Šute o 3. maju, ugovaraju s Brodosplitom

U talijanskom Fincantieriju su zadovoljni ranijom suradnjom sa splitskim škverom, Foto: Brodosplit U talijanskom Fincantieriju su zadovoljni ranijom suradnjom sa splitskim škverom, Foto: Brodosplit

Fincantieri i Brodosplita već povezuju programske sustave, kako bi suradnja bila brža i efikasnija.

U Rijeci su još sve oči uprte prema talijanskom Fincantieriju kojemu je Uljanik ponudio na preuzimanje svoj 3. maj, no taj je veliki brodograditelj ugovorio dugoročnu suradnju sa splitskim brodogradilištem. Iz Brodosplita je jučer objavljeno kako su na temelju sporazuma o dugoročnoj poslovno-tehničkoj suradnji potpisali dva nova ugovora za gradnje opremljenih sekcija za mega kruzere koje Fincantieri gradi u Italiji, a uz ta dva prva ugovora i još nekoliko koji su u pripremi i uskoro će biti potpisani. Splitskom škveru ti poslovi osiguravaju više od pet milijuna eura mjesečnih prihoda, odnosno suradnja u razdoblju od 2019. do 2025. koja je dogovorena s Fincantierijem Brodosplitu bi trebala bi donijeti od pola milijarde kuna godišnje.

Rijeka 'na ledu'

O ulasku u 3, maj, pak, iz Fincantierija je konačan odgovor trebao stići prije gotovo dva mjeseca, a prema dostupnim neslužbenim informacijama Talijani su načelno zainteresirani za razgovore tek nakon što se raščiste komplicirani odnosi između Uljanika i 3. maja, prvenstveno dug za pozajmicu od više od pola milijarde kuna kojeg Uljanik mora vratiti svom riječkom škveru. Trenutno Uljanik osigurava 3. maju isplatu plaća, za što je morao posegnuti za prodajom svojih dionica u Viktoru Lencu, međutim, nema financijske snage osigurati mu i materijale za proizvodnju, rastu i neplaćene obveze prema kooperanatima, pa je napetost u tom brodogradilištu još izraženija. Sindikati u 3. maju su najavili i prosvjed u srpnju.

 

2nova


ugovora potpisano je jučer u sklopu dugoročne suradnje

Suradnja Fincantierija s Brodosplitom nije iznenadila poznavatelje prilika u hrvatskoj brodogradnji, jer premda je lokacijski riječki škver bliži talijanskim navozima u kojima se grade kruzeri, u ovakvim uvjetima to je logičan i racionalan poslovan potez, tim više što je Fincantieri zadovoljan ranijom suradnjom s Brodosplitom na sličnim poslovima, točnije 2014. kada su u Splitu izgradili grand blokove za njegova tri mega kruzera.

“Tijekom te suradnje jedna i druga grupacija pokazala se stabilnim i kvalitetnim partnerom, te je potpisivanje dugoročnog Sporazuma bilo logično. Međusobno povjerenje između grupacije Fincantieri i Brodosplita dovedeno je na takvu razinu da već povezujemo svoje programske sustave, kako bi naša suradnja bila brža i efikasnija”, ističu iz Brodosplita, najavljujući i da je u pripremi angažman određenog dijela ‘Brodosplitovih’ radnika za privremeni rad u brodogradilište čiji je vlasnik grupacija Fincantieri, na izvođenju dijela specijalističkih završnih radova luksuznog putničkog kruzera.

Isporuka 2019.

Što se tiče gradnji sekcija za mega kruzere, prvi ugovor predviđa izgradnju sekcija s više od 1200 tona čelika opremljenih cjevarskim i bravarskim komponentama kao i elektrotrasama, a radi se o pramčanom dijelu brodskog trupa. Predviđeni rok isporuke je u prvoj polovici 2019., dok bi u drugoj polovici iz Brodosplita trebala biti otegljena druga sekcija, središnji dio broda dužine 100 metara i težine veće od 3000 tona čelika.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve