Budućnost marketinga je on-line

Autor: Darko Bičak , 15. veljača 2008. u 06:30

Na konferenciji o on-line oglašavanju u Zagrebu predstavili se Google i britanski DSC

Online oglašavanje u razvijenim zemljama predstavlja sastavni dio marketinških kampanja. Predviđa se da će Velika Britanija u narednoj godini postati prva velika svjetska ekonomija gdje će online oglašavanje nadmašiti segmet TV oglašavanja. S druge strane, prema predviđanjima World Advertising Research Centre-a, ova značajna promjena će se ipak, prvo dogoditi u Švedskoj u 2008. sa udjelima u ukupnom online (19,5 posto), a tek onda TV (19,2 posto). Zagrebački hoter Sheraton bio je jučer poprište Konferencije o internet oglašavanju FuturAd na kojoj su svoja predavanja održali vodeći svjetski stručnjaci iz domene internet oglašavanja. Konferencija je bila specifična i po činjenici da je na njoj po prvi puta u Hrvatskoj gostovao Joao Cabral, Online Sales & Operations Manager – EMEA New Markets, najpoznatije svjetske tražilice s velikim marketninškim potencijalom – Google. Google je jedan od najvećih (ne samo internetskih) brandova i najbrže rastuće kompanije u posljednjih 10 godina. Google je primjer uspjeha internetskog oglašavanja na globalnoj razini i glavni pokretač te industrije diljem svijeta. Kako je Cabral sam kazao, njegova su glavna odgovornost AdWords Online Sales and Operations timovi za centralnu i istočnu Evropu, Srednji istok i Afriku. Na ovoj poziciji, Jo?o vodi sve AdWords SME operacije, uključujući stratešku i podršku za male poduzetnike. Svoju Google karijeru je započeo u kalifornijskom uredu (Mountain View) 2003. godine, a u Irsku je prešao kao jedan od prvih zaposlenika te podružnice. Cabral je bio glavni govornik na cjelodnevnom događanju koji je pokušao znanje Googleovog tima barem djelomično prenijeti na sve polaznike konferencije. Inače, najviše predavanja, čak četiri, održao je pionir internet marketinga i jedan od osnivača digitalne industrije u Velikoj Britaniji Danny Meadows-Klue, DSC, koji je gostovao i na prošlogodišnjem FuturAdu. Danny je ove godine bio svojevrsni moderator konferencije, te je davao uvod u sva četiri bloka konferencije (SEM, sponzorirani sadržaji, banneri, ostalo). Nakon njegova stručnog uvoda glavnu riječ imali su lokalni oglašivači s konkretnim primjerima iz prakse. Svoje projekte predstavili su Stanislav Prusac iz tvrtke Polar do.o. te Krešimir Drvar iz IT odjela tvrtke Posluh. Kompas Info predstavio je svoj projekt/kampanju “tenderi.hr” čija je karakteristika bila jednostavnost, relativno mali budžet, upotreba racionalnog “triggera” te precizno segmentirane ciljane skupine. U projektu je obuhvaćeno ukupno 2000 ciljanih korisnika u 12 target grupa. Cijena takvog marketniga je bila 3750 kuna, što u konačnici znači da je po jednom “potencijalnom klijentu” cijena bila 1,87 kuna. Rezultat ove kampanje je bio 76 novih pretplatnika ove usluge. Kako objašnjavaju u Kompasu, za samo 3750 kuna troškova ovakvog načina oglašavanja, prikupljeno je 76 pretplatnika u vrijednosti oko 65.000 kuna, što dovoljno govori o perspektivi ove djelatnosti.

Predstavljena in!media

U sklopu Konferencije o internetskom oglašavanju FuturAd u hotelu Sheraton, prvi put se javnosti predstavila i grupacija in!media group. Pod novim imenom okupljeni su hrvatski online projekti MojPosao, KupiProdaj, CentarNekretnina, Tulumarka, 4kotača, MojPrviPosao, EduCentar, MojElearning i Netopolis. Uz 30 milijuna prikazanih stranica mjesečno i doseg do pola milijuna jedinstvenih posjetitelja, in!media se pozicionira kao jedna od vodećih medijskih online grupacija u Hrvatskoj. Svi website-ovi su vlasnički povezani i u većinskom hrvatskom vlasništvu izuzev MojPosao u kojem je prošle godine, Lapcom, mađarska podružnica Daily Mail and General Troust Group otkupila 60 posto udjela.




Komentirajte prvi

New Report

Close