Sve zrakoplovne kompanije iz zemalja bivše Jugoslavije u velikim su financijskim problemima i sve se češće spominje njihovo spajanje u ozbiljnu regionalnu tvrtku.
Posrijedi je ideja kojoj su, međutim, skloniji birokrati iz Bruxellesa i geostratezi iz Londona nego sami vlasnici nacionalnih zrakoplovnih tvrtki na Balkanu – Hrvatska, Slovenija, Crna Gora te Srbija. Potvrdio je to i nedavni sastanak u crnogorskoj Budvi vodećih ljudi Croatia Airlinesa, Adria Airwaysa, Montenegro Airllinesa i JAT Airwaysa. Na sastanku o temi moguće sinergije, pa i eventualnog ujedinjenja, očekivano, dogovoreno je samo da će se razmisliti o mogućim točkama suradnje, a bit će formirana i stručna komisija. I dok u Beogradu i Podgorici možda i gaje iluzije da je čvršće povezivanje četiriju kompanija izvjesno, ili barem moguće, u Ljubljani, a posebice Zagrebu, odbacuju takvu mogućnost. Spomenute zrakoplovne tvrtke nacionalni su prijevoznici, pa imaju i simboličnu važnost za svoje države. Da je riječ o klasičnim privatnim kompanijama koje se vode samo tržišnim načelima, razmišljanje o stvaranju jedinstvene tvrtke možda bi i imalo osnove. No, kako svaka država ima svoje prioritete zračnog povezivanja – svejedno je li riječ o pet linija dnevno između Zagreba i Dubrovnika ili pak dva leta na dan između Beograda i Moskve, u oba slučaja s upitnom ekonomskom logikom – jasno je da je kompromis gotovo nemoguć.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu