Digital donosi prilike za razvoj, ali i prijetnju platformama

Autor: Poslovni dnevnik , 26. svibanj 2015. u 22:01
Aleks Hadbank

Britanac Aleks Hadbank bit će jedan od glavnih gostiju na NEM-u, najveće regionalnom medijskom okupljanju koje se početkom lipnja održava u Dubrovniku.

Dubrovački NEM 2015 najveće je ovogodišnje medijsko okupljanje u regiji, a održat će se od 9. do 11. lipnja.

Jedan od istaknutih govornika na ovogodišnjem NEM-u je i Aleks Hadbank, direktor za pay-TV tržišta u razvoju pri Modern Times Groupu. Habdank će sudjelovati na panelu Hoće li second screen uvijek biti u sjeni?  tamo će s kolegama raspravljati o temama kao što su utjecaj second screen gledanja na rejtinge, prodaja oglasa te angažiranost na društvenim mrežama. Na pitanje kako vidi trenutačnu situaciju na novim tržištima? Hadbank odgovara da je "MTG uvijek vjerovao u nova tržišta i dok ekonomska situacija varira od države do države, u globalu sva pay-TV tržišta kontinuirano rastu jer se sve države digitaliziraju. To je sjajno za nas jer želimo biti vodeći digitalni pružatelj usluga na svojim glavnim tržištima". MTG-ovi pay-TV kanali (brendovi Viasat i filmski kanali TV1000) sve više rastu nakon uspješnog lanjskog rebrendiranja. Polako se povećava broj pretplatnika, a lani su dodali i brend Trace, namijenjen mladima.

Unatoč lošoj geopolitičkoj situaciji u Rusiji i Ukrajini, MTG je ostao vodeći operater u Rusiji, a upravo su potpisali digitalni distribucijski ugovor s Kyivstarom u Ukrajini. Kad je riječ o free-TV-u, njihove medijske kuće najveće su ili druge po veličini na Baltiku, u Bugarskoj i u Češkoj. Također su vodeći dioničar u produkcijskoj tvrtki Paprika Latino, koja je prisutna u devet država u toj regiji. "Kad usvajamo sadržaj i planiramo raspored, područje Središnje i Istočne Europe uvijek nam je prvo u glavi. Kad ste dio međunarodne grupe, to vam daje moć i veze da premijerno kupujete sadržaj koji je važan za regiju. Naše iskustvo na tržištu i istraživanja pokazuju da publika u Središnjoj i Istočnoj Europi voli provjerene dokumentarne programe. Viasat History – jedini kanal u regiji koji se u potpunosti bavi poviješću – ima dobre rezultate u ciljanoj skupini, a i šire. Primjer naslova koje prikazuje jest Istražitelji zrakoplovnih nesreća 2. svjetskog rata, epizoda o smrti poljskog generala Sikorskog",. kaže Hadbank.

Na pitanje kako gleda na evoluciju u digitalnoj industriji, u kojoj je i sam sudjelovao, kaže- "digital znači mnogo stvari raznim ljudima, tvrtkama i sektorima. Ali mislim da je važno gledati ga iz perspektive potrošača i početi odande.  Dolazak brzog broadbanda zajedno s povezanim uređajima (pametni telefoni, tableti, igre i slično) pruža gledateljima mnogo više izbora i komfora u tome čemu i kako pristupaju, a time i više kontrole. Moja djeca uzimaju zdravo za gotovo da jednostavno biraju što i kada, s linearnim rasporedom koji djeluje kao glasnik koji promovira emisije ili kao vodič", kaže.  Zanimljivo je da je gledanju 'na zahtjev' trebalo 15 godina da ga potpuno prihvate i da uđe u mainstream, ponovno bez sumnje potpomognuto brzim broadbandom, kao i mlađim gledateljima. U Virgin Mediji imali su više od milijardu gledanja "na zahtjev" svake godine.

Da se Virgin Media tretira kao kanal, bila bi na trećem mjestu najvećih kanala, iza BBC1 i ITV1. "Očekujem da će digital rasti s vremenom. Donosit će nove prilike za razvoj, ali i prijetnje platformama. No donosit će i sadržaj proizvođačima kako očekivanja potrošača budu rasla, zajedno s olakšanom dostupnosti i otkrivanjem relevantnog sadržaja", ističe naš sugovornik. Govoreći o budućnosti linearnih kanala s obzirom na stalnu prijetnju novih tehnologija, napominje da se u Ujedinjenom Kraljevstvu 98 posto gledanja i dalje odnosi na televiziju, pa se čni da je joj je budućnost neko vrijeme sigurna. Ipak, ne smijemo zanemariti da postoji rastuća promjena koju hrani proboj umreženih uređaja, kao i mlađa digitalna generacija. A kakva je percepcija Second Screena u rastućem tržištu?

"Mislim da nitko još nije našao čarobnu formulu, za jedničku sveobuhvatnu uslugu Second Screena, međutim ne možete negirati da nam je sve bliža, pogotovo uz spajanje brzim broadbandom na našim tržištima. Mnogi operateri stvorili su vlastite aplikacije, a jednako tako neke emisije i kanali stvorili su vrlo dobre aplikacije da bi poboljšali iskustvo gledanja i interakciju, ali zasad je to rascjepkano tržište. Mi radimo s cijelim tržištem, a što je najvažnije, pratimo potrošačke trendove da bismo osigurali da gledatelji prvo pomisle na nas. Da bi neka usluga uspjela, mora dodati vrijednost iskustvu gledanja, mora biti pouzdana te jednostavna za pretraživanje i istraživanje radi pronalaženja sadržaja koji vas zanima. Svi naši pay-TV programi dolaze s potpunim informacijama, kratkim sadržajem i slikom pa ako neki pružatelj usluga želi stvoriti uslugu TV-vodiča, imamo sve prevedeno i spremno za korištenje. Od aplikacije drugog ekrana mnogo su važnija multi-screen i catch-up prava za programe. To čini MTG pa operateri treće strane imaju spreman proizvod TV Everywhere za mobilne uređaje, kaže Hadbank.

Komentirajte prvi

New Report

Close