Iskorak državne kompanije u marketinškoj strategiji

Autor: Marta Duić , 28. veljača 2017. u 22:01
Vlatka Kamenić Jagodić, direktorica Sektora za tržišnu i marketinšku strategiju HEP-a/D. P./PIXSELL

HEP-ova intenzivnija ulaganja u marketing protekle tri godine posljedica su tržišnog okružja u kojem kompanija djeluje.

Kada se sredinom 2013. dogodila liberalizacija tržišta električne energije, HEP je morao reagirati i intenzivirati ulaganja u marketing kako bi poboljšao status na tržištu.

Kako kaže Vlatka Kamenić Jagodić, direktorica Sektora za tržišnu i marketinšku strategiju, nisu dugo čekali već su vrlo brzo odgovorili konkurenciji u želji da pokažu svojim kupcima što je HEP i koja je njegova uloga u društvu. U kratkom roku ponudili su kupcima i najinovativniji proizvod na tržištu, a to je Hepi. "HEP je nažalost u tržišnu utakmicu ušao s vrlo negativnim predznakom i izrazito lošim imidžem, što je uobičajeno za jednog monopolista, a za što smo djelomično  bili sami krivi. HEP prije liberalizacije nije imao potrebe isticati svoj izrazito velik društveno odgovoran angažman u sportu, kulturi, znanosti i obrazovanju, pa smo odlučili kroz naše imidž kampanje pokazati barem mali dio onoga što HEP radi da bi pridonio cijeloj zajednici", kaže Vlatka Kamenić Jagodić, direktorica Sektora za tržišnu i marketinšku strategiju.

Potrebe kupaca
Kako kaže, ˝intenzivnija ulaganja u marketing protekle tri godine", posljedica su tržišnog okružja u kojima djelujemo i reakcija na potrebe kupaca. Intenzitet, između ostalog, ovisi i o ciljevima koje smo pred sebe stavili prilikom izrade marketinških i komunikacijskih planova". Nakon provedenih natječaja, zakup medija rade preko Real grupe, a kreativu u suradnji s McCann Fahrenheitom. "Kroz istraživanja tržišta, ali i sve druge nama dostupne alate, mjerimo uspješnost svake pojedine kampanje, pa tako vidimo pozitivan pomak u percepciji HEP-a i zaokret u imidžu kompanije", poručuje Kamenić Jagodić. Njihova kampanja za mhepi mobilnu aplikaciju je zbog svoje uspješnosti u prodajnim rezultatima i podizanja svjesnosti o brendu prošle godine nagrađena nagradom Effie.

Uz to, ponosni su vlasnici i nagrade Outword, u organizaciji Outdoor Akzenta za najbolji megaboard u imidž kampanji Sjaj u tami, koji je ujedno bio i prvi HEP-ov megaboard. Kamenić Jagodić kaže kako HEP Elektra u okviru univerzalne usluge još uvijek opskrbljuje gotovo 92% kućanstava u Hrvatskoj, ako se gleda broj obračunskih mjernih mjesta. Dio kupaca koji je otišao iz HEP Elektre konkurenciji u međuvremenu se vratio, a dio od ovih 8% koji su promijenili opskrbljivača ugovorio je Hepi tarifu te ostao u sigurnosti HEP grupe.  ˝U gotovo četiri godine od pojave konkurencije kod kupaca kategorije kućanstvo, HEP je svojim transparentnim nastupom prema kupcima, inovativnim proizvodima i uslugama te marketinškim kampanjama promijenio svoj imidž iz trome monopolističke kompanije u modernog tržišnog lidera. Trenutno jako puno radimo na strategiji poboljšanja odnosa s kupcima, otvaranju novih kanala prodaje, uvođenju novih usluga i dodanih vrijednosti za kupce, te sam sigurna kako će HEP Elektra još više ojačati svoju ulogu vodećeg opskrbljivača kategorije kućanstvo", poručuje Kamenić Jagodić.

Posljednja zapamćena kampanja je HEP Sport u kojoj navijači kroz stihove pjesme Marijana Bana "Mojoj lijepoj zemlji Hrvatskoj", zahvaljuju sportašima na svim nezaboravnim trenucima i ostvareni rezultatima. Cilj kampanje bio je istaknuti razliku između HEP-a i ostalih opskrbljivača. Kamenić Jagodić ističe kako HEP nije samo broker koji kupuje i prodaje električnu energiju, već proizvodi, prenosi i distribuira električnu energiju te opskrbljuju kupce hrvatskom strujom. 

Poticaj sportu
"Uz tu činjenicu od nacionalnog značaja, već dugi niz godina podupiremo hrvatski sport i željeli smo to podijeliti s našim kupcima i javnošću. Ideja o kampanji rodila se u HEP-u i veliku ulogu su imali ljudi iz Sektora korporativnih komunikacija i našeg Sektora za tržišnu i marketinšku strategiju. Agenciji McCann Fahrenheit zajedno smo uputili brief, a oni su sve to uspješno zapakirali u sjajnu kampanju koja je prošlo ljeto doslovno tresla društvene mreže i van granica Hrvatske", zaključuje Kamenić Jagodić. 

Komentirajte prvi

New Report

Close