Azija postaje tržište snova za hrvatske brendove

Autor: Božica Babić , 20. svibanj 2015. u 15:25
Naši proizvođači zadovoljno trljaju ruke jer uspješno uspijevaju 'probiti' daleka tržišta koja će im itekako osvježiti bilance opterećene krizom na domaćem terenu

Naši proizvođači zadovoljno trljaju ruke jer uspješno uspijevaju ‘probiti’ daleka tržišta koja će im itekako osvježiti bilance opterećene krizom na domaćem terenu.

Već desetljeće i pol Japanci uživaju u delicijama spravljenim od tune uzgojene u Jadranu, dok turisti iz te prekooceanske zemlje odmor u Hrvatskoj u pravilu zaključe "čisteći" police trgovina napunjene Bajaderom.

U Japanu se mogu kušati i Agrokorovo vino Belje graševina te lepeza crnih vina brenda Korlat tvrtke Badel 1862, koja cijene i vinoljupci iz Kine kamo je izvoz krenuo 2012. I to ne samo vina nego i Pelinkovac Antique i Medica, a te godine otvoren je i vinski klub Badela 1862 u Hangzhou, gradu sa gotovo osam milijuna stanovnika. Hrvatski proizvođači hrane i pića, premda imaju i potencijal i brendove, dosta kasno su fokus usmjerili ka mnogoljudnim i financijski jakim dalekoistočnim tržištima. 

Buđenje iz sna
U izvoznim ambicijama, čini se, uspavao ih je siguran plasman u zemlje uže regije te na tržište Europske unije. Nakon što je prostor Cefte, u drugoj polovici 2013., donio nove kriterije, trgovanja krenulo se u traženje novih niša. U jesen 2014. tako su Kraš i Zagrebačka pivovara pustili izvozne "strelice" prema Koreji kamo su prodane prve pošiljke Kiki i gumenih bonbona, odnosno Ožujskog piva, dok su napolitanke najvećeg hrvatskog konditora u tom razdoblju plasirane japanskim kupcima. Ti poslovni kontakti bili su svojevrsna uvertira koja je proteklih dana dobila nastavak.

Naime, Agrokor, Badel 1862, Kraš i Vindija, uz uključivanje Hrvatske gospodarske komore i Hrvatsko-korejskog poslovnog kluba, promotivno su predstavili svoje najjače brendove na sajmu "Seoul Food 2015" u konkurenciji 1500 izlagača čije je štandove razgledalo više od 50.000 posjetitelja, mahom poslovnih ljudi koji se bave uvozom i izvozom prehrambenog asortimana.  Činjenica da je Hrvatsku tijekom 2014. posjetilo više od 270.000 Korejaca te se za ovu godinu najavljuje dolazak više od 400 tisuća turista iz te daleke destinacije, više je nego dobar pokazatelj lokalnim tvrtkama da u Koreji potraže partnere za izvoz jakih hrvatskih brendova, od kojih su neki već i globalno prepoznatljivi.   

Golem interes
Badel 1862 u Seoulu je promovirao najvažnije proizvode iz programa jakih alkoholnih pića i vina, na kušanje su nudili Badel staru šljivovicu, Pelinkovac i Korlat lozu, a od vina graševine i plavce, te vina Korlat. Bili su i sami iznenađeni, kažu u Badelu, što je dosta posjetilaca najvećeg korejskog sajma, već znalo za Pelinkovac, a od vina su  plavci posebno hvaljeni. Činjenica, da su uoči sajma u Seoulu na prestižnom Concours Mondial de Bruxelles 2015 u konkurenciji 8020 vina iz 50 zemalja za Korlat Merlot 2011 osvojili Veliku zlatnu medalju, prema riječima Slavena Sabolića – Badelova area managera za prekomorje, izazvala je golem interes potencijalnih kupaca iz Koreje koji su vrlo dobro informirani o svjetskim trendovima u vinarstvu.

Kraš je, pak, sajam iskoristio, pojašnjavaju iz te kompanije, za uspostavljanje još kvalitetnije suradnje s partnerima s kojima već trguju, ali i za predstavljanje svog bogatog asortimana novim potencijalnim poslovnim  partnerima. Tržište Koreje Kraš je zapravo otvorio pregovorima obavljenim 2014. na sajmu ISM u njemačkom Koelnu, a s obzirom da su nakon prve prošlogodišnje pošiljke u proteklim mjesecima ove godine realizirane i nove narudžbe potvrđuje da bi to daleko tržište uskoro moglo još šire otvoriti svoj prostor hrvatskim slatkišima. Boravak na sajmu, kažu u Krašu, intenzivno je iskorišten za dodatne razgovore o mogućnosti proširenja postojeće suradnje na ostale brandove iz njihova bogata asortimana.

Napominju kako na tržištima Saudijske Arabije, SAD-a, Kanade i Australije posljednjih godina ostvaruju najviše stope rasta.Vindija se, pak, mogućim korejskim partnerima predstavila s nekoliko brendiranih vrsta sira koji sun proteklih godina na prestižnim europskim ocjenjivanjima kakvoće kontinuirano osvajali najviša priznanja te s lepezom Cekin paniranih i pečenih proizvoda. Varaždinsku tvrtka uspješno plasira svoje proizvode na 12 tržišta. Osobit uspjeh i najznačajniji rast izvoza bilježe gotovi i polugotovi proizvodi, koji su zbog toga bili logičan odabir i za predstavljanje azijskom tržištu", ističe Alan Mravlinčić, direktor nabave Grupe Vindija. Vjeruje kako će odličja osvojena u EU pomoći da uspješno otvore izvoz i na korejsko tržište.
 

Komentirajte prvi

New Report

Close