Vlada još nije donijela odluku o isplati 22 milijuna eura za otkazani brod u Uljaniku

Foto: Duško Marušić / Pixsell Foto: Duško Marušić / Pixsell

Neslužbeno se čuje da će taj iznos biti uplaćen kupcu i time izbjegnuta naplata 125 milijuna eura državnih jamstava, ali će on svoj brod otegliti i dovršiti u nekom drugom brodogradilištu.

Na Vladi danas nije donesena odluka hoće li se naručitelju jaružala Jan de Nulu isplatiti traženi iznos od 22 milijuna eura i time rasteretiti državni proračun plaćanja 125 milijuna eura jamstava za tu gradnju koju Uljanik nije uspio dovršiti. Prije ulaska u zgradu Vlade ministar financija Zdravko Marić još je jednom iznio svoj poznat stav da će nastojati umanjiti štetu za proračun po osnovu tog jamstva, a budući da je 8. ožujak krajnji rok kojeg je prije tri tjedna postavio Jan de Nul prije nego krene s naplatom od države i odvođenjem broda u neko drugo brodogradilište, nije isključeno da se odluka donese naknadno.

Jan de Nul zaključio je ugovor s Uljanikom za ovu gradnju još u ožujku 2014., a brod je porinut u kolovozu 2017., no kako je brodogradilište zapalo u poteškoće očekivani rokovi isporuke konstantno su produžavani. Jan de Nul ima dugogodišnju dobru suradnju s pulskim škverom i odgađao je raskid ugovora, no strpljenje je izgubio 23. siječnja, kada je poslao obavijest o raskidanju ugovora i uvjete s kojima je voljan pregovarati o preuzimanju broda. U obavijesti Uljaniku o raskidu ugovora iznijeli su računicu prema kojoj je ugovorena vrijednost broda iznosila 166 milijuna eura, a spremni su, u zamjenu za aktivaciju jamstva, otkupiti brod za 136 milijuna eura. Budući da su za njegovu gradnju naveli da su dotad već bili uplatili 158 milijuna eura na račun Uljanika, predložili su da im se im se isplati razlika od 22 milijuna eura. Ta razlika s još 8 milijuna eura koje su po raskinutom ugovoru bili u obvezi platiti Uljaniku, procjena je ukupnog troška dovršetka radova na ovom jaružalu, od 30 milijuna eura.

Jan de Nul je pregovaračke pozicije postavio i na obavljanju primopredaje u Trstu, gdje se planiralo dovršiti gradnju, ali je u pregovorima usuglašeno da se po postizanju dogovora brod dovrši u Puli. Za Jan de Nul zabrinjavajuće je i dalje to što su brojni zaposlenici otišli iz Uljanika, oni koji ostaju ne primaju plaće, a računi tvrtke još uvijek blokirani, što dovodi u pitanje i novi rok, 1. rujna, u kojemu bi eventualno prihvatili nastavak suradnje nakon dogovora s državom.

Neslužbeno se čuje da će taj iznos biti uplaćen kupcu i time izbjegnuta naplata 125 milijuna eura državnih jamstava, ali će on svoj brod otegliti i dovršiti u nekom drugom brodogradilištu. 

Komentari (6)
  • All
    All 9:48 9.3.2019.

    zorangutan


    kaufman




    a pitanje broj dva je: ako se država može riješiti tereta i ogromnog gubitka na tom brodu od 125 mil dolara na način da isplati 22 milijuna, tko normalan to ne bi prihvatio? …..o čemu se uopće ima razmišljati?!?

    Misliš “kada bi bio ukupan trošak“ 22 miliona ali očito se radi o ukupno većem gubitku

  • All
    All 9:48 9.3.2019.

    zorangutan


    kaufman




    a pitanje broj dva je: ako se država može riješiti tereta i ogromnog gubitka na tom brodu od 125 mil dolara na način da isplati 22 milijuna, tko normalan to ne bi prihvatio? …..o čemu se uopće ima razmišljati?!?

    Misliš “kada bi bio ukupan trošak“ 22 miliona ali očito se radi o ukupno većem gubitku

  • bug0
    bug0 22:55 8.3.2019.

    I nitko ne spominje imena onih koji su potpisivali ti jamstva na teret proračuna ? Imena gospodo, imena van !!!!

Pogledaj ostale komentare na temu
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!