Uljuljani u turističku fjaku, a vrijeme curi

Autor: Marija Crnjak , 22. listopad 2012. u 21:59

Ako i planiraju aplicirati za strukturne fondove EU, većina poduzetnika u turizmu polazi od pretpostavke da želi “uzeti novac”, a čekaju ih i fiskalizacija, nove stope PDV-a…

Fondovi, projekti, PDV, fiskalizacija… Puno je teških stvari kojima se moraju zamarati hrvatski poduzetnici u turizmu, javna uprava, lokalna zajednica, turističke zajednice, svi oni koji bi se vrlo brzo trebali ili prilagoditi novim zakonima, ili pak smisliti projekt dovoljno dobar da dobije potporu Europske unije.

Velika je to promjena za sve one koji su u proteklo vrijeme živjeli uigranim ritmom, od sezone do sezone, tiskali kataloge, naplaćivali komunalije i eventualno podrezivali travu po turističkim mjestima, i pravi šok za mnoge koji su dosad uglavnom drijemali.  Ako je suditi po nekim brojkama i iskazanom interesu za stjecanje dragocjenih informacija na upravo održanim radionicama u sklopu Dana hrvatskog turizma, čini se da se mnogi još nisu probudili iz drijemeža. Stoga se već vrlo jasno govori da će Hrvatska na raspolaganju imati više novca iz fondova EU nego projekata. Iz Ministarstva regionalnog razvoja i fondova EU tako dolazi zanimljiv podatak: na natječaj za razvoj projekata ruralnog turizma, koje bi posredovanjem Ministarstva trebala sufinancirati EU, najviše su javljali Istrani, a nitko iz, recimo, dubrovačke regije, iako Konavle navodno imaju ambiciju postati druga Toscana. Oni pak (mnogo rjeđi) koji planiraju aplicirati za strukturne fondove polaze od pretpostavke da žele "uzeti novac", a ne s ambicijom da naprave održiv i konkurentan projekt koji bi se možda mogao svidjeti financijašima iz Bruxellesa.

Iako ih fiskalizacija čeka početkom iduće godine, dobar dio poduzetnika još uvijek nije siguran kako će je primijeniti u svom poslovanju. Mnogi još nisu definirali kako će reagirati na izmijenjene stope PDV-a na ugostiteljske usluge ili pak nove poreze na marže organizatora putovanja, koje će navodno preko noći s pristupanjem EU poskupjeti hrvatski turistički proizvod. Unatoč tome, odziv na radionicu u sklopu Dana turizma, koju su pripremile strukovne udruge na temu novih poreza i zakona, bio je vrlo loš. Očito je dubrovačko sunce bilo mnogo zamamnije od dosadnih brojki. No, prije ili kasnije, te iste brojke sve će dočekati, a najbolje će proći oni koji su spremni zagrijati stolac i dobro proučiti kako reagirati na nove uvjete poslovanja te udružiti snage. Upravo strukovne udruge, čiji su članovi, ali i resorna ministarstva, trebali bi se stoga još jače angažirati na podizanju svijesti o tome da za drijemanje više nema vremena.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Odličan članak

New Report

Close