Izlazak na inozemna tržišta - jedan je smjer, koji put izabrati?

Foto: press Foto: press

Kod tvrtki koje su uspjele proširiti svoja poslovanja na inozemna tržišta zanima nas što je ključni faktor koji definira uspješnost njihovog poslovnog plana.

U svjetlu današnjeg poslovanja kontinuirani razvoj tvrtke prisutan je kao ključni uvjet uspjeha. Stagnacija je na duži period neodrživa i ponekad je samo na korak do gašenja tvrtke.

Strategija poticanja razvoja može uključivati razne faktore poput osnaživanja intelektualnog kapitala, širenja portfelja proizvoda, širenja tvrtke u druge segmente poslovanja ili preko granica domicilnog tržišta. Pri tom nam uvijek interes budi pitanje koje strategije tvrtke koriste kako bi uspješno premostile prepreke i izazove u novim i nepoznatim tržišnim okolnostima.

Kod tvrtki koje su uspjele proširiti svoja poslovanja na inozemna tržišta zanima nas što je ključni faktor koji definira uspješnost njihovog poslovnog plana.

Primjetno je da ne postoji jedinstvena formula primjenjiva na svaku tvrtku jer svaka oblikuje svoju strategiju prema svojim planovima i kapacitetima.

Međutim, usporedbom onih uspješnih, moguće je izdvojiti lanac vrijednosti koji povezuje sve procese u tvrtki i nezaobilazna je značajka krajnjeg proizvoda, a riječ je o kvaliteti i usko vezanoj inovaciji i kreativnosti.

Kroz razgovore s tvrtkama, upravo kvalitetu smo uspjeli izdvojiti kao zajednički nazivnik uspješnosti, a svodi se na neprekidno ulaganje u stjecanje znanja iz industrije i okoline u kojoj tvrtka djeluje. Takav pristup u konačnici rezultira kvalitetnim proizvodom ili uslugom.

Ovdje o konceptu kvalitete možemo razmišljati kao o platformi na kojoj se susreću ili nadilaze očekivanja klijenata i korisnika. U pozadini je to mehanizam koji pokreće sve procese. Posebni izazovi koje kvaliteta stavlja pred male poduzetnike nisu u nedostatku know-how-a već u disciplini i ustrajnosti, te kontroli kvalitete na svim točkama organizacije.

Ovom prilikom smo razgovarali s tvrtkom Lentismed, specijaliziranom za proizvodnju medicinskih proizvoda u niši urinarnih katetera. Lentismed već niz godina bilježi rast uspješnog poslovanja u Hrvatskoj i Sloveniji.

Jedna je od rijetkih domaćih tvrtki, proizvođača, koja se sa svojim proizvodima probila na inozemno tržište u visoko kompetitivnoj grani medicinskih proizvoda. Situacija je utoliko zahtjevnija jer industrija medicinskih proizvoda podrazumijeva izrazitu pažnju pri svakom detalju kod samog proizvoda te praćenje propisa obzirom da industrija podliježe strogim zakonskim regulativama. Put od proizvodnje do stavljanja proizvoda na tržište je kompleksan niz internih procesa i vanjskih mehanizama kontrole, no postoje načini ostvarivanja izvrsnosti.

Koliko certifikacija pomaže ili odmaže, odnosno što za tvrtku znači certifikacija i koji značaj predstavlja, približio nam je direktor Lentismeda, dipl.ing. Zlatan Žmirak:

ISO certificirani sustavi upravljanja poslovanjem su još jedna potvrda našeg usmjerenja ka kvaliteti i zadovoljstvu korisnika naših proizvoda. Jednako tako, obvezuju nas na kontinuirano unaprijeđenje poslovnih procesa, proizvoda i zaposlenika.

Mi uvijek nastojimo nadići očekivanja korisnika bezrezervno ulažući u kvalitetu naših proizvoda, njihovu pouzdanost i sigurnost korištenja.Zato, posvećeni smo kontinuiranom održavanju i unaprjeđivanju učinkovitosti našeg integralnog sustava upravljanja, usklađeni smo sa svim zakonskim i ostalim zahtjevima koje možemo primijeniti te isporučiti izvrsnost našim korisnicima kroz naše proizvode, procese, usluge i odnose.

Takva predanost je duboko ugrađena u naše vrijednosti poslovanja kao i temelj u daljnjem uspješnom rastu. Kvaliteta nam je od vitalnog značenja za sve što radimo i tu nemamo kompromis.

Zahvaljujući ulaganju u znanje i svom razvojnom odjelu te prateći zahtjeve tržišta i korisnika kao i primjeni suvremenih materijala i tehnologija razvili su novu generaciju proizvoda te stali uz bok velikim svjetskim imenima u industriji.

Osim zdravstvenih povoljnosti pri korištenju proizvoda korisnicima Lentismed pruža stručnu podršku u vidu edukacija i informacija o pravilnom korištenju, kao i razne korisne savjete.

U čemu je izražena specifičnost kreativnosti ugrađene u proizvod ?

Slijedom ishoda pomnog istraživanja potreba i želja korisnika, učinili smo iskorak kroz pomicanje granica vizualnog komuniciranja. Riječ je o blagom odmaku od medicinskog dizajna estetski prihvatljivom i diskretnom. Svrha ovog kreativnog pristupa je u približavanju proizvoda korisniku i u olakšavanju prihvaćanja nužnosti korištenja proizvoda. Posebnu smo pažnju posvetili kreiranju pakiranja, prihvatljivog prvenstveno djeci i mladima te zaštiti privatnosti kroz diskretan i suvremen dizajn. Percepcija proizvoda kao medicinskog instrumenta je pomaknuta više u područje zdravstvenog gadgeta što na emotivnoj razini relaksira razumni osjećaj nelagode i pomaže u konačnom postupku kateterizacije.

Predano ulaganje u znanje te ono financijsko, uz potporu EU fonda, omogućilo je Lentismedu uspješne nastupe i predstavljanje na svjetskim medicinskim sajmovima i stručnim kongresima diljem Europe i u SAD-u. U zadnje dvije godine prisutnost na najznačajnijim sajmovima poput Rehacare-a i Medice (Njemačka), FIME (SAD), te EAU kongresa (Španjolska) otvorio je vrata inozemnih tržišta. Iz tvrtke su zadovoljni zasad postignutim: S ciljem aktivnog sudjelovanja i doprinosa našoj niši specijalizacije navedenim sudjelovanjima i nastupima, razmijenili smo znanja sa stručnjacima i specijalistima urologije te predstavili svoje proizvode – urinarne intermitentne katetere. Naša orijentacija prema ulaganju u znanje te ugrađivanju istog u svoje proizvode rezultirala je isticanjem naše nove serije katetera među stručnom javnošću. Veselimo se što smo u prilici korisnicima inozemnih tržišta omogućiti sve pogodnosti proizvoda u koje su se naši i slovenski korisnici već imali priliku uvjeriti. Izrazito nas motivira spoznaja da što dalje napredujemo i razvijamo se, je sve veći pozitivan utjecaj na zdravstvenu dobrobit naših korisnika koja je okosnica našeg djelovanja.

Za kraj , što poručiti ukoliko ste inozemna tržišta prepoznali kao smjer svoje tvrtke?

Put je onaj na kojem piše – kvaliteta, kreativnost i inovacija koji svoje ishodište pronalaze u kontinuiranom ulaganju u znanje i izvrsnosti.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!