Nijedna Marsova čokolada do kraja 2013. na tržištu neće imati više od 250 kalorija

Autor: Majda Žujo , 18. veljača 2013. u 15:26
EPA/PAUL MILLER AUSTRALIA AND NEW ZEALAND OUT

Dinamika tržišta u kategoriji čokolada ispod je naših očekivanja. No, ulagat ćemo i u Hrvatskoj, i to u ljude, robne marke i distribuciju.

Unatoč tome što je konditorska industrija u Hrvatskoj jedna od uspješnijih, sve skuplje sirovine utjecale su na cijenu gotovih konditorskih proizvoda, pa posljednjih godina sve više pada i potrošnja. Osim domaćih, u Hrvatskoj uspješno posluju i globalne konditorske kompanije, a ulazak Hrvatske u Europsku uniju mogao bi im donijeti povoljniji položaj. Prema nekim podacima, godišnje se u Hrvatsku uveze oko 200 milijuna dolara gotovih konditorskih proizvoda.  Među kompanijama koje su najzastupljenije na tržištu je i Mars, jedna od najvećih svjetskih kompanija. O stanju na konditorskom tržištu u Hrvatskoj te o tome kako će ulazak u Europsku uniju utjecati na njihovu kompaniju razgovarali smo s Andreasom Dialerom, regionalnim menadžerom tvrtke Mars za regiju Baltik, Balkan i Adriatic.

Kako biste ocijenili trenutačnu situaciju na tržištu konditorskih proizvoda u regiji?
Ekonomska situacija u Hrvatskoj i regiji prilično je zahtjevna i utjecala je na sve industrijske segmente, uključujući i konditorske proizvode. No, vjerujemo da je dosljedna kvaliteta naših proizvoda pomogla stvoriti lojalnost i povjerenje među našim potrošačima. Nudimo raznovrsne proizvode s različitim prehrambenim sastavom, a potrošači mogu očekivati istu vrhunsku kvalitetu i praktičnost bez obzira na to za koji se proizvod odlučili. Usto, pružanje mogućnosti izbora i zadovoljstva našim potrošačima, uz kontinuirano ulaganje, čine ključne elemente održiva poslovnog razvoja. 

Jeste li zadovoljni poslovanjem u Hrvatskoj?
Ponosni smo na sve proizvode, od čokoladnih proizvoda preko guma za žvakanje do hrane za kućne ljubimce. Kratkoročno gledajući, dinamika tržišta u kategoriji čokolada ispod je naših očekivanja. No, kao privatna tvrtka koja ne ovisi o tržišnim promjenama ili o stanju na burzi, Mars je u poziciji neprekidno ulagati  u hrvatsko tržište. Naše buduće investicije u Hrvatskoj bit će usmjerene na ljude, robne marke i distribuciju.

Koja su vaša financijska očekivanja za ovu godinu?
Uvjereni smo da će se hrvatsko tržište konsolidirati i da će daljnji pad BDP-a biti zaustavljen. Vjerujemo da će ulazak Hrvatske u Europsku uniju donijeti pozitivne učinke za hrvatsko tržište i sektor trgovine. Štoviše, vjerujemo da će donijeti koristi našim potrošačima, jer će se neke carinske pristojbe ukinuti, što će izravno utjecati na cijene proizvoda. No, s obzirom na trenutačnu situaciju na hrvatskom tržištu, ne očekujemo da ćemo odmah vidjeti rast, prije konsolidaciju, a početak rasta hrvatskoga gospodarstva očekujemo u razdoblju od tri do pet godina.

Smatrate li da će pristupanje Hrvatske Europskoj uniji globalne kompanije učiniti konkurentnijima na ovome tržištu? Nadate li se da ćete povećati prodaju u Hrvatskoj zbog toga? Budući da smo globalna tvrtka, svakodnevno se susrećemo s velikom konkurencijom diljem svijeta, što snažno i podupiremo. Globalne su tvrtke u Hrvatskoj prisutne dugo i to je tržište za mnoge od njih, uključujući i Mars, već otvorilo svoja vrata. Stoga ćemo nastaviti s ostvarivanjem naših ciljeva i poslovnom praksom.  Kako bismo uspješno prebrodili sve tržišne izazove, pažljivo planiramo tržišnu segmentaciju. Imajući to na umu, formirali smo regiju tvrtke Mars koja obuhvaća Baltik, Balkan i Adriatic, regiju koja je u mojoj nadležnosti. Smatramo da su zemlje u sklopu te poslovne regije (ne geografske) slične po veličini i razvijenosti tržišta, što nam omogućuje stvaranje pozitivnih sinergija. Prihvaćajući različitosti tržišta, vodimo u uvođenju promjena i inovacija na tržištu, kako bismo bili prvi izbor za što više potrošača svaki dan, a to je svrha našeg poslovanja u regiji Baltik, Balkan i Adriatic.  Usto, Mars neprestano istražuje mogućnosti za ulaganje u ovoj regiji, tako smo, primjerice, u Litvi izgradili vrhunsku tvornicu hrane za kućne ljubimce.

Koja je vaša buduća strategija za ovo tržište?
Razvili smo strategije koje će nam pomoći pridonijeti dobrobiti potrošača te postavili globalne i lokalne ciljeve koji će nam pomoći u ostvarivanju naših planova. Primijenili smo nutritivno etiketiranje s GDA (preporučenim dnevnim količinama) na više od 90 posto naših čokoladnih i konditorskih proizvoda na globalnoj razini i na 70 posto našeg portfelja hrane.  Naš cilj je da do kraja 2013. ne pošaljemo na tržište nijedan čokoladni proizvod Marsa koji premašuje 250 kalorija po porciji i možemo reći da smo na dobrom putu da zadovoljimo taj cilj u zadanom roku. Do 2015. globalno ćemo smanjiti razinu natrija u prosjeku za 25 posto u proizvodima iz sektora hrane – u odnosu na osnovicu iz 2007. To namjeravamo postići sudjelovanjem u vladinim inicijativama te samoinicijativno smanjujući razine natrija u različitim regijama.  Naš je cilj da prvi u industriji do 2020. nabavljamo 100 posto kakaa iz certificiranih izvora, kao i da prvi u industriji do 2020. nabavljamo 100 posto ribe i morskih proizvoda iz održivih izvora. Cilj nam je smanjiti težinu ambalaže za 10 posto do 2015. u odnosu na osnovicu iz 2007., bez obzira na rast poslovanja. U razdoblju od 2007. do 2011. godine već smo postigli smanjenje od 1,5 posto. 

Koliki udio imaju robne marke tvrtke Mars na hrvatskom tržištu konditorskih proizvoda?
Mars proizvodi šest od dvadeset najprodavanijih svjetskih čokoladnih robnih marki, od kojih je pet prisutno na hrvatskom tržištu – M&M’s, Mars, Milky Way, Twix i Snickers – i lider smo u segmentu čokoladnih barova. Na hrvatskom tržištu ulažemo trud u daljnji razvoj kategorije veličine zalogaja koja ima veliki potencijal, posebno za naš M&M’s, najveću čokoladnu robnu marku na svijetu.

Za koju od vaših globalnih robnih marki očekujete najveći uspjeh u Hrvatskoj?
Najveća očekivanja imamo od Snickersa i M&M’sa u kategoriji čokolada i od Pedigreea, Whiskasa, Cesara i Shebe u kategoriji proizvoda za kućne ljubimce.

Kakva su vaša predviđanja kad je riječ o napretku industrije?
Konditorska industrija nastavlja rast. Do 2020. godine potražnja za kakaovcem mogla bi premašiti ponudu za milijun tona, osim ako se ne dogodi nešto što bi podignulo proizvodnju. Vjerujemo da osiguravanje budućnosti kakaovca, s obzirom na povećanu potražnju i veći ekonomski i ekološki pritisak, počinje omogućavanjem uzgajivačima da povećaju svoje prinose, a sukladno tome i prihode. Uzgajivači, posebice oni u zapadnoj Africi, trebaju pristup unaprijeđenim materijalima za proizvodnju, gnojivima, kao i obuku o dobrim poljoprivrednim praksama, kako bi mogli proizvesti više kakaovca.  Naš rad u Indoneziji i zapadnoj Africi pokazao je da taj način potpore uzgajivačima može pomoći da utrostruče svoje prinose u tri do pet godina. To ne podiže samo prinos, nego pomaže uzgajivačima da svoje obitelji uzdignu iz siromaštva i učine im dostupnima osnovna prava kao što su obrazovanje i zdravstvena zaštita.  Prva smo svjetska konditorska kompanija koja se obavezala koristiti samo certificirani kakao, i to ćemo postići do 2020. Planiramo kupiti minimalno 100.000 tona certificiranoga kakaa godišnje od dobavljača koji imaju certifikate Rainforest Alliancea i UTZ-a.

Ulažu u održivi uzgoj kakaovca

Kakve su šanse da čokolada postane luksuzna roba, s obzirom na povećanje cijena kakaovca?
Ne volimo nagađati o cijeni kakaovca, no želimo istaknuti da će naši potrošači i dalje moći uživati u omiljenim čokoladicama bez straha da će nestati u nekom skorijem vremenu. Mars naporno radi na ostvarivanju projekta održivog uzgoja kakaovca, što je vrlo važan cilj za cijelu industriju. Ako  sada industrija zajednički investira u budućnost kakaovca, ljubitelji čokolade i dalje bi trebali bezbrižno uživati u čokoladi koju vole. Kao jedan od  vodećih svjetskih vodećih proizvođača hrane, Mars ima zadatak pomoći poljoprivrednim dobavljačima da proizvedu više s manje uloženih sredstava.
 

Komentirajte prvi

New Report

Close