Bez digitalnoga nastupa nema opstanka

Autor: Marta Duić , 09. veljača 2017. u 09:39
Ana Penović iz agencije Jasno&Glasno/Petar Glebov/PIXSELL

Sadržaj je doslovno jedina vrijednost koju tvrtka unosi u komunikaciju s korisnicima, kaže A. Penović.

Ana Penović iz agencije Jasno&Glasno uoči konfrenecije Digital Takeover koju organizira 24sata, govori i važnosti i zastupljenosti content marketinga, važnosti ulaganja u društvene mreže te komentira trendove koji nas očekuju u godini koja je pred nama i status digitalnog oglašavanja na domaćem tržištu. 

Vaša agencija fokusirana je na content marketing i društvene mreže. Može li se danas uspjeti na tržištu bez ulaganja u digital? Koliko je digital ključan i što dugoročno gledano donosi brendu?
Iako Jasno&Glasno jest iznimno fokusirano na digitalne strategije, sadržaj i community menadžment, tijekom proteklih osam godina smo izrasli u full-service digitalnu agenciju koja pruža puni spektar usluga. U proteklih osam godina smo promatrali razvoj digitalnog tržišta i danas uistinu bez ikakvog pretjerivanja možemo ustvrditi da – bez kvalitetno promišljenog i strateški planiranog nastupa na digitalnim kanalima malo tko može više uspjeti. Korisnici se digitalnim kanalima svakodnevno služe, na njima pronalaze informacije o uslugama i proizvodima koje žele kupiti, temeljem stavova i preporuka prijatelja i znanaca na društvenim mrežama donose odluke o kupnji, a i tu se obraćaju tvrtkama čijim se proizvodima služe – bilo da ih žele pohvaliti ili kritizirati. Online kanali su zaslužni za potpunu promjenu komunikacijske paradigme jer zahvaljujući njima danas posljednju riječ o ugledu tvrtke i kvaliteti njenih proizvoda imaju sami korisnici, a ta se činjenica ne može ignorirati. 

Koji trendovi su trenutno aktualni u digitalnom oglašavanju? Što nas sve očekuje u 2017.godini na tom polju?
Očekuje nas sve veći fokus na mobilne uređaje koji su već danas primarne platforme za pristup internetskim stranicama i društvenim mrežama; očekuje nas sve više takozvanih native oglasa koji su u osnovi ono što smo nekada zvali sponzorirane reportaže; očekuje nas sve više ulaganja u content marketing pri čemu će neke od tvrtki na tržištu po prvi puta zakoračiti u ovaj vrlo nov svijet dok će se kompanije koje već promoviraju i prodaju uz pomoć kvalitetnog sadržaja posvetiti kreiranju personaliziranog sadržaja kakav korisnici sve više očekuju. 
Uz to, već danas sve češće imamo priliku gledati 'video u živo' a njih će biti sve više, jednako kao što ćemo sve češće slušati o pojmovima kao što su proširena stvarnost i virtualna stvarnost. 

 

Penović

Više od 70% domaćih tvrtki tvrdi da će u 2017. više uložiti u proizvodnju sadržaja.

Koje su razlike našeg i ostalih tržišta regije kad je u pitanju digitalno oglašavanje? Ima li prostor za napredak i što je problematično?
Ne razlikuju se odveć naše od ostalih regionalnih tržišta čemu u prilog govori i najvažnija digitalna nagrada SoMo borac koja se svake godine, tijekom Weekend Media Festivala,  dodjeljuje ponajboljim digitalnim kampanjama, projektima i pojedincima iz Hrvatske i regije. Kreativnost ne poznaje ni granice ni države ni jezike, a upravo ona je ključna u postizanju uspjeha u online prostoru. Naravno da prostora za napredak ima. Napredak počiva u edukaciji. Name, iako naši digitalni stručnjaci grabe velikim koracima naprijed i ni najmanje ne zaostaju za drugima, još uvijek kod dijela tvrtki vlada nepovjerenje prema online alatima i kanalima jer o njima ne znaju dovoljno. U posljednjih sedam godina educirali smo preko 1000 predstavnika malih i velikih tvrtki i institucija u vještinama digitalnog marketiranja jer želimo čim većem broju tvrtki i organizacija prenijeti benefite koje donosi digitalni nastup. Naime, radi se o jedinom potpuno transparentnom obliku marketiranja koji tvrtki omogućuje da budžete usmjeri prema točno određenim ciljnim skupinama (i da zna točno s kim komunicira), da u trenutku dosegne globalnu publiku (ili primjerice svih 1.9 milijuna hrvatskih korisnika Facebooka), da u realnom vremenu kontrolira svaku kunu ili dolar uložen u digitalno oglašavanje i da se u trenutku prilagodi novim tržišnim trendovima. 

Mnogim brendovima je teško predstaviti se na društvenim mrežama. Kako najlakše odabrati platformu?
U odabiru digitalnih kanala ključne su dvije stvari: dubinsko poznavanje korisničke baze koje će kompaniji jasno pokazati kojim se kanalima njeni korisnici najčešće služe pa samim tim i kojim bi se platformama ona trebala služiti, te budžet koji kompaniji stoji na raspolaganju. No, dio ljepote digitalnih kanala počiva u tome da i tvrtke sa najmanjim budžetima mogu postizati ozbiljne poslovne uspjehe.  

Koliko je danas na našem tržištu zastupljen content marketing? Što biste izdvojili kao njegove glavne prednosti? 

Za potrebe globalne studije International Content Marketing Foruma, u kojem Jasno&Glasno predstavlja Hrvatsku, anketirali smo šezdesetak hrvatskih tvrtki u listopadu prošle godine i njih više od 70 posto je izjavilo da će u 2017. alocirati ozbiljnije resurse u proizvodnju sadržaja. U istraživanju je sudjelovalo više od 600 kompanija iz desetak zemalja, a uz Hrvatsku najveći rast content-marketing sektora se očekuje u Poljskoj. Kada je o važnosti riječ, bez sadržaja koji je krajnjim korisnicima zanimljiv, edukativan i/ili informativan kompanija više ne može ni privući, a kamoli zadržati pažnja korisnika. Sadržaj je razlog zbog kojeg će posjetiti web stranicu tvrtke i s njom prijateljevati na društvenim mrežama i doslovno je jedina konkretna vrijednost koju tvrtka unosi u komunikaciju s korisnicima. Sadržajem koji kreiraju za svoje korisnike kompanije pokazuju da razumiju potrebe svojih korisnika i o temama koje su njima bitne komuniciraju na digitalnim kanalima – samim tim grade povjerenje svojih kupaca i stvaraju lojalnu i povezanu zajednicu korisnika. Sjajno to već godinama radi Podravka s Coolinarikom, RBA Banka sa Limunuom, JGL sa svojom JGL Obitelji. Svijetlih primjera već ima, a bit će ih sve više.  Direktna prodaja i silovanje korisnika reklamama za proizvode i usluge ionako sve manje znače što dokazuju rezultati globalnog istraživanja koje agencija Nielsen provodi u 60 zemalja na uzorku od 30.000 ispitanika. Istraživanje je pokazalo da odluku o kupnji usluge ili proizvoda prvenstveno donose temeljem preporuka prijatelja i znalaca koje razmjenjuju na društvenim mrežama (83%); drugi izvor kojem najviše vjeruju su content-marketinški sadržaji koje kreiraju same kompanije ukoliko ih smatraju relevantnima i vjerodostojnima (70%), a treći izvor kojem vjeruju prilikom odabira su online recenzije drugih, potpuno nepoznatih korisnika (66%). Sve što tvrtke koje žele uspješno komunicirati u ovoj novoj 'korisnički upravljanoj ekonomiji' mogu napraviti je biti relevantan sugovornik u online prostoru, a to se postiže kreiranjem sadržaja koji je samim korisnicima bitan. 

Komentirajte prvi

New Report

Close