Biznismeni traže kratke i specijalizirane tečajeve

Autor: Stjepan Škramić , 05. travanj 2012. u 22:00

S ulaskom Hrvatske u Europsku uniju i očekivanim većim izlaskom hrvatskih kompanija na strana tržišta otvara se i pitanje poznavanja stranih jezika. No, poslovna komunikacija i finese koju je prate postavljaju pred govornika specifične zahtjeve o kojima, u krajnjoj liniji, može ovisiti i dogovor hoće li posla biti. Romana Pezić Andabaka, vlasnica škole za strane jezike Komunikacije Plus, otkriva nam koliko hrvatski poslovnjaci poznaju strane jezike, kakve tečajeve vole i kako funkcioniraju kratke radionice koje traju samo dva i pol sata.

Koliko je zanimanje poslovnih ljudi za tečajeve stranih jezika?
Poslovni ljudi danas su svakodnevno izloženi situacijama u kojima trebaju komunicirati na stranom jeziku, tako da je proporcionalan tome i njihov interes i potreba za učenjem stranih jezika. Od pisanja dopisa ili obavljanja telefonskih razgovora, do susreta s poslovnim partnerima i klijentima. Čak i ako nema kontakata sa strancima, uvijek postoji zanimanje za stručnom literaturom koja je često na stranom jeziku, ili za prelistavanjem stranih novina i časopisa. No primijetili smo da poslovne ljude više ne zanimaju standardni tečajevi. Oni za njih jednostavno nemaju vremena. Oni žele u što kraćem vremenu usvojiti onaj dio jezika koji je njima nužan. Tu su, naravno, i opća mjesta jezika koja su svima jednako važna, od pozdravljanja i predstavljanja, do razgovora u manje
formalnim situacijama. Kada se taj dio savlada, što je relativno brzo, prelazi se na vrlo konkretna znanja. Najčešći je zahtjev da to bude individualna poduka i pristup potpuno prilagođen individualnim potrebama. To je ono što zovemo “one-to-one” pristupom.

Koliko je zanimanje tvrtki za slanje zaposlenika na tečajeve?
Još uvijek je otvoreno mnogo prostora za razumijevanje u kompanijama da je strani jezik danas osnovni alat rada. Osobito je važno to osvijestiti svakim danom kako otkucava sat pristupa Europskoj uniji. Na žalost, koliko je spremna ulagati u znanje svojih zaposlenika ovisi i o tome koju izravnu i trenutačnu korist tvrtka ima od toga. No, bitno je stvari promatrati u i dugoročnoj perspektivi. Tvrtke rijetko šalju svoje zaposlenike na standardne tečajeve. Već je dulje vrijeme praksa da za tvrtke osmišljavamo tečajeve s naglaskom na onu granu industrije kojom se tvrtka bavi.

Kako procjenjujete razinu znanja stranih jezika u poslovnih ljudi?
Kod poslovnih ljudi više ne nailazimo na kategorije neznanja, svi znaju barem jedan strani jezik u određenoj mjeri. Oni koji znaju nešto slabije vrlo su motivirani usavršiti ga. Imamo vrlo učinkovite metode pomoću kojih naši polaznici u kratkom roku postižu odlične rezultate. Preduvjet za to su individualni rad ili rad u malim skupinama do če tiri polaznika jer veći broj polaznika u grupi ne daje tako dobre rezultate. Tu se vraćamo na one standardne tečajeve na kojima je po desetak polaznika. Taj način rada ima svoje prednosti i određenoj populaciji može biti zanimljiv u smislu druženja, ali kad govorimo o poslovnim ljudima – to nije ono što oni žele.

Što su zapravo radionice poslovnog jezika koje traju 2,5 sata?
Radionice su osmišljene oko određene situacije u kojoj se poslovni ljudi najčešće nađu. Teme radionica su, primjerice, vođenje poslovnog sastanka ili pregovora. Radionice nisu predavanja, na radionicama nema mnogo teoretiziranja, vrijeme se koristi kako bi polaznici maksimalno sudjelovali u vježbama. Osim učenja jezika, na radionicama se bavimo i samim konceptom komunikacije, pomažemo polaznicima da nauče neke trikove koji im pomažu u održavanju razgovora. U konačnici, kroz učenje jezika svakako se povećava i naše samopouzdanje.

Koji su jezici najpopularniji?
Očekivano, daleko najpopularniji je engleski. Slijede ga talijanski i španjolski.

Kakva su predviđanja nakon ulaska u EU, hoće li biti više posla?
Mislim da su ljudi već dulje vrijeme svjesni važnosti učenja jezika i u tom smislu se već pripremaju za ulazak u EU. Uz to, u našoj zemlji imamo lijepu tradiciju učenja stranih jezika i malo tko će biti potpuno nespreman. Pretpostavljam da će biti više potrebe za usko specijaliziranim tečajevima na čemu mi radimo već neko vrijeme.

Najzanimljivije

Koji su tečajevi najpopularniji?
Zanimljivo je da su među najpopularnijim radionicama one na kojima vježbamo “small talk”, dakle komunikaciju u neobaveznim situacijama, na ručku ili večeri, u stankama između sastanaka ili prezentacija. Čini se jednostavnim, ali te situacije mogu biti dosta nelagodne.

Koja područja poduke se najviše traže?
Zanimljivo je da nas u zadnje vrijeme angažira sve više manjih tvrtki koje se bave usko specijaliziranim područjem i kojima je vrlo konkretno znanje jezika iz specifičnog područja zaista nužno.

Komentari (1)
Pogledajte sve

New Report

Close