Evo zašto velike kompanije sve više prihvaćaju ‘start-up kulturu’ poslovanja

Autor: Poslovni.hr , 13. listopad 2012. u 11:02
Ilustracija / SXC

Za mnoge, riječ inovacija postala je sinonim za male i agilne startupove.

Velike i etablirane kompanije često su na lošem glasu zbog rigidne birokracije koja im ne dopušta da budu inovative. No unatoč tome, neke su shvatile kako uz prihvaćanje tzv. 'start-up kulture' poslovanja mogu biti agilne i inovativne, unatoč svojoj veličini. Cijelu je stvar detaljnije pojasnio Soren Kaplan za portal Fastcodesign.com.

Spora, kruta i rigidna birokracija je nešto s čime se velike kompanije suočavaju u pokušaju da budu inovativne.  Kodak, Blockbuster, Border i Blackberry samo su neki od primjera kompanija koje su doživjele neuspjeh u pokušaju da budu inovativne. Za mnoge, riječ inovacija postala je sinonim za male i agilne startupove, čiji su osnivači najčešće mladi i nadprosječno inteligentni geekovi. No u američkom poslovnom svijetu dolazi do nekih promjena, navodi Kaplan. Velike su kompanije počele primjenjivati startup strategije i alate kako bi mogle biti inovativne. Radi se o fokusiranosti i strateškom razmišljanju. Primjerice, kompanija Whirlpool koristi mrežu mentora za inovacije (koji su poznati i pod nazivom i-mentori) čiji je zadatak educirati poslovne timove firme o korištenju inovativnih alata u prevladavanju tržišnih izazova.

Velike kompanije koje se ponašaju poput malih startup tvrtki uglavnom su fokusirane na dvije ključne stvari, navodi Kaplan. Prva je da znaju kako pospješiti brzinu inovacija, a druga se odnosi na vanjsku, odnosno širu perspektivu i 'stvarnu sliku svijeta' koju mogu pružiti svojim unutarnjim podružnicama i poslovnim timovima. Kaplan navodi četiri strategije koje svaka kompanije može primijeniti s ciljem pokretanja odnosno pospješivanja vlastitih inovativnih projekata.

1. Imajte svoje klijente na oku 
Uspjeh brojnih malih inovativni kompanija temelji se na odnosu koji su uspjeli ostvariti sa svojim kupcima.  Pronađite što vaši kupci cijene, istražite njihove želje i potrebe te i ih nastojte ispuniti na najbolji mogući način, savjetuje Kaplan. Dodaje kako kompanije treba biti proaktivna te ne samo ispunjavati potrebe kupaca, već ih i kreirati.

2. Surađujte i povežite se s vanjskim stručnjacima
Prevelika introvertiranost kompanije može imati pogubne posljedice za njezin daljnji uspjeh. Naime, u današnjem dinamičnom svijetu ne možete posjedovati znanja I vještine za sve poteškoće s kojima se suočavate. Stoga je važno da u rješavanju specifičnih problema, osim unutarnjih snaga, koristite i usluge vanjskih eksperata, smatra Kaplan.

3. Ostanite mali
Velike inovacije ne zahtijevaju nužno i poduzimanje velikih rizika ili ulaganje ogromnih svota novca. Zadržite kulture male kompanije koja će vam pomoći da se lakše nosite sa problemima. Neke tvrtke koriste mentore koji timovima tvrtke pomažu da krenu dalje te im nude profesionalne smjernice i edukaciju. Dakle, nije nužno veliko rukovodstvo koje će sponzorirati i financirati daljnje poslovne pothvate, navodi Kaplan.

4. Iskoristite najbolje što se pruža, ostalo probajte izumiti sami
Brzina i agilnost mogući su samo ukoliko shvatite da ne morate sve kreirati sami. Naime, tamo vani (na tržištu) već postoje neke odlične stvari koje se daju iskoristiti stoga nemojte izmišljati toplu vodu i uzalud trošiti svoje vrijeme i sredstva, već uzmite ono što vam se pruža. Fokusirajte se na ključne inovacije koje će vašem biznisu biti od koristi, savjetuje Kaplan te dodaje kako treba iskoristiti tehnologiju i alate koji su već izumljeni te ih na najbolji mogući način prilagoditi potrebama dotične kompanije. Najinovativnije kompanije ne grade svu tehnologiju same, već najprije dobro istraže tržište kako bi uvidjele što je dostupno, a tek potom kreću na temelju stečenih spoznaja.
 

Komentirajte prvi

New Report

Close