Trend rasta online prodaje hrane prate i hrvatski trgovci

Autor: Majda Žujo , 29. listopad 2013. u 20:30
Fotolia

Prema istraživanju IGT ShopperViste najveći rast online prodaje namirnica zabilježen je u Britaniji.

Internet trgovina hrane i živežnih namirnica u Europi rapidno rase, a prema procjenama stručnjaka u nekim bi se zemljama u narednih pet godina mogla udvostručiti. Trend rasta internet trgovine hrane bilježi se i u Hrvatskoj, no on nije ni izdaleka kao u najrazvijenijim tržištima EU. To ni ne čudi s obzirom da u Hrvatskoj samo nekoliko trgovaca živežne namirnice prodaje i preko interneta. Primjerice, od velikih trgovačkih lanaca tek Konzum i Mercator imaju online trgovinu.

“Deset godina nakon što smo pokrenuli internet prodavaonicu, imamo više od 70.000 registriranih korisnika te iz godine u godinu ostvarujemo rast prometa”, poručila nam je Ana Mitrović, voditeljica Ureda za odnose s javnošću Konzuma. U Konzumu bilježe, kaže Mitrović, i konstantni porast broja korisnika jer sve veći broj ljudi prepoznaje benefite ovakvog načina kupnje te se okreću novim navikama.

“Današnji ubrzani tempo života često ne ostavlja previše vremena za odlazak u kupnju odnosno nabavu svega što je potrebno kućanstvu – od prehrambenih artikala do svih ostalih kućnih potrepština.

Stoga je Konzum internet prodavaonica sve češće prvi odabir za kupnju sve većeg broja zadovoljnih kupaca. Očekujemo daljnje jačanje internet trgovine sa stasanjem mlađih generacija u nositelje kućanstva”, poručuje Mitrović dodajući kako je u tijeku i redizajn stranica Konzum Internet prodavaonice. U Konzumu naime smatraju i da će daljnji razvoj internetske infrastrukture u Hrvatskoj dodatno doprinjeti važnosti i rastu njihove on-line prodaje pa u budućnosti planiraju uvođenje dodatnih pogodnosti i personalizaciju usluge i ponude za svoje kupce na internetu. U Dioni pak, unatoč prijašnjim najavama da će uvesti ovakav tip prodaje, odgovaraju kako zasad ipak ne planiraju internetsku trgovinu.

“Dinova-Diona je u fazi  intenzivnog operativnog restrukturiranja i fokusiranja na profitabilne elemente poslovanja. Trendovi u Europi i svijetu ukazuju na sve veću važnost online kupovine i ovaj prodajni kanal zahtjeva početna organizacijska i financijska ulaganja koja Diona nema u planu provesti do kraja 2014.”, poručuju nam iz Dione. Za razliku od većine velikih, neki manji proizvođači i trgovci hranom u Hrvatskoj prepoznali su mogućnosti koje im je otvorio internet poput Ekološkog poljoprivrednog gospodarstva Sever koji također bilježi sve veći broj kupaca koji namirnice naručuju on-line. Nismo uspjeli doznati procijenjenu vrijednost intenetske trgovine hranom u Hrvatskoj, no ta je brojka zasigurno još uvijek zanemariva usporedno s brojkama koje se vrte u zapadnoj Europi. Naime, prema istraživanju tržišta koje je napravila IGT ShopperVista, najveći rast online prodaje namirnica zabilježen je na britanskom tržištu, gdje su potrošači u 2012. potrošili 7,1 milijardu eura. Slijedi Francuska gdje je internetska prodaja hrane iznosila pet milijardi eura, zatim Njemačka gdje je ona bila 1,1 milijardu eura te Nizozemska sa 0,6 milijarde eura.  Procjene su da bi se već do 2016. internet trgovina namirnica u Velikoj Britaniji porasla na 13,7 milijardi eura, u Francuskoj na 10,6 milijardi eura, u Njemačkoj na 2,5 milijarde te Nizozemskoj na 1,6 milijardi.

“Online trgovina hrane robe široke potrošnje bilježi rast diljem cijele Europe. Tehnologija potiče ljude te iz temelja mijenja način na koji kupujemo namirnice”, poručila je Joanne Denney-Finch, izvršna direktorica IGD-a u priopćenju. Kako stoji u izviješću IGD-a, među tržištima koja bilježe rast, svako ima drugačiji model kojim pristupa internet trgovini. Primjerice, u Velikoj Britaniji, veliki broj kupaca kod kuće imaju malu djecu pa su njima i najviše posvećeni.

S druge strane rast internet trgovine u Francuskoj potaknut je širenjem “klikni i skupi” ili “vozi”, usluga, odnosno trgovina u kojima kupci samo trebaju pokupiti naručenu robu. Povećanje internet trgovine u Njemačkoj se pak može pripisati poznatim trgovcima poput Edeke ili Rewea koji su nedavno dodatno investirali u internet trgovinu i planiraju širenje u tom segmentu.

Velika Britanija

Samo 8 posto online

Unatoč velikom rastu internet trgovine, ona je još uvijek daleko da zamijeni tradicionalne načine kupnje namirnica. Čak i u Velikoj Britaniji, koja je najveće europsko online tržište, tek 0,45 posto kupaca namirnice kupuje isključivo na internetu. Ipak, za njih osam posto to je osnovni način kupnje, a taj postotak raste.

Komentirajte prvi

New Report

Close