Europske tvrtke nemaju dovoljno razvijen međunarodni PR

Autor: Majda Žujo , 30. lipanj 2013. u 22:01
Monitor pokazao je da pozitivan stav o važnosti komunikacija nije pratio napredak PR stručnjaka u europskim tvrtkama, pa se 'štedi' i na PR-u generalnih direktora

Tek 46,6 posto hrvatskih PR stručnjaka smatra da kompanije u kojima rade imaju kvalitetne strukture i strategije za komuniciranje na međunarodnoj razini.

Međunarodna komunikacija naredne će tri godine biti jedan od najvažnijih trendova u području odnosa s javnošću (PR). Pokazalo je to opsežno europsko istraživanje na području odnosa s javnošću – "European Communication Monitor", koje se provodi već sedmu godinu zaredom.

"Uzimajući u obzir visoki stupanj integracije europskih gospodarstava, kompanije bez razrađene strategije međunarodnog komuniciranja riskiraju uspjeh svog poslovanja", poručio je profesor Ansgar Zerfass. voditelj istraživačkog tima, komentirajući rezultate istraživanja.S važnošću međunarodne komunikacije kao ključnog trenda u PR-u, slažu i hrvatski komunikacijski stručnjaci (njih 75,9 posto), no tek 46,6 njih vjeruje da kompanije u kojima rade imaju kvalitetne strukture i strategije za komuniciranje na međunarodnoj razini.No, činjenica je da poprilično turbolentna ekonomska situacija u Europi imala veliki utjecaj na strateško komuniciranje, istovremeno kao prijetnja, ali i kao prilika. Većina ispitanika tako se u proteklih godinu dana morala baviti kriznim komuniciranjem. Generalno gledajući, ispitivanje je pokazalo da 87 posto komunikacijskih stručnjaka koji su zaposleni u komunikacijskim odjelima smatraju da je komunikacija odigrala važnu ulogu za cjelokupan uspjeh njihovoe kompanije u posljednjih godinu dana. 

PR-u najbolji status u Norveškoj
Pozitivan stav o važnosti struke vidljiv je u velikom dijelu Europe, no to nije korespondiralo i s rastom važnosti komunikacijskih funkcija u organizacijama. Njihov je utjecaj i status najveći u, primjerice, Norveškoj, Danskoj i Njemačkoj, dok su najmanje utjecajni u Hrvatskoj, Sloveniji i Češkoj. Osim toga, unatoč činjenici da se većina ispitanika slaže s tvrdnjom da komunikacijske sposobnosti menadžmenta imaju ključnu ulogu u ukupnom uspjehu kompanija, u velikom broju zemalja ne postoji netko tko se bavi reputacijom ili upravljanjem komunikacija vodećih osoba, prvenstveno generalnih direktora. Primjerice, pozicija komunikacijskog predstavnika generalnog direktora najčešća je u Velikoj Britaniji, Austriji, Njemačkoj, Češkoj i Danskoj, dok je u Hrvatskoj, Srbiji, Belgiji, Italiji i Portugalu gotovo irelevantna.

"Zanimljivo je da prema rezultatima istraživanja komunikacija dugoročno postaje sve važnija za europske tvrtke, iako se pozicija komunikacijskih stručnjaka nije popravila, a budžeti za komunikaciju se smanjuju. Radi se o neprirodnom i neodrživom trendu koji će se, nadamo se, uskoro promijeniti", izjavila je Marina Čulić Fischer, direktorica Ketchumovog ekskluzivnog zastupnika za Hrvatsku, agencije za odnose s javnošću i komunikacijski menadžment DIALOG komunikacije. Kada su u pitanju budžeti namijenjeni PR-u, oni se u Hrvatskoj, kao i u ostatku Europe uglavnom nisu povećavali. Dok je trećina komunikacijskih stručnjaka u Norveškoj i Danskoj rekla kako su im budžeti rasli (što je barem 10 posto više nego u ostalim europskim zemljama), u Hrvatskoj je postotak takvih tek 7,9, što je najmanji postotak od svih zemalja u istraživanju. 

Pozitivno o Hrvatskoj
Ipak, kada je riječ o specifičnim kompetencijama hrvatskih stručnjaka u području koja uključuju tehnološke vještine, odnosno poznavanje društvenih medija, hrvatski su se stručnjaci, zajedno za španjolski, pokazali kao najsposobnijima, dok se Slovenci osjećaju najmanje kompetentnima po tom pitanju. No zanimljiv je podatak da prvi put u pet godina važnost društvenih medija kao što su Facebook i Twitter više ne raste, iako i dalje vrlo visok postotak ispitanika (73 posto) vjeruje da su društvene online zajednice važan segment kompanijske komunikacije. Ono što je u Hrvatskoj također ocijenjeno pozitivno jest percepcija nacionalnih udruženja komunikacijskih stručnjaka. U Hrvatskoj preko 41 posto ispitanika smatra da takva udruženja imaju visok ili vrlo visok utjecaj na unapređenje struke, a taj je postotak viši jedino u Španjolskoj.  U istraživanju "European Communication Monitor" sudjelovalo je 2.700 komunikacijskih stručnjaka iz 43 zemlje, a provelei su ga EUPRERA (European Public Relations Education and Research Association) i EACD (European Association of Communication Directors (EACD), uz podršku Ketchuma, jedne od vodećih globalnih komunikacijskih organizacija. 

Komentirajte prvi

New Report

Close