Birokratski apsurdi: Želite otvoriti benzinsku? Trebat će vam 41 papir!

Autor: Marija Crnjak , 05. studeni 2013. u 10:26
Nikolaj Ivčikov (Foto: Anto Magzan/PIXSELL)

Minimalni tehnički uvjeti primjer su apsurda, mnogi zahtjevi postoje samo zbog javne uprave, kaže Ivčikov.

Strogo propisani uvjeti za gradnju benzinskih crpki i nepotrebno administriranje ulagače udaljavaju od Hrvatske, upozorava Nikolaj Ivčikov, direktor Lukoila Hrvatska, koji je pobrojao čak 41 papir koji vlasnici benzinskih moraju prikupljati tijekom godine i pri otvaranju objekta. Oštre kritike Vladi uputio je na prošlotjednom Energy Market Forumu u organizaciji Poslovnog dnevnika. Tvrdi da su brojni hrvatski propisi zastarjeli te da ne postoje da bi se povećala sigurnost i kvaliteta usluge, već samo zbog administriranja.

“Naša je tvrtka u posljednjih 30 dana imala 26 nadzora raznih inspekcija, koje su uglavnom utvrđivale formalne nepravilnosti po pitanju ažuriranja dokumentacije. Nismo imali nijednu primjedbu na sigurnost kupaca, zaposlenika i imovine, kao ni na financijsko poslovanje“, objašnjava. 

Inače, ruski Lukoil ima  oko sedam posto tržišnog udjela u Hrvatskoj, gdje je lani ostvario promet od 1,67 milijardi kuna te platio 260 milijuna poreza. Planirali su nova ulaganja, no Ivčikov je otvoreno kazao da bi od njih mogli odustati ne promijene li se uvjeti poslovanja. Kad je posrijedi otvaranje novih objekata, kao primjer nepotrebne administracije  navodi minimalne tehničke uvjete. “Projektanti, nadzornici, izvoditelji i ostali sudionici u realizaciji projekta su licencirani i moraju poznavati svu regulativu za objekt, a dobivanjem uporabne dozvole objekta potvrđena je potpuna tehnička i uporabna ispravnost objekta. No, nakon toga se traži ishođenje minimalnih tehničkih uvjeta za objekt koji je već zadovoljio i maksimalne tehničke uvjete, što je potvrdila komisija za tehnički pregled, licencirani projektanti, nadzor, izvoditelj. Ishođenje traje od 15 do 30 dana, a za to vrijeme završen objekt se ne smije koristiti. Dakako, taj rok se ponekad može produljiti zbog marginalnih primjedbi“, kaže Ivčikov.

Nepotrebna administracija dolazi i u obliku raznih očevidnika, evidencija i sličnih dokumenata (za opasni otpad, o loživom ulju, o plavom dieselu…), koji služe ponajprije za evidentiranje događaja, a ne za unapređenje poslovanja. “Takvi zahtjevi otežavaju poslovanje i stvaraju nepotrebne troškove, opterećuju zaposlenike, a očito je da služe za popunjavanje statističkih tabela tijela državne uprave. Kazne su rigorozne i nerazmjerne eventualnoj šteti“, pojašnjava šef Lukoila Hrvatska. To podrazumijeva veliku izloženost nepravilnostima pri inspekcijskim nadzorima te rizik od ozbiljnih novčanih kazni zbog banalnih propusta. 

Komentari (9)
Pogledajte sve

Nakon 20 godina kao privatnik odmah bi se mijenjao za mjesto portira u državnoj upravi.

Stanje u realnom sektoru je neodrživo.pet godina recesije , potražnje više gotovo da i nema ,nema svjetla na kraju tunela.jad i bjeda.

Jadna zemlja sa ovakvim politićarima.

A i benzinskih po cijeloj drzavi svako malo. Pa možda 41 papir i je previše, ali očigledno nije tolika pamet to sakupit kad skoro svatko to radi.
Za mikro poduzetnika kafić, a za malo većeg benzinska – najsigurniji biznis.

benzinska je mjesto skladištenja i pretakanja eksplozivnih tvari.
propisi su opravdano strogi.

Nisam baš ljubitelj Ruskih biznismena ali nažalost ovdje je potpuno u pravu. Papirologija je u Hrvatskoj potpuni apsurd.

New Report

Close