"Mastercard Priceless Cities" uvrstio Hrvatsku u svoj projekt kao 46. svjetsku destinaciju

Foto: press Foto: press

Osnovni cilj platforme je stvoriti nezaboravno iskustvo i dodatnu vrijednost našim korisnicima, a to najbolje mogu osjetiti ako su u program uključene destinacije koje ih ponajviše zanimaju.

U globalni Mastercardov projekt Mastercard® Priceless® Cities kao 46. svjetska destinacija za čiju će se popularizaciju ova kompanija zalagati na brojnim inozemnim tržištima od lipnja ove godine uključena je i Hrvatska. Što znači postati dijelom platforme koja je u posljednjem desetljeću prevedena na 58 jezika i aktivirana u 112 zemalja razgovarali smo s direktoricom marketinga Mastercarda za Hrvatsku i Sloveniju Helenom Trajkovski. Kaže da broj svjetskih putnika konstantno raste te je u 2016. putovalo oko 1,23 milijarde stranih turista što je 4 posto više nego u 2015., te se ove godine očekuje sličan rast. Pozitivan trend vidljiv je i u Hrvatskoj, a doda li se k tome i Mastercardova kampanja s pravom se može očekivati najbolju turističku sezonu dosad – s povećanim brojem gostiju i prihoda, istaknula je sugovornica.

Možete li ukratko komentirati globalni značaj uključivanja Hrvatske u Priceless Cities platformu? O kolikom dosegu zapravo govorimo?

Svijet se u ovih 20 godina dramatično promijenio, a potrošačima su doživljaji i iskustva postali bitniji od posjedovanja stvari. Stoga je i Mastercard prilagodio svoj Priceless koncept te stvorio digitalnu iskustvenu platformu usmjerenu na stvaranje priče. Jedna od njih i je Priceless Cities koja korisnicima omogućava da u brojnim svjetskim destinacijama pronađu jedinstvena iskustva kreirana samo za njih, od večere na krovu zgrade u srcu Milana do privatnog izleta na Biševo. Što se tiče dosega, Priceless Croatia bit će dostupan svim korisnicima Mastercard kartica u preko 80 zemalja svijeta. Dakle, nezaboravna iskustva u Hrvatskoj promovirat će se stotinama milijuna potencijalnih turista.

Kako ste birali destinacije, jasno je da se radi o većim gradovima koji imaju stabilan turistički potencijal, no kakve su bile povratne informacije kada ste im pristupali i po kojem ste ključu birali aktivnosti u navedenim gradovima?

Osnovni cilj platforme je stvoriti nezaboravno iskustvo i dodatnu vrijednost našim korisnicima, a to najbolje mogu osjetiti ako su u program uključene destinacije koje ih ponajviše zanimaju. Što se tiče aktivnosti, one se pak biraju prema naputcima lokalnih timova i njihovih partnera. Svaka destinacija ima iskustvo ili priču na koju su lokalni ljudi ponosni te koje bi voljeli pokazati svojim gostima. Primjerice, Ultra će ove godine imati tisuće posjetitelja, ali će samo korisnici Mastercard kartica imati priliku ući i iza pozornice i družiti se sa svjetskim DJ zvijezdama te će im zbog toga Split sigurno ostati u nezaboravnom sjećanju. Naši lokalni partneri odmah su osjetili korist od programa, dok je u nekim destinacijama primijećen i dvoznamenkasti rast kartičnog prometa.

Koliko je trajala pripremna faza projekta i što je sve uključivala?

Lokalni tim već više od osam mjeseci priprema lansiranje projekta. Signal za akciju dobili smo nakon što se Irska, kao prva zemlja, priključila platformi. Znali smo da imamo argumente na svojoj strani i uspjeli smo uvjeriti centralu. Kako nam zemlja prepuna kulturnih i prirodnih znamenitosti, nakon odluke o uključivanju u platformu, ideja o partnerima koje želimo uključiti bilo je i previše. No, bilo je potrebno napraviti selekciju i ispuniti određene uvjete koja globalna platforma poput priceless.com zahtijeva. Važno je napomenuti da iza svega stoji veliki timski rad koji bez naših partnera poput agencija McCann Zagreb, Alert, Dentsu Aegis, Media Val te software development kompanije Enterwell ne bi bio moguć.

S obzirom na to da se tržišta razlikuju, koji je pristup odabran za Hrvatsku – prezentira li se ona na jednak način kao ostale destinacije?

Fokus će biti na domaćim i stranim turistima koji već u svom novčaniku imaju Mastercard karticu, ali i na onim potencijalnima koji razmišljaju o tome da postanu korisnici naših kartica. Promocija Priceless Croatia provodi se na globalnim i regionalnim lokalnim tržištima, a projekt će se značajno komunicirati i u Hrvatskoj jer ga želimo približiti i domaćim gostima. U Hrvatskoj se fokusiramo na komunikaciju digitalnim kanalima kroz suradnje s različitim portalima, poznatim blogerima, ali i drugim influencerima koji su prisutni i na našim emitivnim tržištima. Paralelno uz lokalne aktivnosti, krećemo i s promocijom na ostalim relevantnim tržištima poput Velike Britanije, SAD-a, Njemačke, Španjolske, ali i Slovenije, Mađarske, Češke, Slovačke i Poljske, prvenstveno kroz B2C i B2B marketinške kanale. Mislim da je značajno što, u okviru ovog projekta, privatna kompanija zapravo ulaže novac u promociju hrvatskog turizma.

Očekujete li, dakle, imajući na umu sve navedeno i pozitivan utjecaj na hrvatsko gospodarstvo?

Očekujem. Primjerice, pozitivan utjecaj vidljiv je kod drugih projekta kojim promoviraju određene hrvatske destinacije, primjerice projekt Share Istria u organizaciji TZ Istre koji od ove godine podržavamo. U marketinškom smislu je prošle godine ostvaren izvrstan rezultat – gotovo 50 influencera iz 20 zemalja ostvarilo je 5,5 milijardi potencijalnih impresija, objavljivani sadržaj imao je doseg među 254 milijuna korisnika, a ostvareno je i 3 milijuna interakcija na društvenim mrežama, dok se ove godine očekuje strelovit rast ovih već izvrsnih brojki. Istovremeno, Priceless Croatia bit će puno veći projekt, namijenjen većem broju korisnika i s većim promotivnim budžetom. Zato sam uvjerena da će marketinške brojke biti još puno impresivnije, a velik dio toga zasigurno će se preliti i na 'opipljivije' brojke, odnosno više novca za domaće poduzetnike i hrvatski proračun.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!