Dobrom glazbom Stojedinica uspijeva privući i mladu publiku

Autor: Saša Paparella , 30. rujan 2015. u 22:01
Maša Meklav/FOTO ARHIV PD

Kultni zagrebački radio, koji nakon stečaja polako vraća svoju nekadašnju popularnost, sada podjednako sluša publika od 20 do 35 i od 50 do 55 godina starosti.

Prije nekoliko mjeseci, Radio 101 dobio je novu novu programsku direktoricu. Maša Meklav ima dugogodišnje iskustvo s Antene Zagreb i Entera Zagreb, a na Stojedinicu dolazi u trenucima kad se ta radio postaja vraća među najslušanije u gradu.    

Planirate li ukidati stare i uvoditi neke nove emisije?
Zadržavamo sve stare emisije kao što su Parlament show i Intervju tjedna,  možda ćemo ih donekle prilagoditi rock soundu radija, a uvodimo emisije zabavnog sadržaja. Kad sam došla mislila sam razbiti Aktualni 101 sa glazbom, emisija mi se učinila nagruvanom, pa zašto ne bi trajala sat vremena? Onda su mi kolege rekle da su se ljudi tako navikli i to ne smijemo dirati, što sam uvažila. Od novih emisija, za dva tjedna trebala bi početi Klasa hedonist koju vodi Domagoj Jakopović Ribafish, on će pratiti aktualna zbivanja u gradu, evente, gastro scenu… Emisija ide srijedom popodne, a vikendom se reprizira. Trenutno imamo 20-tak zaposlenih, za nove emisije treba nam više novinara, pa smo raspisali natječaj. Razmišljamo o kulturnoj emisiji, počeli smo s Kulturnacijom koja je kraćeg formata ali imamo neke ideje za dužu emisiju. Mi smo govorni, informativni radio, a ne glazbeni ili hit radio. 

Koja publika služa Radio 101, koji se nekoć zvao Omladinski radio? 
Danas se više ne bi mogao tako zvati, mada rezultati istraživanja pokazuju da nas podjednako sluša publika između 20 i 35 godina kao i ona od 50 do 55 godina. Temama i odabirom glazbe nismo toliko fokusirani na studente, no mlađima odgovara glazba koju puštamo, a kakvu neće čuti na drugim radio stanicama. Glavna su nam publika visokoobrazovani ljudi s iznadprosječnim primanjima, iznad 9000 kuna i po  tom smo kriteriju vodeći. To nas čini marketinški vrlo zanimljivima- targetirani smo, točno znamo za koju publiku radimo. Mi ne želimo postati hit radio, smanjiti govorni dio i privući masu, to je ionako teren većine ostalih radio- postaja. Time bi samo izgubili naše slušatelje, a nove ne bi dobili. 

Kakvi su podaci o slušanosti?
U razdoblju od lipnja do kolovoza  imamo mali rast, u kategoriji slušatelja od 18 do 49 bili smo četvrti, iza Antene Zagreb, Narodnog radija i Otvorenog radija. Iza nas su Enter Zagreb, Radio Sljeme, Radio Banovina, Soundset plavi…S nestrpljenjem čekamo rezultate za rujan jer smo u program uveli neke sitne promjene i nadamo se da ćemo lagano ići gore. Imamo velik postotak govornog programa a malo ljudi na radiju. Moramo se držati okvira programske osnove dogovorene sa Agencijom ta elektroničke medije (AEM), što u našem slučaju znači da imamo 62 posto glazbe, 14,5 posto informativnog programa, 12,3 posto zabavnog programa, 1,9 posto kulture i umjetnosti..

Svi tradicionalni mediji su u strahu od interneta. Kako se vi nosite s tim izazovom?  
Radio je nekoć bio najbrži medij, danas više nije, no mi možemo odlično iskoristiti nove tehnologije. Stream nam služi ne samo zato da nas netko sluša u uredu, već i kao platforma preko koje ćemo dobiti nove, a pogotovo mlađe slušatelje. Tu još nismo iskoristili puni potencijal, malo kasnimo i tek sada ozbiljnije ulazimo u tu priču. Teme stavljamo na web, pa povučemo na Facebook i tako klikanjem podižemo broj posjeta na webu. Komentare na webu uvijek možeš iskoristiti i na radiju, da program bude zabavniji, a tako i kreiramo javno mišljenje. Internet puno može pomoći i u marketingu. Nama na Stojedinici jaku su važni Facebook i Twitter, jako su korisni a pogotovo kod oglašavanja i prodaje. Doduše, treba potrošiti malo vremena kako bi te prednosti približili onim klijentima koji i dalje kod reklama najviše zanima koliko sekunda traju. Njih pola ne razumije pojam hashtag, koji je danas iznimno važan. Preko Facebooka planiramo i nagradne igre, a to donosi dodatni benefit za klijenta. Postojim masa ljudi koji nisu upalili Radio 101 ali su zato vidjeli naš status na fejsu i iskomentirali ga. Neki od slušatelja sami traže da još više programa stavljamo na fejs, kako bi mogli komentirati. Međutim, i fejs već lagano odlazi u povijest a sve zanimljiviji postaje Instagram, koji jača u cijelom svijetu. 

Klijenti uporno žele nagradne igre

Što oglašivači danas traže od medija? 

Klijenti uvijek hoće nešto više i kreativnije, jer toliko je kanala na kojima se oni mogu oglašavati, danas je toliko radija… Ponekad ne razumiju da će ukoliko je nešto prereklamno slušatelj promijeniti  stanicu, a što ne paše ni njima niti nama. Klijenti uvijek traže nagradne igre iako njih igra samo dva posto ljudi. Zato je kreativa bitna, važno je da se primjerice ja, koja nikada neću nazvati,  igram u svojoj glavi dok se vozim na posao i ne mijenjam stanicu. Zbog manjka novca  mediji se miču iz fokusa programa i sve napore ulažu u prodaju, čime na žalost pada kvaliteta programa.

Komentirajte prvi

New Report

Close