Fowler: ‘Kada bih znao kako će se razvijati mediji i načini komunikacije, bio bih Bog’

Autor: Ana Lučin , 24. siječanj 2011. u 22:00

Andy Fowler, osnivač i kreativni direktor agencije Brothers&Sisters, autor nagrađene aplikacije Streetmuseum Londonskog muzeja, tumači filozofiju ‘otključavanja snova’ koju tehnologija omogućava

Epica Grand Prix za najbolju interaktivnu kampanju i posebna nagrada za najbolju upotrebu mobilnog telefona ove su godine otišle u ruke londonske agencije Brothers&Sisters za iPhone aplikaciju „Streetmuseum“, za Londonski muzej. Osnivač i kreativni direktor agencije Brothers&Sisters Andy Fowler, u sklopu Epica konferencije u Zagrebu je pojasnio kreativni proces nastanka kampanje.

Nagrađenu aplikaciju “Streetmuseum”, kako je istaknuo, do sada je preuzelo čak 150 tisuća korisnika, iako su u Londonskom muzeju očekivali da će kampanja imati doseg od oko 5 tisuća ljudi. Besplatna aplikacija korisniku omogućava uvid u stotine fotografija starog Londona, kao i spajanje novih fotografija s kamere iPhonea, sa retro fotografijama te lokacije. “Sa minimalnim budžetom postigli smo fantastičan uspjeh koji je generirao masovni publicitet i besplatni PR Londonskom muzeju. Iskreno, taj smo posao odradili iz ljubavi, a posao se isplatio”, kaže Fowler, dodajući da je budžet bio “peteroznamenkasti”. Kako ističe, klijenti su željeli viralnu kampanju koja bi popratila otvaranje novog galerijskog prostora. “Muzej ima impresivnu arhivu fotografija koje nije vidio nitko osim posjetitelja. Riječ je o stotinama godina povijesti i izvrsno dokumentarim promjenama grada. Razmišljali smo kako pronaći način da te fotografije iznesemo ‘van’ i arhivu iskoristimo zajedno s modernom tehnologijom”, kaže Fowler. “Kada sam odrastao morao sam čvrsto zatvoriti oči da mi proradi mašta, da bih mogao zamisliti kako je ulica u kojoj se nalazim izgledala prije sto godina. Zapitali smo se možemo li ljudima ponuditi realan uvid u nekadašnji London. Tako se rodila ideja Streetmuseuma”, dodaje. Prema njegovom mišljenju, klasični načini oglašavanja danas se mijenjaju sukladno rastu očekivanja kupaca. “Neki će ljudi reći da je tehnologija zastrašujuća, da gubimo kontrolu i da će nam strojevi popiti mozak, no ona nam može omogućiti predivna iskustva koje inače ne bi bilo moguće. Ideja mogućnosti ostvarivanja snova izuzetno je moćna i u našoj agenciji se pitamo kako iskoristiti tehnologiju da pomogne brendu ‘‘otključati san’”, pojašnjava Fowler.

Na upit koja je razlika između oglašavanja klasičnih proizvoda i muzeja, Fowler ističe da je proces isti, jer je za uspjeh uvijek ključna ideja. “Sve je u dobroj ideji i traženju najefektnijeg načina promoviranja. Uz tradicionalne kanale poput printa i televizije, danas imamo društvene mreže i sve moguće tehnološke inovacije, pa koju god ideju imali, više je načina da je plasirate”, priča Fowler. Društvene mreže, smatra osnivač Brothers&Sistersa, moćne su zbog dvosmjerne komunikacije. “Svaki brend danas ima Facebook stranicu i Twitter profil. Ključno je kako se oni koriste jer morate biti pripremljeni na to da komunikaciju ne kontrolirate, da će ljudi reći što žele, i na činjenicu da nećete uspjeti ukoliko pokušate kontrolirati komunikaciju”, pojašnjava. Fowler smatra i kako novi medijski kanali neće istisnuti standardne kanale za oglašavanje.

Izdvojeno

Iskoristiti besplatno
S obzirom na brojne besplatne mogućnosti oglašavanja, Fowler smatra da u klasične oblike oglašavanja više ne treba ulagati velika sredstva.

Otključati snove
Tehnologiju treba iskoristiti da ljudima omogući pozitivna iskustva odnosno da im ‘otključa snove’.

Samo Bog zna
‘Načini komunikacije i mediji mijenjaju se ogromnom brzinom, pa stalno razmišljamo o novim mogućnostima, ali zapravo ne znam što možemo očekivati. Kada bih to znao, bio bio Bog’, zaključuje Fowler.

Komentirajte prvi

New Report

Close