10 najvrednijih brendova u 2014. godini

Autor: Poslovni.hr/Hina , 10. listopad 2014. u 13:57
Thinkstock

Četiri mjesta u vodećih 10 na Interbrandovoj ljestvici zauzele su tehnološke kompanije.

Američki tehnološki div Apple drugu je godinu zaredom u samom vrhu ljestvice najvrednijih svjetskih brendova, pokazalo je najnovije izdanje izvješća tvrtke Interbrand o 100 najboljih globalnih brendova.

Apple je prvo mjesto još lani preoteo Coca-Coli, američkom divu u segmentu industrije bezalkoholnih pića koji je tada pao na treće mjesto, na kojem se zadržao i na ovogodišnjoj rang-listi. Popularnoj internetskoj tražilici Googleu pripalo je drugo mjesto, kao i prošle godine.

Appleov brend, procijenjen na 118,9 milijardi dolara, dobio je na vrijednosti 21 posto u odnosu na prošlu godinu. Googleov brend, u vrijednosti 107,4 milijardi dolara, ojačao je za 15 posto u odnosu na prošlu godinu. Prvi je to put da su dva brenda postigla vrijednost veću od 100 milijardi dolara na ljestvici najboljih globalnih brendova.

Četiri mjesta u vodećih 10 na Interbrandovoj ljestvici zauzele su tehnološke kompanije. Uz Apple i Google, tu su još Microsoft, koji je na 5. mjestu, kao i lani, te Samsung, na 7. mjestu, koji je u odnosu na prošlogodišnju listu napredovao za jedno mjesto.

Na 4. mjestu bio je IBM, kao i lani, a u Interbrandu ga svrstavaju u brendove u segmentu poslovnih usluga; da nije tako, polovinu od vodećih 10 činili bi tehnološki brendovi.

Segment tehnoloških kompanija bio je najvredniji od svih ostalih, s ukupnom vrijednošću brendova od 493,2 milijarde dolara. Ostale značajne kategorije brendova uključuju automobilsku, industriju financijskih usluga i luksuznih roba. A poznata društvena mreža Facebook, koja je zabilježila najveći postotni skok vrijednosti u odnosu na prošlu godinu, od čak 86 posto, također je dakako tehnološki brend. Tek je drugu godinu na toj listi, skočivši na 29. mjesto, s 52. mjesta na prošlogodišnjoj listi.

U vodećih 10 najvrednijih globalnih brendova ove se godine uvrstio i njemački automobilski div Mercedes-Benz, popevši se na 10. mjesto, s 11. mjesta u prošloj godini.

Od brendova koji nisu u segmentu tehnologije najbolje plasirani na ljestvici, uz Coca-Colu, IBM i Mercedes-Benz, bio je General Electric, koji je zauzeo 6. mjesto, kao i 2013. godine. Slijede Toyota, na 8. mjestu, napredovavši za dva mjesta u usporedbi s lanjskom ljestvicom te McDonald's na 9. mjestu, koji je skliznuo sa 7. mjesta u 2013.

Riječ je o 15. godišnjem prikazu vrijednosti globalnih brendova po ocjeni tvrtke Interbrand, koja je 2000. počela sastavljati izvješće o globalnim svjetskim brendovima. Rang i vrijednosti određuje niz čimbenika, među kojima je uloga koju brend ima u utjecaju na potrošače, financijski rezultati brenda i snaga brenda da diktira superiornu cijenu odnosno da pomaže matičnoj kompaniji da ostvari zaradu.

Prvih 10:

  1. Apple

  2. Google

  3. Coca-Cola

  4. IBM

  5. Microsoft

  6. General Electric

  7. Samsung

  8. Toyota

  9. McDonald's

  10. Mercedes-Benz

Komentirajte prvi

New Report

Close