacija o ljepoti uspoređujući s noći Oscara 2014. godine.

https://twitter.com/Dove/status/568901818488528896

#CreateYourOwnMoment – stvori svoj vlastiti trenutak

Svaki dan diljem svijeta brandovi pomiču granice kreativnosti na Twitteru kako bi bili bliži svojim zajednicama (communityjima). Razvojem vlastitih hashtag kampanja brandovi mogu kreirati jedinstven trenutak i pokrenuti kreativnu konverzaciju.

Prošli svibanj Nikeova kampanja #Breaking2 dovela je tri najbolja trkača na planetu u Italiju kako bi postavili novi rekord u maratonu koji se prenosio uživo na Twitteru.Obožavatelji ne samo da su mogli pratiti pokušaj rušenja rekorda na Twitteru nego se i pridružiti globalnoj konverzaciji o tom jedinstvenom događaju putem jedinstvenog hashtaga.

https://twitter.com/nike/status/860337357395972096?lang=en

Charmin je također pronašao način kako bi kreirao vlastiti community na Twiteru putem kampanje #TweetFromTheSeat. Jedinstven i kreativan način kako iskoristiti činjenicu što 40% ljudi priznaje da koristi društvene medije dok su u kupaonici.

https://twitter.com/Charmin/statuses/430160153866797057

 

 

New Report

Close