Dizajnerski dvojac objavljuje rat lošim vizualnim identitetima

Autor: Marta Duić , 06. listopad 2014. u 22:01
Dalibor König i Edin Cvolić snage su u zajedničkom biznisu udružili 2010./Davor Višnjić/PIXSELL

Vlasnici ‘I tako dalje studija’ govore o svom poslovnom modelu.

Dalibor König i Edin Cvolić zajedno su krajem 2010 godine osnovali "I tako dalje studio".

König svoju je profesionalnu karijeru započeo u marketinškim agencijama, točnije Publicis groupe Croatia, a nastavio u korporativnom marketingu (Konzum, One2play, Auto Zubak, Avenue Mall). Tijekom rada u Avenue Mallu surađivao je s nekoliko tiskara i dizajn studija i tako upoznao sadašnjeg poslovnog partnera Edina Cvolića. Kroz suradnju su postali dobri prijatelji i shvatili da dijele poglede na to kako bi dizajn i vizualna komunikacija trebala izgledati.

Temelj njihova poslovanja su izrada i redizajn vizualnih identiteta, branding i grafički dizajn, no klijentima često osmišljavaju i dizajn web stranica te tisak materijala. Svim klijentima, kažu, pristupaju na jednak način razmišljajući o tome kako će njihove usluge pomoći razvoju i rastu klijenta. Tvrde kako ne funkcioniraju na način "uzmi novce i bježi" već sa svim klijentima pokušavaju razviti prijateljski odnos koji će trajati dugo.

Kako izgleda vaš uobičajeni radni dan?
Dalibor: Kod nas nema uobičajenog radnog dana, svaki nosi svoje izazove. Jedno od svetih pravila 'I tako dalje studija' je da su rokovi svetinja i moraju se poštivati po svaku cijenu, što otprilike znači da će se dogoditi da radimo i po noći i preko vikenda, ali ćemo u nekoj drugoj imati nekoliko dana slobodno.

Kako funkcionira podjela rada unutar vašeg tima? Imate li vanjske suradnike ili sve radite sami? Tko je za što zadužen?
Dalibor: Ja se bavim poslovnim dijelom priče – svakodnevna komunikacija s postojećim i potencijalnim klijentima, organizacijom poslovanja, administracijom, pregovorima s dobavljačima i slično, uz podršku art direkciji i kreativi. Edin je zadužen za dizajn i organizaciju projekata s vanjskim suradnicima, uz podršku poslovnom dijelu priče. Svatko ima svoja zaduženja i pruža podršku u partnerovim zaduženjima. Ovako nam je jednostavnije jer se ne petljamo previše jedan drugome u posao.

Opišite nam svoju najzanimljiviju poslovnu suradnju?
Edin: Svaki projekt nosi određeni set problema za riješiti i specifične zahtjeve klijenta tako da ne mogu izdvojiti određenu suradnju kao najzanimljiviju. Svaki novi projekt nas veseli kao i prvi te nam je u tom trenutku najzanimljiviji. Naravno, događalo se da su klijenti imali neke, ajmo reći kreativne izjave i ideje koje su začinili cijelu suradnju, ali previše ih je za odabrati jednu.

Koji ste najneobičniji zahtjev od klijenta dobili?
Edin: Nekako mi se čini da je neobično kod nas uobičajeno. Više nas iznenadi kada dobijemo zahtjev za nečim možda pomalo generičnim. Ako bi trebao izdvojiti nešto, to bi bilo kad smo radili manji redizajn jednog logotipa, gdje je klijent imao zanimljiv komentar i zahtjev za jedan element vizuala, koji je išao u stilu: "Sviđa mi se ova linija, ali bilo bi dobro kada bi napravili da ona sama ima svoju osobnost, svoj život". Linija danas živi sretno svoj novi život.

Kakvi su bili vaši zadaci u izradi vizualnog identiteta 'Poslovnog uzleta', projekta kojeg je pokrenuo Poslovni dnevnik? 
Dalibor: Zadatak nam je bio napraviti kvalitetan, prepoznatljiv i snažan vizualni identitet za projekt 'Poslovni uzlet'. Sam projekt je dosta kompliciran i zahtjevan jer u sebi, osim redizajna, sadrži i brandiranje i dizajn kompletne vizualne komunikacije koje u ovom projektu ima jako puno. Količina materijala koju za neke klijente postepeno kroz suradnju odradimo u godinu dana ovdje morala biti složena u dva do tri mjeseca.

Edin: Komunikacija se usmjerava uglavnom prema mladim poslovnim ljudima te mora ostavljati dojam uspješnog projekta. Ponudili smo nekoliko rješenja vizuala te na kraju u suradnji s klijentom došli do finalnog rješenja koji je redizajn postojećeg vizuala. Razlog tome je što je 'Poslovni uzlet' već bio na tržištu kao projekt, tako da je bilo bolje zadržati tu prepoznatljivost, ali sami vizual podići na jednu profesionalniju i vizualno privlačniju razinu.

Surađujete s Poslovnim dnevnikom i na ostalim projektima. Kako ste došli do ideje i kako ste napravili vizualni identitet za konferencije 'Energetska učinkovitost' i 'Energy market forum'?
Edin: Dodatna zanimljivost u ovom projektu je bila ta da je svaka konferencija morala imati svoj logotip, ali zadržati vizualnu povezanost između svake konferencije (trenutačnih i budućih). To se postiglo korištenjem iste tipografije u logotipu te zadržavanje dimenzija i stila same ikone. Nadalje, materijali komunikacije su jednaki s mutacijama u jednakom rasporedu elemenata u obliku boje i teksta. Sama izrada je bila jednaka kako i inače pristupam izradi logotipa.

Koji su ključni elementi dobrog vizualnog identiteta? Kako biti drukčiji od drugih u tome? 
Edin: Ukratko, ključni elementi su prepoznatljivost, jednostavnost i mogućnost kvalitetne komunikacije kroz materijale brandiranja. Vizualni identitet mora biti osnova na kojoj se gradi kvalitetan brending. Gotovo svaki klijent je specifičan, s jedinstvenim pristupom poslovanju te vrijednostima koje tvrtka posjeduje. Prilikom uzimanja početnog 'briefa' pokušavamo što više informacija izvući iz klijenta, na osnovu kojih onda gradimo vizual koji će što bolje predstavljati klijenta i njegovo poslovanje.

Kako u vašem studiju teče izrada dobre promotivne kampanje? Kako se danas istaknuti i čime? 
Edin: Brainstorming, brainstrorming, i onda brainstorming. Nakon što se od klijenta uzme 'brief' o tome što je potrebno komunicirati, ulazi se u problematiku i pokušava riješiti na kreativan način. Puno je tu bacanja ideja u smeće, pokušaja kombiniranja različitih ideja u jednu, čupanja kose i traženja inspiracije u bijelom zidu. Za dobru promotivnu kampanju je važno da je poruka koja se komunicira odmah jasna ciljanoj skupini, te ako je još uz to izvedena na kreativan način gdje će gledatelja ili nasmijati ili navesti na razmišljanje, ili natjerati da se zapita "kako ja to nisam vidio" onda je to 'win-win' situacija.

Gdje vidite sebe i svoj kreativni studio u budućnosti? Imate li kakve realne želja i planova prema kojima se krećete u svom poslovanju?
Edin: Za studio bih volio da jednog dana bude malo leglo velikih kreativaca koji će se revno boriti protiv loših vizualnih identiteta, lažnih odsjaja leće u fotografijama i zvjezdastih elemenata s riječima AKCIJA. Ujedno, ured mora imati i prostor za ispijanje kave i druženje, ispunjen primjerima kreativnog dizajna, otvoren za posjetitelje koji žele doći i opustiti se od surove svakodnevice.

Dalibor: 'I tako dalje studio' od svog osnutka svake godine bilježi rast prometa, ove i do 30% pa se nadam da ćemo tim tempom i nastaviti. 

Brendiranje 'Poslovnog uzleta'

Surađujete s Poslovnim dnevnikom na projektu `Poslovni uzet´. Kako je došlo do te suradnje?

Dalibor: U Poslovni dnevnik smo došli nevezano za 'Poslovni uzlet' i kroz razgovor smo dobro 'kliknuli' s ekipom tog lista, pa su nam dali u zadatak redizajn vizualnog identiteta i brandira-nje tog projekta. Ostalo je povijest, a dosad smo odradili jedan redizajn i dizajna vizualnih identiteta na obostrano zadovoljstvo.

Što kažu klijenti

Ivana Bilić, vlasnica hrvatskog brenda vjenčanica 'Royal Bride'
Od samog začetka brenda surađivala sam s brojnim grafičkim dizajnerima, a kako vodstvo brenda uključuje njegovu implementaciju na tržište, takva suradnja je neophodna. Već pri prvom sastanku, tim ITD-a impresionirao me jednostavnošću i lakoćom ostvarivanja dogovora. Nakon dulje suradnje mogu reći da su premašili moja očekivanja svojom brzinom i poštivanjem zadanih rokova, kreativnošću i kvalitetom odrađenih projekata. Dečki su mladi, obrazovani i kreativni te razumiju potrebe i viziju mog brenda što je jasno pri svakom dogovoru i idejama koje mi predlažu. Poslove i ideje realiziramo brzo i uspješno te ćemo još dugo surađivati. Kad bi svi radili kao i dečki iz ITD-a, posao vlasnika tvrtki bi bio mnogo lakši, jer s takvom kombinacijom realne cijene, kvalitete i kreative možemo zajedno daleko dogurati.

Denis Mrčela, direktor tvrtke Fabula de Forma
S 'I tako dalje studijom' smo započeli suradnju tako da su nam odradili redizajn starog logotipa i postavljanje vizualne komunikacije za našu tvrtku. Vizualni identitet nas je oduševio, kao i naše klijente. To je bilo prije više od dvije godine i danas apsolutno sve što ima veze s komuniciranjem 'Fabula de Forma' brenda odrađuju dečki iz ITD studija.

Andrea Borošić, direktorica Poslovnog dnevnika
ITD studio je mlada kompanija s vrlo talentiranim mladim ljudima – prepoznala sam njihov potencijal već na prvom sastanku i s punim povjerenjem dala im zadatak da promijene vizualni identitet našeg najvažnijeg strateškog projekta 'Poslovni uzlet'. Nisam zažalila. Projektu su dali 'vjetar u leđa', a kruna svega je brošura o 'Poslovnom uzletu' koju su realizirali od idejne postavke do finalnog proizvoda. Najviše mi se sviđa njihova fleksibilnost i predanost klijentu – cijelo vrijeme imamo VIP tretman, kao da smo njihov jedini klijent. Odgovore, korekcije, prijedloge – sve dobivamo u kratkom vremenu što, pak, s druge strane bitno olakšava i ubrzava posao nama. ITD je kompanija koja je doista shvatila da je klijent kralj i da samo takvim pristupom stižu dugoročni angažmani i novi poslovi. Definitivno ćemo surađivati i dalje.

Komentirajte prvi

New Report

Close