Hrvatska dobiva prvu visoku školu za odnose s javnošću, upisi već ovog tjedna

Autor: Majda Žujo , 30. lipanj 2013. u 22:00
Damir Jugo/PIXSELL

Projekt su prije četiri godine pokrenuli Mario Petrović i Damir Jugo.

Nakon gotovo četiri godine od pokretanja inicijative, u Hrvatskoj će s radom započeti prva Visoka škola za komunikacije. Edward Bernays Visoka škola za komunikacijski menadžment izvoditi će cjeloviti program komunikacijskog menadžmenta i odnosa s javnošću, a imat će prediplomsku i diplomsku razinu.

Projekt su prije četiri godine pokrenuli već etablirani stručnjaci odnosa s javnošću među kojima su Mario Petrović i Damir Jugo, a osim njih partneri u projektu su i grupa poslovnih ljudi iz Sjedinjenih Američkih Država koji su i financijski pomogli projekt."Pokretači škole su u tri i pol godine u pokretanje uložili nešto manje od pola milijuna eura", kaže Damir Jugo koji će biti i prvi dekan nove visoke škole. Cijeli proces pokretanja, dodaje nam, trajao je tako dugo jer se su se u međuvremenu mijenjali zakoni i pravilnici koji određuju kriterije, a dopusnicu su dobili prije otprilike mjesec dana. "Morali smo zadovoljiti kriterije od prostora do broja nastavnika, ali ključan kriterij je bio da imamo mentorsku instituciju ili sveučilište koje izvodi takav program. U našem slučaju to je Svučilište u Dubrovniku, odnosno njihov odjel za komunikologiju", kaže Jugo dodajući kako će prve dvije godine program biti identičan njihovom.

Ovaj tjedan kreću natječaji za upis studenata, a upisni rokovi biti će u srpnju, rujnu i listopadu. Nastava će krenuti u studenom, a prvu godinu, prediplomskog i diplomskog studija moći će upisati 50 studenata. "Pravo upisa na preddiplomski studij imaju svi oni koji su položili državnu maturu, a oni koji to nisu moraju polagati prijemni ispit", kaže Jugo. Dodaje i da diplomski studij mogu upisati svi koji su u Hrvatskoj završili preddiplomski studij društvenog usmjerenja, ili stranci koji imaju nostrificirane diplome."Naša visoka škola biti će drukčija, jer najjači naglasak želimo staviti na suradnju s tržištem, odnosno na suradnju s potencijalnim poslodavcima. U našem akademskom savjetu bit će vodeći stručnjaci za odnose s javnošću, ne samo iz akademske zajednice već i iz svijeta prakse: direktori agencija, vodeći ljudi odnosa s javnošću raznih kompanija i institucija. Ideja je da se studentima osigura mogućnost da već za vrijeme studija provedu praksu u nekoliko institucija različitog tipa, kako bi vidjeli što im je najzanimljivije. Tako će, kad završe, bolje znati u kojem smjeru žele ići", kaže Jugo.

Ističe i kako je veliki interes kolega iz struke da sudjeluju u ovom projektu pokazatelj da su na dobrom putu. "I sada, prije nego smo formalno raspisali natječaj vlada veliki interes za upise na studij. Cijena preddiplomskog studija biti će 24.000 kuna godišnje, dok je cijena postdiplomskog studija 27.000 kuna", kaže Jugo. Uz to napominje da će krajem kolovoza, nakon prvog upisnog roka, zajedno s partnerima pokrenuti i program stipendiranja za one za kandidate za koje procijene da su kvalitetni.  

Naziv škole

Edward Bernays pionir odnosa s javnošću 

Edward Bernays Visoka škola za komunikacijski menadžment svoje je ime, inače, dobila po pioniru odnosa s javnošću. Bernays je naime autor prve knjige i udžbenika za odnose s javnošću te nositelj prve sveučilišne katedre tog smjera na Sveučilištu New York. U svojim knjigama pisao je o psihologiji mase i psihoanalizi, o kojoj je naučio od svog ujaka, Sigmunda Freuda. "Dozvolu da možemo koristiti njegovo ime u imenu naše visoke škole, dala nam je njegova kćer, Anne Berays, koja će biti i počasna predsjednica Akademskog savjeta te sudjelovati u izvođenju nastave", kaže Jugo napominjući i kako je na listi predavača čitav niz respektabilnih svjetskih i domaćih stručnjaka iz različitih područja.

Komentirajte prvi

New Report

Close