Ovi su brendovi bivše Jugoslavije preživjeli komunizam, evo gdje su danas

Screenshot: Al Jazeera Screenshot: Al Jazeera

Pročitajte koji su brendovi uspješno preživjeli komunizam.

Za vrijeme bivše Jugoslavije niz je brendova ostvario imidž i prepoznatu kvalitetu koja im je pomogla da se održe na tržištu. Međutim, ponukani tranzicijskim procesom, pojedine su kompanije naišle na niz problema u daljnjem funkcioniraju, što ih je naposljetku nagnalo da promijene strategije poslovanja.  Zbog toga je TV mreža Al Jazeera snimila reportažu o brendovima koji su „preživjeli komunizam“ i uspješno prebrodili tranziciju u kapitalistički sustav.

Podravka, Vegeta

Profesorica Zlata Bartl, poznatija kao Teta Vegeta, bila je voditeljica odjela koji je u Podravkinom istraživačkom laboratoriju krajem 50-ih godina izumio najpoznatiji Podravkin proizvod – Vegetu. Zlata Bartl nikada nije tražila honorar za navedeno postignuće, bez obzira na to što je koprivnička Vegeta postigla inozemni uspjeh. Podravkina Vegeta se danas prodaje u 40 zemalja diljem svijeta. 

Tomos, motocikli

Pogon u kojemu je nekada bilo oko 3000 radnika, danas broji tek oko njih 25. Iako je kompanija pokušala održati brend preseljenjem proizvodnje u Tursku, navedeno im nije pošlo za rukom. Trenutačno isporučuju prema narudžbi, dok se nekada proizvodilo oko 100 000 motocikla godišnje.  

Bambi, Plazma keks

Srpski brand Bambi Plazma keks je 1970. godine proizvodio oko 16 milijuna kutija keksa, dok se danas broj kutija povećao na čak 70 milijuna. Daniel Boehi, operacijski direktor kompanije Bambi, pojašnjava da je rast nevjerojatan. Naime, imaju rast veći od 10% ne samo u Srbiji već i u Bosni i Hercegovini te drugim zemljama.  Također, će ove godine uložiti u proizvodnju 10 milijuna eura.

Becutan, krema za djecu

Makedonska krema za djecu, čiji se receptura čuva kao najveća poslovna tajna, je danas izrastao u jedan od najvećih regijskih brendova. Becutan postoji već 36 godina, a procjenjuje se  da je prodan u više od 45 milijuna krema. Bez obzira na to što je jaka konkurencija na tržištu kozmetike, potrošači su mu i dalje ostali lojalni.

Gorenje, kućanski aparati

Slovenska kompanija Gorenje je na početku brojala oko 11 zaposlenika da bi se tijekom komunizma povećala na 1000 zaposlenika. Međutim, dolaskom 90-ih je došlo do drugačije poslovne strategije, kako bi kompanija ostala konkurentna na tržištu. Također se kompanija proširila na azijsko tržište te planira daljnju ekspanziju na druge kontinente.

Video prilog o brendovima iz bivše Jugoslavije možete pogledati ovdje.

 

Komentari (4)
  • vgboy
    vgboy 20:33 27.1.2014.

    podpitanje je koji su preživjeli hrvatski gospodarski bum od samostalnosti do danas,koliko smo imali zaposlenih nekad a koliko danas,živjela mala švicarska

  • Bulja123
    Bulja123 17:44 27.1.2014.

    Poslovni ne može bez jugoslavije i srbije koje su Hrvatima nanijele nesagledive štetne posljedice.

  • tramell
    tramell 17:40 27.1.2014.

    za sve koji žele pojacati temelje u poznavanju marksističke teorije, a nemaju vremena za čitanje knjiga.. http://www.scribd.com/doc/201060244/Resources-for-Marxist-Theory [scribd.com]

Pogledaj ostale komentare na temu
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve