Govor mržnje seli reklame s YouTubea na televiziju

Autor: Tomislav Pili , 26. ožujak 2017. u 22:00
Skupina velikih oglašivača već je povukla svoje oglase sa stranice/REUTERS

Najava YouTube da će strožije selektirati sadržaj za oglašivače znači manji postotak videa koji nose oglase.

Odluka skupine velikih oglašivača da povuku svoje reklame s YouTubea zbog postojanja homofobnih i antisemitskih video sadržaja dugoročni dovodi u pitanje poslovnu strategiju kompanije, ocjenjuju analitičari.

Tijekom proteklih 10 dana kompanije poput Verizona, AT&T-a, Johnson & Johnsona te Marks & Spencera otkazale su sve oglase s YouTubea zbog uvredljivih sadržaja na najpopularnijem video servisu. Kako navodi Reuters, financijski efekt takve odluke u kratkom će roku najvjerojatnije biti ograničena dosega.

 

14 mlrd.

dolara prihoda trebao bi ove godine ostvariti YouTube

Krhki sustav
Naime, velik dio YouTubeovih prihoda dolazi od manjih oglašivača kojima nedostaje novca za velike televizijske reklamne kampanje ili koji nemaju jednostavne alternative. Dio analitičara čak vjeruje da će se "odbjegle" kompanije brzo vratiti jer im je u interesu vidljivost među generacijom "milenijalaca". Međutim, rastući govor mržnje prisutan na internetu navodi marketinške odjele da razmisle o povratku na televiziju. "Video je ustvari krhkiji sustav nego što ljudi iz Silicijske doline misle. Poanta je da sav sadržaj nije isti, pa ni svo oglašavanje nije isto. A kada to uništite, cijela stvar počinje propadati", ističe Joel Espelien, stariji analitičar u Diffusion Groupu. Inače, od prošlog ponedjeljka do četvrtka dionica Alphabeta – u čijem je vlasništvu YouTube – oslabila je tri posto. 

Malo podataka o poslovanju
Vlasnik daje vrlo malo podataka o financijskim rezultatima YouTubea, ali analitičar Mark Mahaney iz RBC Capital Marketsa procjenjuje da će kompanija ove godine zabilježiti 14 milijardi dolara prihoda. Alphabetova podružnica Google je najavio da će se pozabaviti uvredljivim sadržajem na YouTubeu, ali je ta objava malo koga među oglašivačima uvjerila u brze promjene, ističe David Cohen, predsjednik tvrtke za zakup medija Magna Global. Cohen smatra kako stroža selekcija i označavanje problematičnog sadržaja koju najavljuje YouTube za oglašivače u prijevodu znači smanjivanje postotka sadržaja koji nosi reklame. To će pak dovesti do poremećaja u rastućoj zajednici malih, neovisnih kreatora videa koji donose promet stranici i zarađuju od podjele reklamnih prihoda s YouTubeom. Odlazak nezadovoljnih kreatora sadržaja mogao bi biti poseban problem za Youtube jer Facebook i Twitter žarko žele dio tog kolača, smatraju medijski analitičari. 

Komentirajte prvi

New Report

Close