Douek: Oglasi na mobilnim uređajima daju odlične rezultate

Autor: Majda Žujo , 10. travanj 2012. u 22:00

Robbie Douek, Googleov stručnjak za mobilno oglašavanje, jedan je od gostiju na ovogodišnjem festivalu IdejaX

Googleovom akvizicijom AdMoba u srpnju 2010. tom se internetskom divu pridružio i Robbie Douek. U prosincu 2011. Douek je postao šef mobilnih rješenja za Google diljem jugoistočne Europe, Bliskog istoka i Afrike, a zadatak mu je pronaći mobilna rješenja i njihova provedba. Douek će biti i jedan od predavača na ovogodišnjem festivalu oglašavanja IdejiX, a za čitatelje Poslovnog dnevnika govori o budućnosti mobilnog oglašavanja.

Koliko se oglašavanje na mobitelima promijenilo posljednjih pet godina?
Prvo, i najvažnije, potrošači koriste mobitele kao ludi, što pomaže da se ta platforma razvija snažnim tempom. Pametni telefoni i tableti nastavljaju osvajati tržište: svakoga se dana aktivira 850.000 Android uređaja, Apple uspješno lansira nove verzije iPhona i iPada, a Amazon je predstavio svoj Flame tablet. Pritom ponašanje potrošača ne ukazuje na usporavanje tržišta mobitela: IDC predviđa da će do 2015. u SAD-u više ljudi pristupati internetu mobilnom platformom nego kompjutorom. Zbog toga je posljednjih godina došlo i do velike promjene kod oglašivača. Umjesto da se pitaju “zašto”, počeli su se pitati “kako” se oglašavati na mobitelima. Formati dizajnirani za mobilne uređaje pokazali su se uspješnima za oglašivače jer su relevantni potrošačima. “Klikni za poziv” odličan je primjer. Pokrenuli smo taj format početkom 2010., a sada više od 500.000 ljudi “klika” takve oglase i radi milijune poziva mjesečno.

Što je budućnost oglašavanja na mobilnim uređajima?
Oglašivači će morati razmišljati šire od samog oglašavanja prema stvaranju zrelih mobilnih poslovnih strategija. Pokretanje optimizirane mobilne stranice trebao bi biti prioritet. Upamtite, korisnici već traže vašu mobilnu stranicu. Na tvrtkama je da im to iskustvo omoguće.

Možete li dati primjer uspješne kampanje u mobilnom oglašavanju?
Sa “smartphonima” i tabletima toliko je mogućnosti koje se mogu iskoristiti, poput dodira, kamere, određivanja lokacije i slično. Odličan primjer uspješnoga mobilnog oglašavanja je kampanja Volva i mobilne agencije Mobext. Kampanjom su promovirali novi automobil koristeći videooglase “interstitial”, koji se pojavljuju između dvije stranice i optimiziranu mobilnu webstranicu. Kampanja je dosegla 3,91 posto CTR-a, što je 10 puta više nego što ima njihov standardni “banner”. Naklonjenost korisnika brendu nakon kampanje povećana je za 240 posto, 88 posto je povećana namjera kupnje, dok je preporuka namjere porasla za 78 posto – to je bio velik uspjeh.

Što treba činiti, a što izbjegavati u mobilnom oglašavanju?
Poslovi koji danas pobjeđuju na mobilnim platformama su oni koji prepoznaju koliko su mobilni uređaji, njihovo korištenje i kontekst jedinstveni. Sve se više vidi razlika između onih koji to shvaćaju i onih koji ne shvaćaju. Tu nije riječ samo o oglasima. Riječ je i o razvoju kompletne mobilne poslovne strategije. To uključuje stvaranje mobilnih stranica, obuka prodajne sile, razumijevanje koliko mobilni uređaji mijenjaju način na koji se potrošači povezuju s vama, mobilne oglase i još mnogo toga.

Kako mobilni uređaji upotpunjuju kreativnost oglašivača?
Novi formati oglasa i alati na ovim platformama postaju sve moćniji. Neki od oglasnih formata najavljenih prošle godine – brendirani video ili galerija slika 360 – dizajnirani su da marketerima olakšaju stvaranje sjajnih vizualnih iskustava i tu smo vidjeli sjajne rezultate. I Google je s kampanjom “Otkrij svoj svijet” pokazao odličan primjer mogućnosti iskorištavanja mobilnih medija. Jedan od formata koji je korišten u kampanji je HTML5 “banner”, koji je postao dostupan i široj publici.

Koji su daljnji planovi Googlea u mobilnom oglašavanju?
Naš je glavni cilj u mobilnom oglašavanju osigurati svim tvrtkama da iskoriste mogućnosti koje im nudi mobilno oglašavanje zasnovano na tri ključna načela: jednostavnost, sveobuhvatnost i namijenjenost mobilnim uređajima. Najbolje karakteristike oglasa na zaslonima računala sada donosimo i na mobilne platforme.

Koliko Google zarađuje na mobilnom oglašavaju i koliko prihoda očekujete u 2012. godini?
Doživjeli smo vrlo pozitivan zamah u mobilnom oglašavanju; i u pretraživanju na mobitelima i u prikazu oglasa. Poslovni rezultat iz trećeg tromjesečja 2011. pokazao je da ćemo dosegnuti 2,5 milijardi dolara prometa na godišnjoj razini, što je velik rast u usporedbi s milijardom od prethodne godine.

Predavači

Finaliziran program IdejeX
Mjesec dana prije početka drugog izdanja nacionalnog festivala kreativnog oglašavanja IdejaX, koji će se održati u Umagu 11. i 12. svibnja, finaliziran je cjelokupni program festivala. Sudionici iz Hrvatske i regije imat će priliku na jednome mjestu slušati brojna predavanja vrhunskih međunarodnih marketinških stručnjaka te doznati najnovije svjetske trendove u kreativnom oglašavanju. Osim najavljenih svjetskih predavača sudionici će u Umagu moći slušati i predavanja Robbiea Doueka, Cindy Gallop i Davea Chaffeya. Sudionicima će biti predstavljena i zanimljiva regionalna predavanja u kojima će svoja iskustva podijeliti Branimir Brkljač, Mišo Terzić, Jugoslav Petković i Goran Vlašić.

Komentirajte prvi

New Report

Close